• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 10 / 13

از همسر خود در دوران بارداری عکس هایی خاطره انگیز بگیرید!

bardari1

در گدشته دوران بارداری را بدترین دوران برای عکاسی از خانم ها می دانستند ولی مدت هاست که کسی این گونه فکر نمی کند. امروزه بارداری را به عنوان یک معجزه الهی می دانند و بسیاری بر این باورند که باید از این روز های زیبا  عکس گرفت و از آن یک خاطره خوب ساخت. اما زمانی فرا می رسد که شما هم می خواهید از همسر خواهر یا دوست خود در دوران بارداری عکس بگیرید و به عنوان کسی که ادعایی در عکاسی دارد چه پاسخی خواهید داد؟ آیا برای گرفتن چنین عکسی آمادگی دارید؟ در این مقاله به شما کمک می کنیم در صورت روبرویی با چنین شرایطی عکس هایی زیبا و خاطره انگیز بگیرید.

bardari4

چه کسی و چه چیزهایی را در عکس خود اضافه کنید و چه موقع عکس بگیرید

باید بگویم فکر خوبی نیست که هر وقت روز و در هر فرصتی که گیر آوردید از یک خانم باردار عکس بگیرید. برای اینکه عکس های زیبایی از یک خانم باردار بگیرید باید بهترین زمان را انتخاب کنید. و همچنین بسیار مهم است که چه کسی و چه چیزی را در عکس اضافه کنید. نکاتی در این باره:

  • از یک زن باردار از شش ماهگی و پس از آن عکس بگیرید. عکس های سه ماهه اول بارداری هیجان انگیز تر از عکس های دوران سه ماهه سوم نخواهد بود.

  • از خانم باردار همراه با والدینش و اعضای خانواده اش عکس بگیرید. عکس دوران بارداری خود داستانی را روایت می کند به خصوص وقتی که اطرافیان خانم باردار در کنار او هستند. اگر نزدیکان این خانم در دسترس نیستند چیزی را که برای او عزیز است در عکس اضافه کنید چیزی مانند یک عروسک که او علاقه زیادی به آن دارد. مهم ترین چیز در عکاسی از یک خانم باردار این است که داستانی را در عکس خود روایت کنید.

  • از خانم باردار در شرایطی عکس بگیرید که تحت فشار روحی نیست یا عجله ای ندارد در این شرایط عکس شما خراب می شود و نمی توانید عکسی با کیفیت بگیرید.

راز عکسی زیبا گرفتن در آمادگی است

بهترین عکس را از یک خانم باردار زمانی می توانید بگیرید که او برای عکاسی آماده باشد. نمی خواهم در این مورد زیاده روی کنم اما برای بهترین آمادگی نکاتی تقدیم می شود.

  • سوژه را آماده کنید. مانند دیگر سوژه های عکاسی وقتی از یک خانم باردار عکاسی می کنید باید او هم خود را مرتب کند باید حالت چهره مناسبی داشته باشد. نباید قیافه ای افسرده یا عصبی داشته باشد می توانید به او پیشنهاد کنید قبل از عکاسی یک آدامس یا تنقلاتی که دوست دارد را بجود تا احساس آرامش بیشتری کند. از او بخواهد از پوشیدن لباس های تنگی که شکمش را فشار می دهد خودداری کند. شکم مادر باردار خانه کودک شماست آن را به شایسته ترین شکل در تصویر نمایش دهید. به خصوص اگر از پوست شکم عکس می گیرید پوشیدن این لباس های تنگ که رد لباس را روی پوست باقی می گذارد می تواند عکس شما را ضایع می کند. بهتر است از او بخواهید خود را برای صحنه عکاسی آرایش کند این عکس را فرزند او سال ها بعد خواهد دید و از دیدن مادر آراسته و معصوم خود لذت خواهد برد. بهتر است دستان مادر که نماد مهر و محبت هستند در تصویر دیده شوند.

  • استودیوی عکاسی بهترین مکان برای عکاسی از افراد است. در اتاقی که عکس می گیرید باید دما مناسبی برای یک خانم باردار باشد و تنقلاتی هم در دسترس باشد. یکی از تصاویر زیبا که از یک مادر باردار می توانید بگیرید با پشت زمینه ای از نمای طبیعت است. اما باید مرکز توجه در عکس شما مادر باردار باشد. می توانید پشت زمینه ای متناسب با رنگ لباس مادر باردار انتخاب کنید اگر در این حالت شکم مادر کمی از زیر لباس بیرون بزند زیبایی و جلوه بیشتر به عکس می دهد.

  • یک سری ژست ها باید از قبل برای عکاسی در نظر گرفته شود این عکاس است که از قبل همه چیز را در ذهن خود آماده کرده است و زمانی که مادر می آید به بهترین شکل ژست های او را مدیریت می کند و به این ترتیب استرس کمی به مادر باردار وارد می شود و نتیجه بهتری حاصل می شود. در این ژست ها باید وضعیت های کودک که هنوز متولد نشده است هم در نظر گرفته شود و او را به عنوان یکی از افرادی که قرار است عکس بگیرید در ذهن خود مجسم کنید. با مادر درباره هر یک از ژست ها صحبت و تبادل نظر کنید تا او هم احساس راحتی کند و به او بفهمانید که نظرات او را هم قبول می کنید کاری کنید که او احساس خوبی داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که او در هر یک از این ژست ها اذیت نمی شود و راحت است.

bardari2

مرحله عکاسی

این نوع عکاسی از نظر انجام تنظیمات دوربین و لنز مانند عکاسی چهره است. اما این شباهت همین جا به پایان می رسد! برای بدست آوردن بهترین نتیجه عکاس باید این دو دیدگاه را هنگام عکاسی مد نظر داشته باشد:

  • یک زن باردار بسیار آسیب پذیر است و درباره بدن خود و تغییراتی که در آن ایجاد شده است احساس خاصی دارد. برای اینکه عکس زیبایی بگیرید باید در طول مدتی که عکس می گیرید او را سرگرم کنید حرف هایی بزنید که اعتماد به نفس او را تقویت کنید مثل این عبارت « ژست گرفتن تو فوق العاده است! » و به همین ترتیب ادامه دهید.

  • عکاسان حرفه ای در عکس گرفتن از یک مادر باردار معمولاً عکس سیاه و سفید، یا رنگی تک رنگ (قرمز یا رنگ های دیگر) را توصیه می کنند اما استفاده از رنگ های کم حال دیگر هم در عکس می تواند جلوه بیشتری به تصویر شما اضافه کند.

و در پایان با نیم نگاهی به اصول اولیه عکاسی از احساس خود به عنوان یک هنرمند استفاده کنید تا زیباترین عکس ها را از لحظات مقدس یک مادر باردار بگیرید.

نوشته: روندا کالو

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. پسرخیلی باحال بو د ……….

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید