• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 23

ساخت پل شیشه ای در کشور چین

چین بزرگترین و طولانی ترین پل شیشه ای جهان را افتتاح کرد.

بسیاری از رسانه ها بخشی از یک پیاده روی عمومی مردم را روی یک پل که برای اولین بار رخ داده است، نشان دادند. معمار سازنده این پل از جذب هزاران نفر از شجاعانی که شب قبل از افتتاح اینپل شروع به صف بندی کرده بودند شگفت زده شد. این افراد کسانی بودند که قصد داشتند از تماشای دره سبز از یک نقطه استثنایی لذت ببرند.

پل شیشه ای

این پل به دو صخره کوه که به کوه آواتار در Zhangjiajie معروف است، متصل می شود.

جزئیات پل

این پل در ماه دسامبر تکمیل و طول آن 430 متر است و برای ساخت آن 3.4 میلیون دلار هزینه شده است، در ارتفاع 300 متری از سطح زمین به حالت تعلیق قرار گرفته است. این پل با 99 قطعه شیشه سه لایه هموار شده و طبق منابع موثق عرض آن 6 متر گزارش شده و بلندترین و طولانی ترین پل کف شیشه ای جهان نامیده شده است.

پل شیشه ای

پل شیشه ای در چین یک فرصت برای افرادی که می خواهند عکس های استثنایی بگیرند فراهم کرده است همچنین وقایعی مانند مراسم یوگا و حتی مراسم ازدواج روی این پل برگزار شده است.

یک زوج مراسم مخصوصشان را با آویزان بودن میان این  پل و زمین جشن گرفتند.

ایمنی پل

شاید این سوال در ذهن همه هنگام افتتاح پل پیش آمده باشد. اگر چه ارتفاع باورنکردنی و ساختار شفاف آن باعث هراس شده اما مقامات در اوایل سال جاری با برگزاری برنامه های ویژه برای نشان دادن ایمنی این پل سعی کرده اند هر گونه ترس و نگرانی را از مردم دور کنند. آن ها با استفاده از چکش و حتی یک ماشین سواری پر از مسافر در سراسر این پل عبور کردند و  آن را آزمایش کرده اند با این حال برخی از اقدامات احتیاطی روی این پل صورت می گیرد تا کسی صدمه نبیند. استفاده از میله سلفی و داشتن استیلتوز (چاقو) بر روی پل ممنوع است.

پل شیشه ای

پل شیشه ای

و گفته شده است این پل می تواند گنجایش 800 نفر را به طور همزمان داشته باشد و هزینه بلیت برای هر نفر 138 یوان یا 20 دلار تمام می شود. حداکثر 8000 نفر اجازه دارند در طول روز از این پل دیدن کنند. این پل به یک جاذبه توریستی معروف در چین تبدیل شده است.

پل شیشه ای

تصاویر فوق مربوط به این پل دیدنی در کشور چین است.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید