• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 08 / 31

گردشگری مالزی

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است، اسلام دین رسمی مالزی است و از تعداد ۳۰ میلیون جمعیت این کشور بر اساس آخرین آمار موجود حدود ۶۱ درصد از مردم دارای دین اسلام بوده‌اند.

اگر کشورها را از لحاظ تنوع زیستی و طبیعت زیبا طبقه بندی کنیم مالزی جزء بالاترین رتبه ها قرار می گیرد. مالزی نه تنها سرشار از فرهنگ های قومی است بلکه این کشور ترکیبی از آداب و رسوم مختلف، غذاهای متنوع و ادیانی است که به صورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. وجود گروهی از جزایر بزرگ که به کوه ها منتهی می شوند، کوهستان های حاصلخیز، جنگل های بارانی گرمسیری باعث جذب گردشگر به این کشور شده است. هر نقطه از جغرافیای این کشور دارای تنوع است. مالزی کشوری بی همتاست که به دو خشکی مهم تقسیم می شود، دریای چین آن ها را از یکدیگر جدا کرده است.

این مقاله مرور کلی از بهترین مکان ها در مالزی و جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی آن است.

پارک ملی گونونگ مولو

این پارک به خاطر آرایش سنگ آهک های فوق العاده زیبا و پدیده سیستم غارهایش مشهور است. پارک ملی گونوک مولو یکی از جاذبه های طبیعی الهام بخش در تمام آسیای جنوب شرقی است. در جزیره بورنئو مالزی در ایالات ساراواک واقع شده است. این پارک ملی یکی از بزرگترین و طولانی ترین سیستم غارها را در جهان در خود جای داده است و  اندازه این غار طوری تخمین زده شده که می تواند 40 هواپیمای بوئینگ 747 را در خود جای دهد.

پارک ملی گونونگ مولو

لنکاوی

لنکاوی در سواحل شمال غربی دریای آندامان مالزی واقع شده است. لنکاوی یکی از 99 مجمع الجزایر با سواحل زیبا، جنگل های بارانی و کوهستان هایی است که با جنگل پوشیده شده اند. در سال های اخیر پناهگاه ها، هتل ها، رستوران ها و دیگر امکانات توریستی در لنکاوی گسترش پیدا کرده است. این فرصتی استثنائی و تجربه ای به یاد ماندنی برای بازدیدکنندگان این مجمع الجزایر است.

لنکاوی

 پارک ملی تامان نگارا

شامل سه ایالت در سراسر بخش شمال غربی مالزی است. قدیمی ترین جنگل های استوایی در جهان در این پارک ملی مشاهده می شود. این پارک ملی به واسطه داشتن حیوانات وحشی، گیاهان نادر، پرندگان عجیب و غریب و حیوانات کمیابی مانند ببر مالایا، فیل های آسیایی و کرگردن سوماترایی می تواند مقصد یک توریست باشد. یکی از محبوب ترین این دیدنی ها تاج پیاده روی این پارک است، تاج پیاده روی یک پل معلق طولانی در بالای نوک درختان است جائیکه بازدید کنندگان می توانند روی آن پیاده روی کنند و نگاهی اجمالی به پرندگان عجیب این پارک بیندازند. سفر در شب نیز در این پارک ملی امکان پذیر است سفری برای دیدن گیاهانی که فقط در شب شکوفه می دهند، درخشش قارچ ها در شب موجودات شبانه مانند جغد،گربه پلنگ و اژدهای آب است.

 پارک ملی تامان نگارا

کوالالامپور

کمتر از 200 سال پیش، کوالالامپور یک شهر آرام و فقط معدن قلع در غرب مالزی بود. امروزه این روستای خواب آلود به پایتخت کشور و بزرگ ترین کلان شهر تبدیل شده است. معمولا به زبان محلی به آن LK گفته می شود. این شهر پر جنب و جوش به مهد فرهنگ تبدیل شده و به واسطه وجود آسمان خراش هایش و منظره همهمه مردم از خرید و ناهارخوری هایش مورد توجه قرار گرفته است. ال کا مرکز یک شهر نیست بلکه مرکز چندین قطب و فعالیت است. سیمای منطقه مستعمراتی سابق، سبک معماری متمایز و میدان مردکا از جمله ویژگی های آن است. محله چینی ها یک مرکز توریستی پرجنب و جوش است. چهره مدرن شهر را می توان با برج معروف پتروناس که برجسته ترین ساختمان این شهر است نشان داد.

کوالالامپور

پنانگ

واقع در تنگه مالاکا در سواحل شمال غربی در غرب مالزی. جزیره پنانگ یکی از مجبوب ترین مقاصد توریستی به خاطر شهر تاریخی جورج تاون و تنوع آشپزی آن است. رفتن به پنانگ بدون سوار شدن به trishaw های آن سفرتان کامل نخواهد نشد.

پنانگ

کوچینگ

بزرگترین شهر جزیره برنئو و پایگاه معروفی برای کشف جنگل های بارانی ساراواک است. کوچینگ امکانات فراوانی برای توریست ها ارائه می دهد تا در طول مدت اقامتشان از دیدن نقاط برجسته تاریخی، دیدن شلوغی بازار و گشت و گذار در خیابان های آن لذت ببرند. رودخانه ساراواک از این شهر عبور می کند و دارای چشم اندازی زیبا از کناره های ساحلی و برجستگی های تاریخی مانند قلعه مارگرتیا و کاخ آستانا است. این شهر به خاطر سقف های چتر مانندش معروف است. کوچینگ شهری است که شامل افلاک نماها و مرکز ارائه نمایش های هوایی فوق العاده است.

کوچینگ

کوتا کینبالو

پایتخت ایالت صباح در جزیره بورنئو مالزی است، کوتا کینابالو به سرعت در حال رشد است و به مقصد توریستی به واسطه وجود جزایر گرمسیری، جنگل های بارانی، پناهگاه حیوانات وحشی و پارک های ملی آن تبدیل شده است. بلندترین قله مالزی در این شهر قرار دارد. به زبان محلی KK نامیده می شود. یک شهرستان مرکزی کوچک دارد که دارای تعدادی نقاط دیدنی، آثار تاریخی و رصدخانه است و نمایانگر چهره پر زرق و برق این شهرستان. چند دقیقه دورتر از این شهرستان پارک تانکو عبدالرحمن که دارای پنج جزیره کوچک و مکانی ایده آلی برای غواصی و شنا است.

کوتاکینبالو

کمرون هایلندز

کمرون هایلندز مکانی مناسب برای فرار از گرمای زمین های پست و کم ارتفاع است. ارتفاعات کامرون در کوههای Titiwangsa یکی از قدیمی ترین مقصد های گردشگری در مالزی می باشد. این منطقه دارای باغ هایی به جذابیت باغ های انگلیسی، فلات های زیبا، رودهای پرآب، جنگل ها، دریاچه ها، حیات وحش و تفریحگاههایی با فضای باز. عمده تولید چای و گل و گیاه در این منطقه انجام می گیرد زیرا کوهستان های کمرون دارای مزارع گسترده چای و مزارع گل های رنگارنگ فراوانی هستند. بازدید بسیاری از این مکان ها برای عموم آزاد است، چندین زمین گلف برای گلف بازان در این منطقه در دسترس است.

کمرون هایلندز

مالاکا

مالاکا فرماندهی یک موقعیت مهم در مسیر دریای اشغال شده هند و چین در ساحل جنوب غربی در غرب مالزی را داراست. چهره مدرن امروزی شهر مالاکا هم اکنون یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در مالزی به شمار می رود. تنوع در سبک معماری، فرهنگ، سنت ها و غذاهای آن بازتاب میراث غنی آن است. وجود ویلاهای جذاب و قلعه های قدیمی بازمانده از قدیمی ترین معماری های هلندی نیز در این شهر به زیبایی های آن می افزاید.

ملاکا

کوتا بهارو

اغلب به عنوان توقفگاه توسط بسیاری از مسافران برای بازدید از جزایر پرهنتیان استفاده می شود. کوتابهارو جذابیت های منحصر به فردی مانند جاذبه های گردشگری، خرید و غذاهای متنوع دارد. این شهر در نزدیکی مرز تایلند و پایتخت دولت کلانتان است و توسط کافی شاپ ها و خیابان های شلوغ با  trishaws قدیمی (وسیله حمل و نقل)، بازار مرکزی که پر از زنانی است که در حال پختن غذاهای محلی و فروش سبزیجات و میوه های رنگارنگ هستند احاطه شده است.

کوتابهارو

این کشور به لحاظ تنوع زیستی و قومی آن دارای جاذبه های گردشگری بیشماری است که در این مقاله به اختصار تنها چند مورد عنوان شده است.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید