• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2013 / 07 / 25

آموزش ماساژ عضلات پشت

یکی از بهترین هدیه هایی که می توانید به دوستان یا حتی شریک زندگی خود بدهید کم کردن استرس و فشار کاری روزانه است. یکی از راه هایی موثر برای کاهش استرس ماساژ پشت است. با توجه به زندگی ماشینی امروزه بی تحرکی هم مزید بر علت شده و  درد های عضلانی و گرفتگی عضلات پشت شایع تر شده است که به کمک ماساژ می توان این عضلات را آسوده تر کرد. ماساژ مزایای زیادی دارد که از آن جمله می توان به تمدد اعصاب، مدیریت استرس، ایجاد تعادل در بدن، افزایش هوشیاری احساسی بدن، بهبود گردش خون، تسهیل تخلیه لنفاوی از سموم از آن جمله است.

دستور العمل

  • از فردی که می خواهید او را ماساژ دهید بخواهید به روی شکم بر روی سطحی سفت دراز بکشد. البته باید جایی باشد که فرد راحت باشد می توانید از یک تخت خواب سفت استفاده کنید. مطمئن شوید که به راحتی به تمام عضلات پشت شخص دسترسی دارید.

  • قبل از شروع ماساژ مطمئن شوید دمای دست شما پایین تر از دمای بدن فردی که می خواهید او را ماساژ دهید نباشد تا او را اذیت نکند. می توانید برای گرم کردن دست خود را در حدود نیم دقیقه به هم بمالید.

  • در کنار او بایستید یا زانو بزنید.

  • اکنون می خواهیم عمل گرم کردن را شروع کنیم برای این منظور انگشتان شصت دو دست خود را در دو طرف ستون فقرات قرار دهید و با فشار کمی که با هر دو دست به صورت همزمان وارد می کنید در طول ستون فقرات حرکت نمایید. این کار را از پایین کمر شروع کنید و تا بالای گردن ادامه دهید. این کار احساس آرامش فوق العاده به شخص می دهد. می توانید این کار را چند دقیقه ای ادامه دهید.

ماساژ عضلات پشت

  • حال می توانید ماساژ با روغن را شروع کنید. به آرامی با کف دست پشت فرد را لمس کنید. کف دست خود را در طول پشت بلغزانید از گردن و شانه تا باسن و این کار را چندین مرتبه به آرامی و با فشاری متناسب با جثه فرد انجام دهید. در طول ماساژ می توانید مرتب از او بپرسید که آیا فشار زیادی وارد نمی کنید. فرد باید احساس راحتی کند. تماس دست خود را با پشت فرد قطع نکنید. و همینطور ادامه دهید.

ماساژ عضلات پشت

  • این کار را روی گردن ادامه دهید در دو سمت گردن و تا رستنگاه موها ماساژ دهید.

ماساژ عضلات پشت

  • حال می توانید دستان خود را به صورت دورانی حرکت دهید دستان خود را از دو طرف ستون فقرات به سمت بیرون حرکت دهید از پایین کمر شروع نمایید و تا شانه ها این عمل را ادامه دهید.

  • عضلات گوشتی پشت شانه ها و بین آنها را ورز دهید و همینطور به سمت پایین حرکت کنید میانه پشت را خوب ماساژ دهید و تا پایین کمر ادامه دهید و باسن را هم خوب ورز دهید تا این عضلات سفت را کمی شل کنید.

  • در قسمت هایی کمی سفت تر هستند و به اصطلاح به آنها نات می گویند باید با انگشت شصت یا سایر انگشتان فشار وارد کنید.

  • با نوک انگشتان خود طرفین ستون فقرات را به صورت دورانی و در حهت عقربه های ساعت مالش دهید. این عمل را برای شانه ها هم انجام دهید.

  • حال در پایان با با کف دستان خود پشت فرد را به صورت دورانی ماساژ دهید این کار را با هر دو دست انجام دهید و باید تمام سعی شما این باشد که به گردش خون کمک کنید برای این منظور باید به آرامی و با فشار مناسب ماساژ را انجام دهید گویی می خواهید خون یک ناحیه را تخلیه و به ناحیه دیگر هدایت کنید اگر این کار را به درستی انجام دهید احساس آرامش و رفع خستگی بسیار دلنشینی در پایان ماساژ ایجاد خواهد کرد.

هشدار: به هیچ وجه روی مهره های ستون فقرات فشار زیادی وارد نکنید و بسیار مراقب باشید.

جمع آوری و ترجمه: علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید