• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 15

خط لبخند و درمان آن

خطوط لبخند چه هستند؟ چه چیزی موجب گود شدن آن ها می شود و باعث می شود روی صورت بعضی از افراد قابل توجه باشند؟ چه دارویی این خطوط را کاهش می دهد و به طور کامل حذف می کند؟

خط لبخند، خطی است که هنگام خنده روی صورت ظاهر می شود، اصولا مسیر این خطوط از کناره های بینی تا گوشه دهان است. ممکن است هنگام خنده خطوط ریزی اطراف چشم نیز مشاهده کنید این خطوط وقتی می خندید ظاهر می شوند اما آن ها به عنوان خطوط دور چشم معروف هستند و داستان متفاوتی دارند.

خط خنده

علت تشکیل خطوط خنده در اطراف دهان چیست؟

این خطوط از دیگر خطوط روی صورت متفاوت هستند و ربطی به سن افراد ندارند. خطوط خنده به علت حرکت یا حرکات پی در پی ماهیچه های اطراف لب و بینی ظاهر می شوند. سخنوران و کسانی که بیشتر می خندند خطوط خنده عمیق تری نسبت به کسانی که کمتر صحبت می کنند دارند. چرا بعضی از نوجوانان و افراد زیر 20 سال خطوط خنده قابل توجهی دارند اما پوستشان در قسمت های دیگر چهره صاف است؟ ژن ها نیز تاثیر زیادی در این امر دارند، ما ویژگی های چهره را از پدر و مادر به ارث می بریم اما این موضوع علت اصلی ایجاد این خطوط نیست.

توجه داشته باشید این خطوط همیشه هم نفرت انگیز نیستند و نباید سعی کنید هر خطی که روی صورتتان ظاهر می شود را از بین ببرید. بعضی مواقع آن ها زیبا به نظر می رسند ولی بعضی از افراد زمانی که این خطوط را مانند پرانتزی در میان خنده هایشان می بینند احساس می کنند که باید از دست آن ها خلاص شوند. خطوط خنده عمیقی نیز وجود دارند، این خطوط زمانی که شما در حال خنده نیستید نیز قابل مشاهده هستند و علت اصلی چروک ها هستند. سن، آسیب های نور خورشید، کاهش تولیدکلاژن و عاداتی مانند سیگار کشیدن نیز موجب خم شدن و افتادن گونه می شوند. زمانی که گونه ها حالت افتادگی پیدا کنند، چین های اطراف لب و بینی نیز ظاهر می شوند در نتیجه خطوط خنده ایجاد می شوند. برای جلوگیری از عمیق شدن خطوط خنده می توانید با تمرین مراقبت از پوست از رشد آن ها جلوگیری کنید. خوردن یک رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان و مواد معدنی نیز می تواند در کاهش و متوقف کردن این خطوط موثر باشد.

بهترین درمان برای از بین بردن این خطوط چیست؟

درمان های زیادی در این مقاله برای رفع چین و چروک های صورت ذکر شده است. درجه موفقیت در حذف خطوط خنده به این بستگی دارد که آیا روش های به کار برده شده برای کاهش عمق چروک ها موثر بوده یا خیر؟

پُرکننده های خط لبخند

پرکننده ها می توانند اسید یا کلاژن باشد که هر دو اجزا طبیعی متصل کننده های بافت پوست هستند. اساس کار این روش به این ترتیب است که با پرکردن یا تقویت پوست اطراف خطوط دهان برای چند ماه موجب کاهش این خطوط می شوند. کلاژن پرکننده های پوستی، بهترین روش برای حذف خطوط خنده است. بایستی قبل از به کار بردن این روش با پزشک متخصص پوست مشورت کنید. برخی از پرکننده های اسیدی خطوط لب و بینی که در بین مردم رایج هستند شامل  Perlane، Restylane و Juvederm است. بایستی با پزشک در مورد اینکه کدامیک برای شما بهتر است مشورت کنید.

بوتاکس

استفاده از بوتاکس برای پر کردن خطوط خنده ممکن است بهترین پیشنهاد نباشد. بوتاکس بعد از تزریق، ماهیچه ها را سست می کند و باعث می شود پوست صاف تر به نظر برسد. این روش در صورتی که برای قسمت هایی  از صورت مانند زیر چشم استفاده شود با خطر همراه است، زیرا احتمال دارد بعد از تزریق نتوانید ماهیچه های صورت را به خوبی حرکت دهید.

تزریق چربی

در این روش، چربی از یک قسمت مناسب از بدن گرفته می شود و به عنوان پرکننده در نواحی دارای چروک تزریق می شود. چربی تزریقی می تواند خطوط خنده را از اطراف دهان حذف کند.

lift کردن(کشیدن پوست) صورت

اگر قصد دارید از خط های خنده اطراف دهان خلاص شوید عمل جراحی زیبایی نیز یکی از روش هایی است که می تواند موثر باشد. این روش با کشیدن قسمت های افتاده پوست روی گونه و لب انجام می گیرد و موجب کاهش خطوط روی صورت می شود.

پرکننده های گونه و لب

این ها متفاوت از پرکننده های تزریقی هستند. آن شامل یک عمل جراحی روی خطوط خنده است.

برش

برش یک عمل جراحی که در آن خطوط خنده روی پوست چین خورده به طور کامل جدا می شود. این روش می تواند بهترین درمان برای چین ها ی لب و بینی باشد.

کرم های موضعی

هرکسی عمل جراحی و سوزن زدن به پوستش را نمی پذیرد. برای کاهش خطوط خنده محصولاتی وجود دارند که می توانند به طور موضعی به کار برده شوند. چندین کرم و سرم برای این منظور طراحی و تولید شده اند. این محصولات ممکن است مانند روش های جراحی پلاستیک سریع به نتیجه نرسد. ما نمی توانیم قطعا بگوییم کدام کرم برای از بین بردن این خطوط بهترین است اما می توانیم بگوییم محصولی تهیه کنید که اجزا تشکیل دهنده ان مناسب این مشکل باشد. یک محصول یا کرم خوب برای کاهش چروک ها و خطوط خنده بایستی شامل یکی از موارد زیر باشد:

سیلیکون: سیلیکون موجب می شود سلول های پوست آب را جذب کنند و پوست را پرتر نشان دهند. پرکردن پوست مساوی کم شدن چروک ها است. کرم سیلیکون شکاف ها و چین ها ی پوست را به طور موقت پر خواهد کرد

رتینوئیدها: یک کلاس از ترکیبات شیمیایی هستند که از نظر شیمیایی به ویتامین A مرتبط است و باید در کرم وجود داشته باشد زیرا باعث تحریک تولید کلاژن می شود.

پپتید: محصولات جدیدی که اخیرا تولید می شود شامل پپتید است. پپتید خطوط خنده را سریعا از بین می برد.

از بین بردن خطوط خنده با روش های طبیعی

این روش ها مانند روش های جراحی سریعا خطوط را از بین نمی برند ولی عوارض جانبی کمتری دارند و به مراتب کم هزینه تر نیز هستند. با روش های زیر می توانید خطوط خنده را با کمترین هزینه کاهش دهید.

ورزش صورت

ورزش صورت تغییرات زیادی روی خطوط صورت دارد. اینکار را با آگاهی از ورزش های مناسب برای صورت در مقابل آیینه انجام دهید.

ماسک های خانگی

روش های طبیعی خانگی هرگز صدمه ای به کسی وارد نکرده بنابراین چرا سعی نمی کنید که از ماسک های خانگی برای کاهش خطوط خنده استفاده کنید.

سفیده تخم مرغ

سعی کنید مقداری سفیده تخم مرغ روی شیارهای به جا مانده از خطوط خنده به کار ببرید سپس آنرا بشویید و خشک کنید. این ماسک، پوست اطراف دهان را سفت می کند و خطوط خنده و دیگر چروک ها را به حداقل می رساند.

روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل نیز برای کسانی که از پوست خود ناراضی هستند روش مناسبی است. خطوط اطراف لب و بینی با یکدیگر متفاوت نیستند. ماساژ مقداری روغن نارگیل روی خطوط خنده به طور قابل ملاحضه ای در کاهش این خطوط موثر است.

ماسک آوکادو و عسل

این دو مورد نیز به نوبه خود تا حد زیادی در درمان های خانگی برای پوست موثر هستند. عسل گردش خون را افزایش می دهد در حالی که آوکادو پوست را مرطوب و حجیم می کند. مقداری سفیده تخم مرغ برای سفت کردن پوست به آن اضافه کنید. این بهترین ماسک برای خطوط روی صورت و خطوط خنده است.

مخفی کردن خطوط خنده با فنون آرایشی

استفاده از نکات مفید آرایشی نیز در پنهان کردن خطوط خنده موثر است. یک زیرسازی صحیح و سپس انجام آرایش روی آن تاثیر زیادی در صاف شدن پوست و پنهان کردن خطوط خنده دارد.

ترجمه: زهرا صانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید