• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 29

خطرناکترین مشاغل دنیا!

هرکسی برای گذراندن زندگی خود و خانواده اش و برای رسیدن به آرزوهایش شغلی دارد. در جهان میلیون ها شغل در حال حاضر در حال انجام است، بعضی ها در بیمارستان کار می کنند بعضی ها مدیر عامل یک شرکت و بعضی مهندس هستند اما اینها مشاغل پرخطری نیستند. در جهان شغل های خطرناکی وجود دارند که بعضی اشخاص آن را انجام می دهند. این حرفه ها ممکن است سبب آسیب یا حتی مرگ در محل کار شود. دولت برای برخی شغل ها سختی کار در نظر گرفته است و برای آنها بازنشستگی زودهنگامی نسبت به دیگر مشاغل تعریف کرده اند.

بنابراین در این مقاله برخی از مشاغل که برای صاحبان آن ها ناامن هستند و خطرات زیادی را به همراه دارد، معرفی شده است.

چوب بر

چوب کار یا کسانی که درختان جنگل را قطع می کنند، حرفه پرخطری است هزاران نفر از کارگران در حال انجام این کار هستند و بسیاری از مواقع با افتادن درختان یا کمبود تجهیزات با مرگ مواجه می شوند. نرخ مرگ و میر 128 نفر در بین 100000 نفر است. کارگران در این حرفه در محیط ناامنی کار می کنند و در طول روز با خطرات زیادی مواجه هستند.

چوب بر

ماهیگیری در دریای عمیق

کار ماهیگیری نیز یکی از شغل های ناامن است که ماهیگیران در طول فعالیت های روزانه خود با خطرات زیادی مواجه هستند. میزان مرگ و میر برای این کار 117 نفر در هر 100000 نفر گزارش شده است. دریاهای آزاد، شب های بلند، دمای انجماد، طوفان های گسترده یک تهدید جدی برای این قشر است.

ماهی گیر

خلبانان و مهندسین پرواز

خلبانان نیز در حال انجام یک کار پر خطر هستند اما پرواز های تجاری به دلیل ایمنی بالا خطر کمتری دارند. کار این گروه در شرایط نامساعد آب و هوایی، طوفان ها و … پرخطر است. هر سال 53.4 مرگ در هر 100000 نفر اتفاق می افتد.

خلبان

کار با مواد خطرناک

از بین بردن مواد سمی، آلوده و خطرناک می تواند سلامت شخص را نابود کند. کارگران این حرفه، مناطق آلوده به مواد پرخطر، زباله های سمی آزمایشگاه ها و کارخانه ها را تمیز می کنند. حتی خود آن ها نیز نمی دانند که این کار اثر منفی روی سلامت آن ها دارد. مواد خطرناک می تواند باعث عفونت و آسیب به ارگان های بدن شخص شود. با توجه به این موارد 47 مورد از 100000 نفر جان خود را از دست می دهند.

کار با مواد خطرناک

تعمیرکاران سقف

این گروه کسانی هستند که روی سقف خانه ها و در جاهایی مشغول به کار هستند که سقف نامیده می شود. آنها در درجه حرارت گرم کار می کنند که این می تواند منجر به سکته های قلبی شود همچنین حوادث ناگهانی مانند سقوط که منجر به مرگ یا نقص عضو می شود. با توجه به تحقیقات نرخ مرگ و میر 40.5 درصد از 100000 نفر است که از طیف بالایی برخوردار است. برای اجتناب از این موارد باید اقدامات ایمنی بالا برود.

تعمیرکار سقف

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید