• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 17

هشدار آلمان به صاحبان خودروهای تسلا

سازمان حمل‌ و نقل فدرال آلمان به مالکان خودروهای الکتریکی “تسلا” هشدار داد که حتی در هنگام استفاده از امکان “خودرانی” این اتومبیل، همه حواسشان را به رانندگی بدهند تا اسیر حوادث غیر منتظره نشوند.

خودرو تسلا

کمپانی آمریکایی “تسلا” که پیش‌گام تولید خودروهای الکتریکی است، در آخرین مدل‌های عرضه‌ شده به بازار، امکان خودرانی (اتوپایلوت) را هم تعبیه کرده تا رانندگان بتوانند گهگاه مسئولیت خطیر رانندگی را به سیستمی بسپارند که به گواه شواهد و اعتقاد بسیاری از متخصصان عرصه تکنولوژی، ضریب خطایی بسیار پایین‌تر از انسان‌ها دارد، چون همواره در حال پردازش حجم عظیمی از داده‌ها درباره محیط اطراف است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که سازمان حمل ‌و نقل موتوری فدرال در آلمان با انتشار بیانیه‌ای از صاحبان تسلا خواسته حتی در هنگام استفاده از امکان اتوپایلوت، همه حواس خود را معطوف به رانندگی کنند تا از سوانح احتمالی جلوگیری شود.

در بیانیه این سازمان آمده که «امکان خودرانی خودروهای تسلا صرفا سیستمی برای کمک‌رسانی به راننده است و نمی‌تواند جایگزین راننده شود» و اگر توجه پیوسته و بی‌کم و کاست راننده همراه آن نباشد، می‌تواند حادثه ‌آفرین باشد. این بیانیه همچنین تاکید می‌کند که «بر اساس قوانین ترافیکی آلمان، راننده موظف است همواره حتی در هنگام استفاده از سیستم اتوپایلوت هوشیار باشد.»

امکان اتوپایلوت کمپانی تسلا، نزدیک به یک سال پیش به عنوان سیستمی برای کمک رسانی به راننده معرفی شد. تسلا تا کنون بارها تاکید کرده که هدف از طراحی این سیستم «جایگزینی راننده» نبوده و خود در طول مسیر همواره محتاج توجه راننده است.

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید