• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 04

آموزش ساخت بالن کاغذی – اریگامی بالن

با استفاده از یک کاغذ رنگی مربعی شکل و کمی دقت می توانید یک بالن کاغذی سه بعدی یا یک مکعب بسازید و در جشن تولدها لامپ های ال ای دی کوچک را داخل آن قرار دهید و اتاقتان را تزئین کنید.

ابتدا یک کاغذ رنگی به دلخواه خود انتخاب کنید. البته می توانید از کاغذ رنگی یا هر کاغذ طرح دار یا ساده دیگری استفاده کنید. آن را به شکل مربع برش بزنید.

ابتدا کاغذ رنگی را از روی قطرهای آن تا زده و باز کنید. برای اینکار گوشه بالای سمت راست کاغذ را روی گوشه پایین سمت چپ منطبق کرده و باز کنید همچنین گوشه بالای سمت چپ را روی گوشه پایین سمت راست منطبق کرده و باز کنید تا خط تا روی کاغذ مشخص شود.

آموزش اریگامی بالن

کاغذ را روی قطر افقی تا زده و باز کنید یعنی گوشه های بالا و پایین کاغذ را روی یکدیگر منطبق کنید و باز کنید.

mok2

کاغذ را به پشت کار برگردانید تا خط تاها به حالت برجسته مشخص شود. چهار مثلث در کل کار می بینید حال بایستی دو مثلث بالا و پایین را روی هم منطبق کنید و دو مثلث راست و چپ را به داخل کار تا کنید، در نهایت دو مثلث روی هم قرار گرفته اند که فضایی بینشان دیده می شود.

mok3

گوشه سمت راست مثلث رویی را به سمت بالا تا بزنید و آن را بر گوشه یا راس بالایی مثلث منطبق کنید، برای سمت چپ نیز اینکار را تکرار کنید. کاغذ را به پشت کار برگردانید و برای مثلث زیر نیز مراحل را تکرار کنید نهایتا دو لوزی بر روی هم قرار گرفته اند که بین آنها فاصله است و هر لوزی از خط عمود آن شکاف دارد.

mok4

mok5

گوشه سمت راست لوزی مرحله قبل را به سمت داخل و تا خط وسط تا بزنید، برای سمت چپ نیز اینکار را تکرار کنید مجددا کار را به پشت برگردانید و برای این لوزی نیز اینکار را انجام دهید. یعنی دو گوشه سمت راست و چپ لوزی را تا خط عمود وسط تا بزنید.

mok6

در قسمت پایین کار یک لوزی کوچک ایجاد شده که قطر عمودی لوزی بزرگ آنرا به دو مثلث تقسیم کرده است. هر یک از این مثلث ها را شماره گذاری کنید. مثلث سمت راست پایین کار عدد 1 و مثلث سمت چپ پایین کار عدد 2 می باشد. دو مثلث در سمت راست و چپ روی کار می بینید که در مرحله ی قبل به دست آمد. اینها را نیز شماره گذاری کنید مثلث سمت راست را عدد 3 و مثلث سمت چپ عدد 4 می باشد. حال بر طبق شماره گذاری هایی که انجام دادید راحت تر می توانید اریگامی را ادامه دهید.

گوشه پایین مثلث 1 را به سمت بالا تا بزنید مثلث کوچک دیگری ایجاد می شود که باید گوشه سمت چپ این مثلث کوچک را بگیرید. لای مثلث 3 را باز کنید و گوشه سمت چپ این مثلث را داخل لای مثلث 3 کنید. برای سمت چپ نیز اینکار را تکرار کنید. یعنی گوشه پایین مثلث 2 را به سمت بالا تا کنید و این بار سمت راست این مثلث را بگیرید و داخل لای باز شده ی مثلث 4 کنید. کار را به پشت برگردانید مراحل را تکرار کنید.

mok7

mok8

کار را 180 درجه بچرخانید. سپس لایه رویی سمت چپ کار را به سمت عقب و راست تا کنید مشاهده می کنید که در گوشه پایینی کار روزنه ای ایجاد شده است.

mok9

mok10

از قسمت روزنه، داخل مکعب را فوت کنید تا هوا وارد مکعب شود یا با تلمبه کوچک اینکار را انجام دهید تا مکعب برجسته و سه بعدی شود.

mok11

درست کردن این بالن کار دشواری به نظر می رسد ولی با کمی دقت و تمرین به راحتی می توانید این بالن زیبا را بسازید. می توانید تعداد زیادی از این بالن ها را در رنگ های مختلف بسازید و لامپ های ال ای دی سفید رنگ را داخل آن ها قرار دهید و یا همه را به رنگ سفید بسازید و از لامپ های رنگی داخل آن استفاده کنید و به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل کنید.

mokaab11

mokaab22

mokaab33

mokaab44

از این کار می توانید برای تزیین اتاق کودک و یا در جشن  تولد ها برای ایجاد نورهای رنگی استفاده کنید. می توانید از نمونه های زیر برای الگوی کار خود استفاده کنید.

زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید