• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 07

گل های آپارتمانی _ در مورد گل برگ بیدی بنفش بیشتر بدانید

نام لاتین: Commelinaceae

نام فارسی رایج: برگ بیدی بنفش

گل برگ بیدیان یکی از خانواده های گیاهان گلدار است و یکی از پنج خانواده در گروه Commelinales بوده و تاکنون 731 گونه از آن ها در 41 جنس شناخته شده است. خانواده آن متنوع است در هر دو مناطق استوایی قدیم و مناطق استوایی جدید یافت می شود. تفاوت در ریخت شناسی به خصوص در شکوفه و آرایش گل این گیاه است.

گل برگ بیدی

اگر تا به حال این گیاه را در گلخانه منزل خود نگهداری نکرده اید شاید از این پس قصد داشته باشید آنرا به مجموعه خود اضافه کنید. این گیاه به گیاه سرگردان معروف است و به راحتی می توانید آن را پرورش دهید.

خوشه های پرپشت بنفش، برگ های نیزه ای شکل، این گیاه را در تمام طول سال زیبا می سازد. می توانید این گیاه زیبا را در یک ظرف زینتی کوچک روی یک میز قرار دهید یا آنرا در یک سبد آویزان کنید و اجازه دهید ساقه های آن به صورت آبشاری برای مدت طولانی گسترده شوند.

در فصل تابستان می توانید منتظر 3 شکوفه کوچک که در زاویه بین برگ ها رشد می کند باشید. شکوفه صورتی بسیار کوچکی که کنتراست زیبایی به شاخ و برگ های تیره می دهند.

شرایط نگهداری
در نور آفتاب قرار دهید.

روشنایی نور در طول سال برای رشد گیاه و رنگ شاخ و برگ های آن مفید است، این گیاه در نور کم نیز رشد خواهد کرد اما برگ های آن بیشتر به سبزی می زند تا بنفش. مقداری نور مستقیم خورشید به آن بدهید اما برای جلوگیری از سوختن برگ ها در آفتاب ظهر تابستان در سایه قرار دهید.

آبیاری

برای آبیاری گیاه بایستی تقریبا هفته ای بین دو تا 3 بار گیاه را آبیاری کنید ولی بسته به دمای هوا می تواند متغیر باشد. در صورتی که هوا خنک باشد و خاک گیاه مرطوب، نیازی به آبیاری نیست.

دما

دمای بین 18 تا 27 درجه و در زمستان دمای 10 درجه سانتی گراد را هم می تواند تحمل کند.

خاک

کود گیاهی مخلوط با خاک برای رشد گیاه مناسب است. در خاک این گیاه بهتر است از ماسه در ترکیب با خاک و کود استفاده کنید.

رطوبت

این گیاه به رطوبت زیادی نیاز ندارد و در رطوبت معمولی اتاق رشد خواهد کرد.

کود دهی

در فصل بهار و تابستان ماهانه با یک تعادل (10-10-10) کود مایع رقیق گیاه را تغذیه کنید.

تکثیر کردن

تکثیر شاخ و برگ جدید باعث می شود گیاه جمع و جور و نگهداری آن آسان شود. در فصل بهار یا اوایل تابستان زمان مناسبی برای تکثیر این گیاه است.

شاخه های بریده شده را دور نیندازید زیرا به سادگی می توانید آن ها را تکثیر کنید و گیاه بیشتری داشته باشید. برای تکثیر گیاه هم می توانید از پاجوش استفاده کنید و هم با جدا کردن یک قلمه از گیاه و کاشتن در گلدان جدید می توان آنرا تکثیر کرد.

قرار دادن در گلدان بزرگتر در فصل بهار

گیاه را به گلدانی که حدودا یک سایز بزرگتر از قبلی باشد تغییر مکان دهید تا بتواند بهتر رشد کند. استفاده یک گلدان بزرگتر با سوراخ هایی در اطرافش از خیسی زیاد خاک و پوسیده شدن ریشه گیاه جلوگیری می کند.

در صورتی که نکات عنوان شده برای گیاه در نظر گرفته شود این گیاه می تواند حدود 60 سانتی متر رشد کند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید