• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 09 / 19

نکات طلایی برای مدیریت زمان

یکی از مهم ترین کلید های موفقیت شخصی و حرفه ای این است که چگونه زمان خود را مدیریت کنید. هر روز هر کدام از ما 24 ساعت را می گذرانیم. بعضی از افراد نسبت به دیگران استفاده بهتری از منابع دارند. یادگیری مدیریت زمان و گذراندن آن به طور عاقلانه است با اهمیت ترین چیزیکه شما می توانید شخصیت و موفقیت های حرفه ای خود را بسازید.

میدیریت زمان

در این مقاله چند نکته مهم برای اینکه چطور زمان خود را به بهترین نحو مدیریت کنید اشاره شده است.

خودتان را بشناسید

اولین و مقدماتی ترین اصل این است که بدانید شما چه کسی هستید. شما نمی توانید زمانتان را به بهترین نحو سازماندهی کنید اگر رویاها، توانایی ها، چالش ها و اولویت هایتان را درک نکنید.

ایجاد یک برنامه کاربردی

اگر طرحی برای انجام چیزهایی دارید یک برنامه کاربردی ایجاد کنید و تمرکزتان را روی آن معطوف کنید.

تمرکز بر روی هدف

اگر اهدافی دارید اما پریشان و گیج هستید، با تمرکز بر روی چیزی که نیاز دارید تا به دست آورید شروع کنید.

سازمان دهی زمان

زمانی که بیشترین بازدهی را دارید انرژی خود را روی فعالیت های مهم متمرکز کنید، کارهای معمولی را برای زمانی که انرژی کمتری دارید نگهدارید.

کارهای دشوار را اول انجام دهید

امور دشوار نیازمند هماهنگی و نظم و انضباط بیشتری هستند. اگر قصد انجام دشوارترین مسئله را اول دارید با هماهنگی زیادی آن را به پایان خواهید رساند.

با اشتیاق انجام دهید

اشتیاق شما را بین محدودیت ها و کمبودها حرکت خواهد داد.

ایجاد ضرب العجل

خیلی مهم است که برای خودتان ضرب العجلی تعیین کنید تا کمک کند که به اهدافتان برسید. فکر کردن در مورد اینکه قصد انجام چه کاری را دارید و تعیین ضرب العجل برای انجام آن به صورت واقع بینانه.

غلبه بر طفره رفتن ها

طفره رفتن دشمن موفقیت است که در مسیر ارزشمند اهدف بیشماری قرار گرفته است. برای انجام امور جدی باشید.

غلبه بر ترس

ترس زاده ذهن شماست و دورغی بیش نیست. اجازه ندهید دروغ های غیر واقعی شما را از انجام امور بازدارد.

اولویت بندی امور

شما نمی توانید همه کارها را انجام دهید بنابراین یاد بگیرید تا امور مهم را اولویت بندی کنید.اگر امری مهم است آن را در راس جدول قرار دهید و زمان بندی کنید. این بهترین روش برای پیگیر شدن امور است.

با انگیزه ماندن

آموختن اینکه چه چیزی به شما انگیزه می دهد و آن را به صورت روزانه به خودتان القا کنید.

نگران نباشید

نگران اتلاف وقت در مورد چیزهایی که حتی ممکن است اتفاق بیفتد نباشید. به جای آن روی مسائلی که می دانید و اینکه چطور به موفقیت برسید تمرکز کنید.

استرستان را مدیریت کنید

مدیریت استرس مدیریت زندگی است. پیدا کردن اینکه چه چیزی استرس شما را از بین می برد و زمان بندی کردن آن به صورت مرتب. ورزش، عبادت، دعا و نماز و … می توانند استرس شما را برطرف کنند.

نکته برداری کردن

زمان را به وسیله یادداشت برداری های مناسب چه روی کاغذ و چه الکترونیکی ذخیره کنید. سیستمی را توسعه دهید و با مارک دار کردن چیزهایی که نیاز دارید به خاطر بسپارید و به آن عمل کنید.

مثبت فکر کنید

هرکجا که توجه و حواس شما معطوف شود انرژی و احساسات شما نیز به آنجا معطوف می شود. در مورد چیزهایی که ممکن است خراب شوند فکر نکنید در مورد چیزهایی فکر کنید که می تواند درست انجام شود فکر کنید.

نماینده امور

شما ممکن است قادر به انجام هر کاری باشید ولی هرکسی نمی تواند هر کاری را انجام دهد.

واگذاری امور اولیه به دیگران

به زمانتان بها بدهید و برخی امور را به دیگران بسپارید. افرادی هستند که در مقابل کاری که برایتان انجام می دهند بهای آن را دریافت می کنند از این طریق شما زمان خود را به امور دیگری واگذار می کنید.

هم اکنون عمل کنید

اگر ایمیلی را دریافت کردید سریعا پاسخ بدهید. اگر نیاز دارید تا با کسی صحبت کنید تلفن را بردارید. قدرت های بزرگ در زمان حال وجود دارند.

مدیریت جلسه ها

اجرای نامرغوب جلسات هدر دادن زمان است.

مدیریت زمان در شبکه های اجتماعی

محدود کردن شبکه های اجتماعی مگر اینکه برای تجارت خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. مقدار زمان خود را برای گذراندن در شبکه های اجتماعی مدیریت کنید.

حل کردن یک مسئله

فعال باشید و مشکلات را تا زمانی که کوچک و کنترل پذیر هستند رسیدگی کنید و حل آن ها را به تاخیر نیندازید.

مطالعه بهترین تمرین است

یادگیری چیزهایی که دیگران قبلا انجام داده اند و تکرار و تمرین چیزهایی که خودتان آموخته اید.

شناخت محدودیت های خودتان

زمانی که چیزهایی خارج از تخصص شما هستند، شخصی را پیدا کنید که به شما در این زمینه کمک کند.

به خودتان پاداش بدهید

زمانی که کاری را کامل انجام دادید به خودتان پاداش دهید.

یاد بگیرید که نه بگویید

یاد بگیرید که به بعضی از فرصت ها نه بگویید. پایبند بودن به زمان، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید درک درستی از زمان در دسترس خود داشته باشید و این ویژگی ارزشمندی است که هر فرد می تواند با اندکی تلاش در خود ایجاد کند.

به  اندازه بخوابید

خواب پایه و اساس سلامتی شما است. زمانی که به اندازه می خوابید انرژی بیشتری برای انجام امور دارید.

مدیر خوبی باشید

فقط یاد نگیرید که زمانتان را مدیریت کنید. یاد بگیرید چطور فعالیت ها، پروژه ها، حواس پرتی، توجه و عاداتتان را مدیریت کنید.

یکی از با ارزش ترین دارایی های یک فرد و مخصوصا یک کارآفرین، زمان است امیدواریم با نکاتی که در مورد مدیریت زمان اشاره کردیم بتوانید بهره وری خود را در انجام امور مختلف بالا ببرید.

 

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید