• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 18

معرفی سگ با نژاد باکسر

باکسرها در اصل برای نگهبانی پرورش داده می شدند. امروزه آن ها بخشی از گروه کاری  American Kennel Club یا AKC (فهرست اصیل سگ در ایالات متحده) هستند و تقریبا در هر خانه ای به عنوان دوست و همنشین خانواده ها پیدا می شوند.

سگ نژاد باکسر

ویژگی ها

قد: 30 تا 60 سانتی متر

وزن: 27 تا 31 کیلوگرم

طول عمر: 10 تا 12 سال

باکسر ها سگ هایی بزرگ ، عضلانی با دهانه چهارگوش هستند که با ابهت به نظر می رسند تا زمانی که به چشمهایشان نگاه می کنید شرارت را در چشم هایشان می بینید زیرا بازی گوشی طبیعی و انرژی بی حد و حصر آن ها گاهی اوقات باعث شده آن ها را”Peter Pan”  نامیده بنامند. باکسرها تا زمانی که سه ساله نشوند به بلوغ کامل نرسیده اند.

گونه ای از باکسرها باهوش، هوشیار و نترس هستند. او با وفا برای خانواده اش و عاشق بازی با آن ها است اما اگر از روش های آموزشی خشن برای آن ها استفاده کنید به حیوان سرسختی تبدیل می شود. این حیوان به کمترین مراقبت نیاز دارند و با کودکان با صبر و ملایمت برخورد می کنند. باکسرها همدم بزرگ خانواده ها هستند، آن ها به تمرینات بدنی و تحریک هوشی نیاز دارند. همچنین می توانند خود را با زندگی آپارتمانی وفق بدهند.

باکسرها از کشور آلمان سرچشمه گرفته اند و بعد از جنگ جهانی اول به آمریکا آورده شده اند. پوشش آن ها کوتاه، صیقلی و برجسته است. حنایی یا راه راه با نشانه گذاری های سفید زرق و برق دار. همه باکسرها سفید یا عمدتا سفید هستند و رنگ سفید آن ها به طور ژنتیکی از شنوایی ضعیفی برخورداند که این برای آن ها خوش آیند نیست.

بعضی از باکسرها دم کوتاهی با گوش های بریده دارند، اگر گوش هایشان بریده نباشد آویزان خواهد شد. با اینکه بزرگ هستند ولی سگ خارج از منزل نیست. آن ها بینی و موهای کوتاهی دارند به همین دلیل نمی توانند در محیط خارج از منزل نگهداری شوند.

باکسرها سگ های پر انرژی هستند و نیاز به ورزش زیادی دارند. مطمئن شوید که زمان و انرژی کافی برای بازی کردن و فعالیت دادن آن ها دارید. باکسرها نه تنها نیاز دارند که کنار خانواده خود باشند بلکه نیاز دارند تا در کنار آن ها باشید اگر آن ها را برای مدت طولانی به تنهایی در حیاط خانه و دور از مردم نگهداری کنید آن ها می توانند کج خلق و ویرانگر شوند.

از دهانشان آب زیادی تراوش می شود و همچنین با صدای بلند خروپف می کنند. اگرچه آن ها موهای کوتاهی دارند ولی در فصل بهار دچار ریزش مو می شوند.

باکسرها باهوش هستند و در آموزش ها به خوبی پاسخ می دهند. آن ها همچنین تمایل دارند مستقل باشند و دوست ندارند خشن رفتار کنند. شما بزرگترین موفقیت را در تربیت کردن باکسرتان دارید اگر بتوانید سرگرمی لازم را برایش فراهم کنید.

تاریخچه

جد باکسرها Bullenbeisser و Bulldog بوده است. Bullenbeisser به عنوان سگ شکاری برای قرن ها برای شکار خرس، گراز وحشی و آهوی کوهی استفاده می شده است. وظیفه او گرفتن و نگهداشتن شکار تا زمان رسیدن شکارچی بود. بیشتر اوقات Bullenbeissers  شغلش را از دست می داد و به وسیله کشاورز ها و قصاب ها برای نگهبانی و راندن گله احشام استفاده می شد.

باکسری که امروزه شناخته شده است در قرن 19 پرورش داده شد. یک مرد آلمانی به نام جرج یک Bullenbeisser راه راه ماده را با یک سگ محلی از نژاد ناشناخته را پرورش داد و توله سگ حاصله را باکسر نامید. و اعتقاد بر این است که شروع نژاد باکسری است که امروزه شناخته شده است همان توله سگ باشد.

 در سال 1894 سه آلمانی تصمیم گرفتند تا پرورش و به نمایش گذاشتن سگ ها را به ثبت برسانند که این کار را در سال 1985 انجام داند و اولین باشگاه باکسر را سال ها بعد از آن تاسیس کردند. پرورش سگ در دیگر بخش های اروپا در سال 1980 شروع شد.

اولین باکسر ها در سال 1903 وارد آمریکا شدند و اولین بار در زمان  جنگ جهانی اول باکسرها برای انجام امور نظامی به کار گرفته شدند. آن ها به عنوان سگ های پیغام آور، حمل تجهیزات  و سگ های نگهبان به کار گرفته می شدند. باکسرها در آمریکا با بازگشت سربازان بعد از جنگ جهانی دوم معروف شدند زمانی که همراه سربازان به خانه آورده شدند از این طریق نژاد آن ها به مردم معرفی شدند و خیلی زود حیوانی مورد علاقه مردم شده و به سگ های نگهبان تبدیل شدند.

اندازه

قد جنس مذکر آن در حالت ایستاده 57 سانتی متر تا 63 سانتی متر تا حد شانه است و وزنی حدود 32 کیلوگرم. قد جنس مونث آن 53 تا 58 سانتی متر است و وزنی معادل 27 کیلوگرم دارد.

شخصیت

باکسرها به سگ هایی مطیع و نگهبان توصیف داده شده اند به  این معنی که هوشیار و مراقب هستند و تا زمانی که به بازی گرفته نشوند باوقار و قابل اعتمادند. با کودکان هم بازی و صبور است. بیگانه ها با یک حالت ترس با او سلام  می کنند اما او مودبانه پاسخ می دهد تا با آن ها دوست شود. او فقط در دفاع از خانه و خانواده اش متجاوزانه برخورد می کند. حالت او به چند فاکتور بستگی دارد که شامل وراثت، تربیت و اجتماعی شدن او است. باکسرها هم مانند هر سگ دیگری هنگامی که کوچک هستند نیاز به اجتماعی شدن زودهنگام و برخورد با مردم، موقعیت ها، صداها و تجارب مختلف دارند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید