• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 08

ایده مایکروسافت برای ادغام کردن سنسور اثر انگشت و صفحه نمایش

چند هفته قبل مطالبی منتشر شد مبنی اینکه شرکت مایکروسافت در حال انجام تحقیقاتی است که قصد دارد سنسور اثر انگشت را با صفحه نمایش ادغام کند این طرح بر روی برخی از تبلت ها و گوشی کاربرد دارد.

از مزیت های این طرح علاوه بر صرفه جویی بر فضای قاب دستگاه، امکان استفاده از صفحه نمایش های بزرگتر و انعطاف پذیری بیشتر در طراحی است. این طرح جدید نشان دهنده آن است که شرکت مایکروسافت قصد دارد بعد از عملی شدن این طرح، کاربردهای دیگری به آن اضافه کند. مایکروسافت نشان داده است که این تکنولوژی روی هر صفحه نمایش از هر سایزی می تواند استفاده شود که اثر انگشت این فناوری به دو روش جالب استفاده می شود.

یکی از این روش ها برای عدم پذیرش سطوح نامشخص کف دست است، یا به عبارتی برای شناسایی دقیق اثر انگشت می تواند استفاده شود. این بدان معنی است اگر سطح لمس کننده صفحه نمایش دارای اثر انگشت نباشد، سنسور اثر انگشت صفحه نمایش فعال نخواهد کرد در نتیجه از فعال شدن صفحه نمایش بر اثر دست زدن های تصادفی جلوگیری می کند.

سنسور اثر انگشت

روش دوم برای استفاده کردن از تمام صفحه نمایش است. در این روش صفحه نمایش قابلیت اسکن اثر انگشتتان را دارد و مانند سرفیس هاب ها ( وایت برد های هوشمند تعاملی توسعه یافته) برای تشخیص هویت کاربران متفاوتی که در اطراف یک کیبورد چند لمسی (multi-touch) در حال کار با دستگاه هستند کاربرد دارد. در نتیجه دستگاه می تواند هویت هر کاربر را تشخیص دهد و اطلاعات مربوط به هر کاربر را در اختیارش قرار دهد.

سنسور اثر انگشت

امیدواریم این طرح نشانه ای از یک تکنولوژی واقعی از شرکت مایکروسافت باشد که روی آن در حال کار است و به زودی به پایان برسد و برای تولید واقعی عرضه شود.

ترجمه: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید