• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 30

گیاهان آپارتمانی تصفیه کننده هوا

ساختمان ها بخشی از زندگی روزمره ما هستند. خصوصا زنان خانه دار بیشترین زمان را در داخل ساختمان می گذرانند و تحقیقات نشان می دهد که هوای داخل ساختمان ممکن است آلوده تر از هوای بیرون باشد.

یک راه حل ممکن برای این موضوع؟ گیاهان آپارتمانی

در اواخر دهه 80 میلادی ناسا یک مطالعه انجام داد که بررسی کند آیا گیاهان می توانند به عنوان سیستم های تصفیه کننده هوا عمل کنند و آیا عملکردشان از فیلترهای هوا بیشتر است یا خیر؟

ناسا دریافت که برخی گیاهان می توانند آلاینده های هوا مانند بنزن و فرمالدئید را فیلتر کنند. پژوهش های دیگر بعد از آن نیز نشان داده است که گیاهان می توانند به کاهش میزان آلاینده های هوا کمک کنند.

نگهداری از گیاهان زنده، آبیاری، شکوفه دادن و لمس کردن آن ها هم می تواند در روان شما تاثیر بگذارد و هم می تواند آلودگی هوا را برطرف کند. بنابراین نگهداری و دیدن گیاهان لذتی دارد که دیدن گیاهان مصنوعی آن حس خوب را به انسان نمی دهد.

چند گیاه معرفی شده در این مقاله برای تصفیه هوا موثر هستند و قادر هستند به آرامش شما در خانه کمک کنند همچنین نگهداری از این گیاهان نیز بسیار آسان است.

گیاه عنکبوتی یا گندمی (Spider Plant)

این گیاه علف مانند و دارای برگ های بلند و باریک است یکی از محبوب ترین گیاهان خانگی است که هم نگهداری آن آسان است و هم سریع رشد می کند. این گیاه در آفتاب بهتر رشد می کند و معمولا بین 2 تا 3 فوت (90 سانتی متر) بلند تر می شود اگر آنرا به صورت آویزان در یک سبد قرار دهید.

گیاه عنکبوتی

این گیاه یکی از بهترین تصفیه کننده های هوا است و با آلودگی های موجود در هوا مانند مونوکسید کربن و موادی که از مواد لاستیکی و چرم منتشر می شوند مبارزه می کند.

گل چمچه ای، اسپات فیلوم  (Peace Lily )

این گیاه در نور غیر مستقیم رشد می کند و برای خانه هایی که پنجره های کمی دارند مناسب است محل مناسب برای این گیاه بادوام 5 تا 6 فوت (1.5 متر) دورتر از پنجره است. و در اتاقی با دمای بین 65 تا 80 فارنهایت( 18 تا 26درجه سانتی گراد) هم طاقت دارند می توانید یک بار در هفته آن را آبیاری کنید ان ها معمولا وقتی به آب اضافی نیاز داشته باشند اخطار می دهند به گونه ای که برگ هایشان آویزان می شود.

گل چمچه ای

گل چمچه ای از بین برنده ی بخار آمونیاک، بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، تولوئن و زایلن است.

زبان مادر شوهر یا گیاه ماری (Snake Plant )

این گیاه به عنوان زبان مادر شوهر نیز شناخته می شود. گیاه ماری فقط برگ دارد و به صورت عمودی رشد می کند. بعضی با اشکال دیگری مانند لبه زرد و سفید هم وجود دارند. این گیاه می تواند در شرایط نوری متنوع و دمای طبیعی اتاق رشد کند.

گل ماری

گیاه ماری از بین برنده ی فرمالدئید و بنزن است.

آلوئه وار (Aloe Vera)

آلوئه ورا معمولا برای بهبود سوختگی و بریدگی پوست استفاده می شود به رطوبت کمی برای زنده ماندن نیاز دارد. زمانی که خاک گیاه کاملا خشک شد نیاز به آب دارد و در یک پنجره جایی که نور مستقیم خورشید دریافت کند قرار دهید.

آلوئه ورا

آلوئه وار از بین برنده ی مونوکسید کربن، بنزن، فرمالدئید است.

پوتوس طلایی (Golden Pothos)

این گیاه با برگ های قلبی شکلش نیاز به نور غیر مستقیم آفتاب دارد رطوبت زیاد و دمای گرم بین 65 تا 80 درجه فارنهایت یا 18 تا 26 درجه سانتی گراد نیاز دارد. برگ های آن ها قادرند تا 20 اینچ معادل 50 سانتی متر رشد کنند اما در خانه به ندرت می توانند تا حد نرمال رشد کنند و معمولا کمتر از 12 سانتی متر است.

پوتوس طلایی

 پوتوس طلایی از بین برنده ی مونوکسیدکربن، فرمالدئید است.

نخل بامبو (Bamboo Palm)

آب مورد نیاز برای این گیاه زمانی است که خاک احساس خشکی کرد بامبو نیاز به دمای بین 70 تا 80 درجه فارنهایت یا 21 تا 28 درجه سانتی گراد در طول روز دارد و در شب نیز دمای کمتر از 15 درجه سانتی گراد نباشد.

نخل بامبو

نخل بامبو از بین برنده ی بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن است.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید