• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 16

طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی را می توان به عنوان میان وعده و عصرانه میل کنید،ذرت مکزیکی جزء خوراکی های پر طرفدار است که کودکان از آن استقبال زیادی می کنند،شما می توانید آن را در منزل تهیه کنید و مواد اولیه آن نیز به راحتی تهیه می شود، و بسیار مقوی است، برای کسانی که به دلایل مختلف گوشت مصرف نمی کنند قارچ داخل آن منبع پروتئینی خوبی است.

ذرت مکزیکی

مواد لازم ذرت مکزیکی

ذرت شیری 1 کیلو

قارچ 300 گرم

پنیر پیتزا 50 گرم

سس سفید

آویشن یک قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن زیتون یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس سفید

کره 100 گرم

آرد 3 قاشق غذا خوری

شیر یک و نیم لیوان

طرز تهیه سس سفید

ماهی تابه را روی حرارت قرار دهید، کره را داخل ماهی تابه بریزید و اجازه دهید ذوب شود. آرد را کم کم به کره اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله نشود، سپس شیر را اضافه کنید و با حرارت کم به صورت مداوم هم بزنید. نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه و ذائقه خود اضافه کنید بعد از اینکه به غلظت مناسب رسید از روی حرارت بردارید، غلظت سفید همانند فرنی و کمی غلیظ تر از آن است.

طرز تهیه ذرت مکزیکی

ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت گذاشته و داخل آن حدود دو لیتر آب بریزید بعد از آنکه آب جوش آمد یک آبکش فلزی روی آن قرار دهید و ذرت های شیری را داخل آبکش بریزید و در قابلمه را بگذارید تا ذرت ها بخار پز شود. زمان مورد نیاز برای بخارپز شدن ذرت ها نیم ساعت تا چهل دقیقه کافی است.

قارچ ها را کاملا تمیز شسته و درون سبدی آبکش میگذاریم، و به اندازه های دلخواه خرد می کنید.

ماهی تابه را روی حرارت گذاشته مقداری روغن زیتون داخل آن بریزید بعد از اینکه روغن داغ شد قارچ های خرد شده را داخل ماهی تابه ریخته و تفت دهید. توجه داشته باشید که قارچ ها نباید کاملا سرخ شوند(. بعد از اینکه کمی سرخ شد از داخل روغن خارج کرده و کنار بگذارید.

ماهی تابه مناسب روی حرارت ملایم بگذارید سپس ذرت ها را که کاملا بخارپز شده است را داخل ماهی تابه ریخته و قارچ ها را اضافه کنید و با هم مخلوط کنید توجه داشته باشید با شعله ی کاملا ملایم اینکار انجام شود. سپس چاشنی ها باید اضافه شود. ابتدا نمک بریزد (نمک به مقدار کم اضافه شود چون سس هم حاوی نمک است)، سپس فلفل سیاه و پودر آویشن را اضافه کنید. مقدار فلفل سیاه هم بستگی به ذائقه شما دارد.

سسی که از قبل آماده شده است را به مواد اضافه کنید و آرام هم بزنید تا کاملا با یکدیگر مخلوط شوند.

پنیر پیتزای رنده شده را نیز اضافه کنید و چند ثانیه با حرارت زیاد همه مواد را تفت دهید تا پنیر پیتزا کاملا باز شود.

ذرت مکزیکی شما آماده است که باید کاملا داغ سرو شود.

می توانید از برش های نازک کالباس نیز استفاده کنید ولی در این آموزش سعی شده است از مواد سالم تری استفاده شود.

برخی به جای سس سفیدی که آموزش داده شده است از سس مایونز استفاده می کنند. در این روش بعد از اینکه مواد با هم مخلوط شد از روی حرارت برداشته و سس مایونز را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

در این آموزش روش صحیح پخت آن را توضیح داده شده است که بسیار آسان است، ذرت مکزیکی را می توانید در دور همی های خود و یا جشن تولد کودکان خود پذیرایی کنید. ذرت مکزیکی را برای افرادی که شام سبک می خورند هم گزینه مناسبی است.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید