• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 15

داروی Ecophane و Yeasttoosچیست؟

مشکل ریزش مو مشکل درصد زیادی از جمعیت جهان است، ریزش مو در انسان بین 50 تا 80 تار مو طبیعی است. اگر روزانه ریزش موی بیشتر ازحد نرمال باشد با مشکل ریزش مو مواجه هستید. که می تواند دلایل متعددی داشته باشد از جمله: تغذیه نامناسب، کمبود مواد مغذی در بدن، کم خونی، فقر آهن و مشکل تیروئیدی، استرس و … . علاوه بر دلایل ذکر شده در خانم ها زایمان، سقط جنین و عوامل دورنی(هورمونی) نیز می تواند علت ریزش مو باشد.

ecophane

مطالعات مختلف نقش ویتامین ها و مواد معدنی در سلامت انسان را نشان داده است و هر گونه کمبود در این موارد برای سلامتی می تواند خطرساز باشد. بنابراین مصرف مکمل ها می تواند تا حدی این کمبودها را جبران کند زیرا مکمل ها فاقد مواد غیر ضروری هستند. از جمله این مکمل ها می توان اکوفن را نام برد که در این مقاله توضیح داده شده است.

ویژگی

کمک به درمان ریزش مو

کمک به رشد مو ناخن

غنی از پروتئین و ویتامین و املاح

افزایش ساخت کراتین

Ecophane یک مکمل غذایی برای ترمیم کردن و براق کردن موها و ناخن ها می باشد. با مصرف این دارو:

  • موها مقاوم، لطیف، صاف و درخشان می شوند.
  • ناخن ها مقاوم و براق شده و  استقامت بیشتری پیدا می کنند.

60 دانه قرص برای مصرف یک ماه کافی است.

Ecophane ها مکمل غذایی بوده که به دو شکل در دسترس هستند: قرص و پودر

اکوفن حاوی:

  •  پروتئین هیدرولیز شده گندم و کنجد (غنی از سیستین و متیونین)، که شامل آمینو اسید هستند و موجب افزایش ساخت کراتین می شوند.
  • ویتامین B6  به ساختن طبیعی اسید امینه کمک می کند.
  • ویتامین B8 به تقویت مو و ناخن کمک می کند.
  • زینک (روی) به نگهداری موها و ناخن ها کمک می کند و از اکسیداتیو ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی و خستگی و … محافظت می کند.
موارد مصرف

برای تقویت مو ناخن

روش مصرف:

با توجه به برچسب روی دارو و یا دستور پزشک باید مصرف گردد.

شرایط نگهداری

در محل خنک و دمای زیر 30 درجه سانتی گراد نگهداری شود.

هشدار مصرف

در صورت بروز هر گونه حساسیت به پزشم مراجعه شود و مصرف آن قطع شود.

 

داروی Yeasttoos چیست؟

از آنجاییکه مخمر اشتها را زیاد میکند در صورت عدم رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی چاقی را به دنبال دارد . اما خود قرص چاق کننده نیست. باید توجه داشته باشید که به اندازه دوز مجاز مصرف کنید.

یاستوس

ویژگی

دارای ویتامین های گروه B

تقویت کننده مو و ناخن

محرک رشد و اشتها

خواص

افزایش اشتها، افزایش سطح انرژی بدن، رفع خستگی، کمک به ترمیم بافت‌های آسیب دیده، تقویت سیستم ایمنی و عصبی، حفظ و بهبود سلامتی پوست، مو، چشم‌، دهان، کبد و مجاری گوارشی از دیگر فواید مخمر می‌ باشد.
در متابولیسم کربوهیدرات، چربی‌ها و پروتئین‌ها نقش دارند

نوکلئیک اسیدها و نوکلئوزیدهای موجود در این مخمر، ترمیم بافت‌ها را تسریع کرده و روند پیری را کند می ‌سازند.
– سلنیوم موجود در مخمر خاصیت ضد سرطانی دارد. از سلول‌های کبدی محافظت می ‌کند و یک آنتی اکسیدان قوی می ‌باشد که از امراض قلبی-عروقی پیشگیری می ‌کند.
– کروم موجود در مخمر دارای خواص تنظیم کننده ی سطح قند خون (کاهش قند خون)، کاهش گلوکز ناشتا و بهبود تحمل گلوکز در افراد دیابتی با افزایش حساسیت سلول‌ها به انسولین، کاهش چربی‌های بدن و افزایش توده ی عضلانی (در صورتی که با ورزش و رژیم غذایی متعادل همراه باشد)، کاهش تری گلیسیرید خون می شود.

موارد استفاده

از آنجاییکه مخمر اشتها را زیاد میکند در صورت عدم رعایت تعادل در مصرف مواد غذایی چاقی را به دنبال دارد .اما خود قرص چاق کننده نیست.باید توجه داشته باشید که به اندازه تجویز شده  مصرف کنید، مصرف زیاد این دارو خطرات زیادی را ندارد ولی رعایت میزان مصرف توصیه شده بهتر است.

با توجه به مواد مختلف موجود در عصاره مخمر به عنوان یک ترکیب مغذی و اثرات متفاوت آن، این مواد می توانند بعنوان مکملی جهت سیستم ایمنی و یا به طور کل در تقویت بدن و ایجاد اشتها مورد استفاده قرار گیرد

احتیاط

در مورد کودکان زیر 5 سال بدلیل عدم کامل شدن سیستم گوارشی و تفاوت در سیستم ایمنی نبایستی افراد دارای آلرژی، آسم و بیماری های کلیوی نبایستی بدون تجویز پزشک معالج استفاده نمایند. در زنان باردار یا شیرده بهتر است زیر نظر پزشک مورد استفاده قرار گیرد

ممانعت استفاده برای افرادی که سیستم ایمنی بدنشان خیلی ضعیف بوده نیز اعلام گردیده است که باید به آن توجه شود.

مضرات و فواید قرصهایی مخمر

معمولاً دوز مصرفی روزانه ی آن 2-1 قاشق غذاخوری (به شکل محلول) و از 8- 2 قرص متغیر می ‌باشد. با اینکه مصرف دوز بالای این مکمل عوارض خطرناکی در بر ندارد، اما بهتر است از مصرف بیش از اندازه ی آن خودداری شود.

از مخمر تغذیه‌ای می ‌توان در درمان یا پیشگیری استرس، افسردگی، خستگی مزمن، بیماری‌های عود کننده، آکنه ی مزمن، اگزما، اسهال، سرماخوردگی، سرفه، گلودرد و سوءهاضمه بهره گرفت.

مصرف مخمر، فلور طبیعی روده را تغییر داده و باکتری‌های مفید روده را افزایش و باکتری‌های مضر و بیماری ‌زای روده را کاهش می ‌دهد.

مصرف مکمل مخمر کمک می ‌کند تا راحت‌ تر به خواب رویم. نیاسین و پیریدوکسین موجود در آن ترشح سروتونین را در مغز افزایش می ‌‌دهد.

فیبر موجود در مخمر در برطرف کردن یبوست موثر است.

لازم به ذکر است که مصرف فراوان و دائمی مخمر می ‌تواند به کرامپ‌های عضلانی منجر شود.

افراد مبتلا به نقرس نباید از آن استفاده کنند.

زنان باردار یا شیرده بهتر است از مصرف آن خودداری کنند در صورت نیاز با دستور پزشک مصرف گردد.

افرادی که سیستم ایمنی بدنشان خیلی ضعیف است، باید از مصرف آن خودداری کنند.

به ندرت در برخی افراد ایجاد آلرژی می ‌کند.

مکمل مخمر اثر داروهای مخصوص دیابت را تقویت کرده و موجب کاهش قند خون می‌ گردد

ممکن است افرادی که به تازگی مصرف این مکمل را آغاز کرده‌اند، دچار نفخ گردند. برای جلوگیری از این عارضه بهتر است مصرف آن را با دوز پایین شروع کرده و به تدریج دوز مصرفی آن را افزایش دهند.

ممکن است در موارد نادر میگرن را تشدید کند.

اشکال دارویی

این دارو به شکل رشته، پودر، قرص، کپسول و محلول وجود دارد.
هشدار

از مصرف مخمر نان یا مخمر فعال خودداری کنید، چرا که مخمر فعال برخلاف مخمر غیر فعال، ویتامین‌های وسایر مواد مغذی را از بدن دفع کرده و نفخ ‌آور نیز می ‌باشد.

ترجمه: میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. با عرض سلام خسته نباشید خدمت مدیران شرکت مربوطه مشگل اصلی من اسپاسم عضلات بوده مدتی هم بیمارستان عرفان دو و گاندی بستری شدم متاسفانه باز موقعی که از خواب بلند میشم درد عضلات دارم درضمن بنده جانباز شیمیایی دوران جنگ هستم خسته ام لطفا استدعا عاجزانه دارم کمکم کنید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید