• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 11 / 09

نکاتی در مورد رنگ کردن مو

رنگ مو برای من یک موضوع نگران کننده و پرکار است، چون من در نگهداری موی رنگ شده تنبل هستم. حتی از سشوار نیز به ندرت استفاده می کنم و در آراستن مو از قاعده خاصی پیروی نمی کنم. مردم معمولا برای روشن کردن (های لایت) و تیره کردن (لو لایت) مو به سالن های آرایشی می روند و در مدت 8 هفته یا زودتر رنگ مو تغییر می کند یا از بین می رود و در حالی که مو دورنگ شده یا رنگ واقعی را از دست داده، مجددا به آرایشگر مراجعه می کنند تا رنگ مو را تجدید کنند که این موضوع برای من قابل قبول نیست چون موهای من صاف و نازک است و مراقبت مداوم از آن غیرممکن است، شاید باید رنگ مو را به کلی فراموش کنم!

اخیرا خواستم تغییری در موهایم ایجاد کنم اما نمی خواستم آن را کوتاه کنم. تصمیم گرفتم با استاد سبک دار آرایش و  مربی رنگ مو “آماندا هافهینز” صحبت کنم. او پیشنهاد داد که از پنل های رنگی برای سایه زدن یا تیره کردن مو به رنگ قهوه ای تیره استفاده کنم تا دیگر مجبور نباشم هر 6 تا 8 هفته برای تجدید آن اقدام کنید.

رنگ مو

سه نکته در رنگ کردن مو
  • بیش از دو درجه موهایتان را روشن تر نکنید: هافهینز پیشنهاد می کند که های لایت مو بیشتر از دو درجه روشن تر از موی طبیعی شما نباشد. این روش هم تغییر و تنوعی در مو ایجاد می کند و هم جلب توجه بیش از حد نمی کند. برای این منظور هافهینز دو رنگ کاراملی تیره متفاوت را انتخاب و با یکدیگر مخلوط می کند. در سالن مخصوص رنگ، مو را در معرض محلول یا بخار آمونیاک قرار می دهد و یا از روغن مخصوصی برای جایگزینی آمونیاک استفاده می کند تا پوشش مو باز شود و رنگ را به خود بگیرد. آمونیاک همچنین برای فر کردن مو نیز مناسب است.
  •  نیمه پایینی مو را رنگ کنید: هافهینز پیشنهاد می کند به جای اینکه از های لایت مو به صورت خطی و باریک استفاده کنید، نیمه پایینی مو را لایت کنید. بنابراین ریشه مو نیازی به رنگ ندارد و خط ریشه مو را مشخص نمی کند چون با رشد و بلندتر شدن، مو دو رنگ شده و های لایت زیبایی خود را از دست می دهد می دانید که یکی از علل تجدید های لایت این است که وقتی مو رشد می کند دو رنگ شده و شخص مجبور می شود دوباره اقدام به رنگ مو کند. پس های لایت نیمه پایینی مو این مشکل را حل می کند.
  • با پنل های رنگی لایه های افقی غیر متقارن در دو طرف موی سر ایجاد کنید: در هنگام استفاده از پنل های رنگی برای رنگ کردن، دو طرف راست و چپ موی سر را دقیقا مثل هم کار نکنید چون این روش جذابیت بیشتری دارد، طرفداران بیشتری را نیز به سمت خود جلب کرده است و جلوه آن مانند زمانی است که نور خورشید به مو می تابد و انعکاس نور به قسمتهای مختلف مو، رنگ های متفاوتی را نشان می دهد.
کوتاهی مو، رنگ مو و سپس مراقبت از آن

اگر موهایتان را کوتاه کرده اید و قصد دارید آنها را رنگ کنید، معمولا تصوری ایجاد می شود که مو کم پشت شده است. در این مواقع هافهینز مو را چند لایه بیشتر، های لایت می کند همچنین توصیه می کند یک تا دو روز مو را با شامپو نشویید و بعد از این مدت نیز، از شامپوهای نگهدارنده مو استفاده کنید. زمانی که مو را می شویید، شامپو و آب هر دو عاملی هستند که مجددا پوشش مو را باز می کند و باز شدن پوشش مو، عاملی است تا رنگ مو کمی تغییر کند. هافهینز توضیح می دهد که این یک امر طبیعی است: رنگ مو با گذشت هفته ها و حتی روزها تغییر می کند. همین طور با برخورد نور خورشید به مو، رنگ اکسید می شود و کمی رنگ مو را تغییر می دهد. پس انتظار نداشته باشید رنگ مو به طور دائم یا طولانی مدت باقی بماند. ولی با نکاتی که در این مقاله ذکر شد تا حدودی می توانید مدت های لایت روی سرتان را طولانی تر کنید و کمتر به سالن های آرایشگری رفت و آمد داشته باشید!

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید