• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 28

آموزش ساخت فالگیر کاغذی – اریگامی مربع فال

بسیاری از کودکان در دوران دبستان علاقه زیادی به گرفتن فال با استفاده از مربع فال و یا شیوه های دیگر دارند و با نوشتن یک سری از اعداد و کلمات، آینده را برای دوستان خود پیشگویی می کنند، در این مقاله نحوه ساخت یک فالگیر کاغذی آموزش داده شده است.

بک کاغذ رنگی مربعی شکل به سلیقه خود انتخاب کنید که ما در این آموزش از رنگ آبی استفاده کرده ایم.

کاغذ را از سمت سفید آن در مقابل خود قرار دهید.

با استفاده از مداد گوشه های روبرو را به وسیله خط چین به هم متصل کنید سپس کاغذ را از محل خط چین ها تا بزنید و باز کنید تا خط تا مشخص شود.

فالگیر کاغذی

وسط هر ضلع را با مداد مشخص کنید و با خط چین به یکدیگر متصل کنید، گوشه های کاغذ را از محل خط چین ها به سمت داخل و بر روی مرکز مربع تا بزنید. یک لوزی آبی رنگ ایجاد می شوذ.

فالگیر کاغذی

کار را برگردانید و در پشت کار مانند شکل زیر خط چین هایی رسم کنید سپس گوشه های کار را از محل خط چین ها به سمت داخل و بر روی مرکز تا بزنید، یک مربع آبی رنگ ایجاد می شود.

فالگیر کاغذی

مربع مرحله قبل را از روی عمود منصف افقی و عمودی آن تا بزنید و باز کنید تا خط تا مشخص شود.

فالگیر کاغذی

انگشت های شست و اشاره هر دو دست را از قسمت مشخص شده در زیرکار قرار دهید، حالا می توانید آنرا حرکت دهید.

فالگیر کاغذی

فالگیر اریگامی شما آماده است، 8 مثلث کوچک ایجاد می شود که برای گرفتن فال باید روی آن از 1 تا 8 با ماژیک شماره گذاری کنید و زیر هر شماره یک پیشگویی بنویسید، پشت کار هم 4 مربع وجود دارد که می توانید روی آن چهار رنگ را مشخص کنید نام این رنگ ها را باید بنویسید یا مانند شکل زیر هر رنگ را با یک دایره مشخص کرده و یا آنها را رنگ کنید.

مربع فالگیر

اکنون با کمک این اریگامی شما یک پیشگو هستید. برای گرفتن فال باید از دوست خود بخواهید تا یکی از رنگ ها را انتخاب کند و شما رنگ مورد نظر را هجی کنید یعنی به تعداد حروف آن رنگ، اریگامی را باز و بسته کنید بعد از تمام شدن شمارش، از دوست خود بخواهید تا یکی از اعداد که در وسط کار قرار می گیرد را انتخاب کند و شما پیشگویی که زیر آن عدد نوشته شده را برایش بخوانید.

زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



  1. ممنون از توضیح کاملتون

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید