• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 14

آنچه که باید در مورد iPhone 7 بدانید

انتظار به پایان رسید. اپل گوشی جدید خود به نام iPhone 7 را رونمایی کرد و در تاریخ 16 سپتامبر وارد عرصه بازار خواهد شد. همچنین اپل علاوه بر مدل  iPhone 7، از اپل واتچ سری 2 (ساعت هوشمند) نیز در این مراسم رونمایی کرد.

گوشی آیفون7

آخرین گوشی هوشمند پرچمدار اپل با دوربین به روز رسانی، مقاوم در برابر آب، بلندگوهای استریو و عمر باتری طولانی به نام iPhone7 رونمایی شد و از روز جمعه 16 سپتامبر در 28 کشور که شامل ایالات متحده و انگلستان نیز می شود وارد بازار می شود. به نظر می رسد تقاضا برای خرید این گوشی هوشمند بالا باشد، یک هفته بعد از 16 سپتامبر آیفون7 تقریبا در 30 کشور در دسترس قرار خواهد گرفت.

ویژگی های iPhone 7
قیمت iPhone 7 در سال 2016:
  • $649- 32GB
  • $749-128GB
  • $849-256GB
طراحی iPhone 7
  • ضد گردو غبار، ضدآب
  • در دو رنگ جدید مشکی و مشکی براق

اپل اینبار iPhone7 را در دو مشکی و مشکی براق یا کهربایی طراحی کرده است. آیفون جدید از طراحی مشابه آیفون S6 بهره می‌برد و در آن از بدنه‌ای آلومینیومی با گوشه‌های گرد استفاده شده است. آیفون جدید در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای، رز گلد، مشکی مات و مشکی براق عرضه خواهد شد و مورد دیگر اینکه دیگر رنگ خاکستری آن وارد بازار نخواهد شد..iPhone7 وزنی تقریبا 138 گرم دارد در مقایسه با 6S که 143 گرم بود.

گوشی آیفون7

یکی از آپشن های مورد بحث در این گوشی ضد آب و ضد گرد و غبار بودن آن است. با استاندارد IP67 که این آسودگی خاطر را به شما می دهد که در حمام و باران محافظت شده است. آپشن بعدی همچنین در ظاهر یک لوگوی آپل مشکی در پشت آن است.

چیزهای دیگری اپل در طراحی آیفون 7 ساخته است و آن اسپیکرهای استریو یکی در بالا و یکی در پایه گوشی که صدایی بلند، واضح که برای فیلم ها و بازی ها بسیار مناسب است.

جک هدفون iPhone 7
  • بدون جک هدفون
  • درگاه لایتنینگ جایگزین جک هدفون 3.5 میلی متری شده اما در دورن جعبه محصولاتش دانگلی قرار داده تا کاربران بتوانند از هدفون های قدیمی خود استفاده کنند.
  • وجود آداپتور برای هدفون های قدیمی در جعبه: که می تواند به پورت لایتنینگ متصل کرد و از هدفون استفاده نمود.
  • وجود ایرفون های کاملا بیسیم AirPods با هزینه اضافی
گوشی آیفون7
گوشی آیفون7
دوربینiPhone 7
  • دوربین 12 مگاپیکسلی تک لنز در پشت
  • پشتیبانی از فرمت  RAW تا پردازش تصویر پس از ثبت امکان پذیر باشد. نور50درصد بیشتر، 60 درصد سریعتر و 30درصد کارایی بیشتر
  • دوربین جلو 7 مگاپیکسل

گوشی آیفون7

آیفون ۷ از وجود سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند در آیفون ۷ پلاس دو عدد از همین سنسور تعبیه شده که ساختار دوربین دوگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند. اپل از یک لنز با فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی‌متر و لنز دیگری با فاصله‌ی کانونی ۵۶ میلی‌متری در این گوشی ‌هوشمند استفاده کرده است. دو دوربین آیفون ۷ پلاس دارای دیافراگم F/1.8 برای لنز با فاصله‌ی کانونی ۲۸ میلی متری و دیافرگام F/2.8 برای لنز با فاصله‌ی کانونی ۵۶ میلی متری است. رزولوشن دوربین آیفون ۷ تغییری با آیفون ۶ اس نداشته و همان ۱۲ مگاپیکسلی است که در نسل پیشین نیز شاهد آن بودیم، اما سنسور مورد استفاده در کنار لنزی که جلوی آن قرار گرفته بصورت کامل متحول شده است. از جمله‌ی بهبود‌های دوربین آیفون ۷ باید به اضافه شدن لرزش گیر اپتیکال اشاره کرد. لرزش گیر اپتیکال امکان ثبت تصاویر شارپ‌تر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آیفون 7 دارای یک سیستم دوربین کاملا جدید است و از تکنولوژی OIS ( تثبیت کننده تصویر نوری) بهره می برد چیزی که در آیفونS6 وجود نداشت.

باتری iPhone 7

اپل اعلام کرد آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، نسبت به گوشی‌های گذشته‌ی اپل عمر باتری طولانی‌تری خواهند داشت. اپل ادعا می‌کند که پردازنده‌ی جدید آیفون از نمونه‌های قبلی خود بهره‌ورتر است؛ و در کنار بهینه‌سازی بعضی نرم‌افزار‌ها احتمالا به آیفون جدید کمک می‌کند که عمر باتری طولانی‌تری نسبت به نمونه‌های قبلی خود داشته باشد.

همچنین اپل اعلام کرده 40ساعت پخش صوتی بی سیم را می توان انتظار داشت.

صفحه نمایشiPhone 7

اپل صفحه نمایش و رزولوشن مشابه آیفون6 را برای آیفون 7 درنظر گرفته است. صفحه نمایش 4.7 اینچ با رزولوشن  1334×750 که تراکم پیکسل 326 را به کاربران می دهد.

سیستم عامل iPhone 7
  • چهار هسته ایA10 Fusion ، پردازنده 64 بیتی
  • iOS10

iPhone7 آیفون 7 به جدیدترین تراشه‌ی انحصاری اپل موسوم به A10 Fusion مجهز شده است. اما به گفته‌ شرکت اپل، تراشه‌ی یاد شده ۶۴ بیتی بوده و از چهار هسته بهره می‌برد که برای بالا بردن عمر باتری، دو هسته قدرتمند هستند و دو نمونه‌ی دیگر کم‌مصرف‌تر هستند.

اپل در دوربین‌های خود از پردازنده‌ی تصویر جدیدی استفاده کرده که ۶۰ درصد سریع‌تر و ۳۰ درصد بهینه‌تر از نسل قبل پردازنده‌ی تصویر این کمپانی است این پردازنده‌ی تصویر را باید بخشی از تراشه‌ی جدید اپل بدانیم که با عنوان A10 Fusion معرفی شد، پردازنده‌ی تصویر جدید مورد استفاده در آیفون ۷ قادر است ۱۰۰ میلیارد عملیات را در کمتر از ۲۵ ثانیه انجام دهد. این پردازنده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای بهبود تصاویر بهره می‌برد.

دکمه home در iPhone 7

شرکت اپل دکمه home را دوباره طراحی کرده است اگرچه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ظاهری مشابه نسل گذشته‌ی خود دارند، اما یکی از تغییراتی که در بخش طراحی آنها صورت گرفته، کلیک‌ناپذیر شدن کلید هوم در این دستگاه‌ها است. اپل این بار تصمیم گرفته است، تا کلید فیزیکی را از گوشی‌های هوشمند خود حذف کرده و به جای آن از یک نمونه‌ی خازنی استفاده کند، با این تفاوت که در زیر کلید یک موتور تپتیکی قرار داده شده تا با فراهم ساختن بازخوردهای ارتعاشی، حس تاچ‌پد بودن این کلید را از میان ببرد. همانند تکنولوژی تاچ پد در مک بوک های جدید.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید