• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 10 / 26

سه اشتباه شایع در مورد موی سر و چگونه روشهای صحیح را به کار ببرید

سه اشتباه در مورد موی سر

برای بسیاری از ما، زمان بر ترین و مشکل ترین بخش از کارهای روزمره مان، زیباسازی و مرتب کردن مو است. آمبرتو ساون مشهورترین متخصص و سبک دار مو، دو سالن زیبایی و محصولات آرایشی داشته است، ساون و تیمش، مشتری ها را آموزش می دادند که با ابزاری که در منزل دارند چگونه از موهای خود مراقبت کنند. آنها لیستی تهیه کردند که معمول ترین اشتباهات در مورد مو چیست و چگونه می توان این عادت های غلط را کنار گذاشت.

روش اشتباه: از ابتدا برای خشک کردن مو از شانه گرد استفاده کنید.

روش صحیح: مشاهده کرده اید که بسیاری از مردم، بعد از خشک کردن موها با سشوار، شانه گرد را کنار می گذارند. این کاری است که بسیاری از آرایشگران انجام می دهند آیا کار صحیحی است؟ جان می گوید: در ابتدا از شانه گرد استفاده نکنید. یک شانه گرد در انتهای کار مدل مو استفاده می شود، وقتی شروع مدل با شانه گرد انجام شود در نهایت موی شما مسطح و پهن تر خواهد شد.

در ابتدا با یک شانه پهن، مو را از ریشه آن که مرطوب تر است به سمت بیرون بکشید، بعد از خشک شدن نسبی مو، از شانه گرد استفاده کنید.

جان می گوید:” زمانی که 85% مو خشک شد، شروع به پوژ دادن (ریش ریش کردن) مو از ریشه کنید، سپس از شانه گرد برای صاف و زیبا کردن موهای پوژ داده شده، استفاده کنید. و حتی برای یکبار هم شده! بخشی از مو را خشک کنید، فورا آن را شانه نکنید و یا حتی انگشتان را برای صاف کردن مو داخل موها نکنید. اجازه دهید مو حجم خود را حفظ کند.”

روش اشتباه: بعد از خشک کردن مو اجازه ندهید مو سرد شود.

روش صحیح: بعد از خشک کردن مو، اجازه دهید موهایتان کاملا سرد شود، همچنین از دکمه سرد سشوار استفاده کنید و یا درجه گرمایش سشوار را به حداقل برسانید. جان توضیح می دهد:”سر عضوی است که گرمای زیادی از بدن از سر دفع می شود، سشوار وسیله ای است که حرارت بدن را افزایش می دهد. حتی زمانی که سشوار خاموش می شود، مو گرما را در خود نگاه می دارد. به این دلیل، مو بعد از سشوار کردن یا حتی بعد از حمام کردن، فر یا مجعد می شود.”

روش اشتباه: شستشوی بیش از حد.

روش صحیح: بارها و بارها در مورد بایدها و نبایدهای استفاده از صابون و کف صابون مطالبی را شنیده اید. ساون کف صابونی کردن مو را شایع ترین اشتباه در مورد مراقبت از مو، می داند. او می گوید:”بسیاری از زنان، مو را زیاد می شویند و از شامپوی زیادی برای شستشوی مو استفاده می کنند.” ساون پیشنهاد می کند که یک روز در میان، مو را با شامپو بشویید. مقدار شامپوی مصرفی در هر بار حمام رفتن، حداکثر اندازه یک سکه باشد حتی برای مو های بلند و حتی بعد از ورزش کردن!. “اگر در هنگام ورزش عرق کرده اید، موها را فقط با آب گرم و نه با شامپو به طور کامل بشویید. سپس برای شانه کردن مو تنها از انگشتان استفاده کنید. با این کار موهایتان را سالم و پرپشت نگه داشته اید”

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید