• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 19

از خواص گلابی بیشتر بدانید

گلابی، این میوه‌ی خوش طعم حاوی 80 درصد آب است اما بر خلاف تمام نوشیدنی‌های پرکالری، در هر 100 گرم گلابی فقط 50 کالری وجود دارد. گلابی مقدار زیادی فیبر دارد و آنتی اکسیدان موجود در گلابی به مبارزه با بیماری ها و بهبود ایمنی بدن کمک می کند. گلابی به خاطر داشتن فیبر بالا و مواد معدنی برای بدن مفید هستند. مصرف روزانه یک عدد گلابی برای سلامتی مفید بوده و همچنین مصرف آبمیوه گلابی تازه بهترین نتیجه را برای بدن به همراه دارد.این میوه آرامش بخش بسیار مفید و تب بر است.

گلابی

در این مقاله چند مورد از خواص گلابی به اختصار توضیح داده شده است

مبارزه با رادیکالهای آزاد

وجود ویتامین c، ویتامین k و مس موجود در گلابی موجب از بین بردن رادیکال های آزادی که به سلول های بدن آسیب می رسانند می شود.

جلوگیری از بیماریهای قلبی

فواید گلابی به خاطر فیبر موجود در آن است که کلسترول بدن را کاهش می دهد و از این طریق از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند. مصرف روزانه غذاهای حاوی فیبر مانند گلابی احتمال بروز خطر سکته را تا 50% کاهش می دهد.

پیشگیری از سرطان

فیبر موجود در گلابی به سلول های سرطان زا متصل می شود و با حذف آن ها از بروز سرطان روده جلوگیری می کند. مصرف روزانه یک عدد گلابی در خانم ها تا 34% می تواند از بروز سرطان سینه بعد از دوران یائسگی جلوگیری کند.

کنترل سطح قند خون

گلابی با اینکه کمی شیرین است ولی گلیسرین پایین و فیبر بالای آن به کنترل سطح قند خون و پیشگیری از دیابت کمک می کند.

بالا بردن سیستم ایمنی

مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها مثل ویتامین c و مس به بالا بردن سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و بدن را در برابر ویروس ها مقاوم می کند.

 افزایش انرژی

گلوکوز موجود در گلابی انرژی را افزایش می دهد. زمانی که احساس ضعف می کنید با خوردن یک عدد گلابی سریع انرژی را به بدن خود بازگردانید.

 هضم غذا

یک گلابی با سایز متوسط حدود 20%_25% فیبر مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند. از آن جا که فیبر آن نامحلول است از طریق روده بزرگ به راحتی حرکت می کند و از پولیپ روده بزرگ جلوگیری می کند و همچنین باعث بهبود هضم غذا می شود.

 بارداری

اسید فولیک برای زنان باردار خیلی مهم است و جنین را از عیب و نقص در هنگام تولد محافظت می کند. مصرف گلابی به طور منظم در طول دوران بارداری توصیه می شود.

 از شیر گرفتن بچه ها

برای از شیر گرفتن کودکان، همیشه به مصرف گلابی توصیه می شود به دلیل اینکه ضدحساسیت بوده و مقدار کمی اسید دارد. بنابراین هیچ مشکل گوارشی ایجاد نمی کند. این میوه می تواند پوست کنده شود، گرم شود سپس به شکل پوره درآید. گلابی با پوست نیز، استفاده می شود ولی هنگام دادن به کودکان مراقب آن ها باشید. به کودکانی که مبتلا به اسهال هستند گلابی ندهید.

 مقابله با کیسه صفرا، ورم روده بزرگ، ورم مفاصل، نقرس

اگر گلابی به طور مرتب مصرف شود به حل مسائلی مانند کیسه صفرا ،ورم روده بزرگ، ورم مفاصل و نقرس کمک می کند.

 کنترل فشار خون

گلوتاتیون و آنتی اکسیدان موجود در گلابی به کنترل سطح فشار خون کمک می کند.

درصد ارزش غذایی گلابی

انرژی 58 کالری

کربو هیدرات 13.18 گرم

پروتئین  0.38 گرم

میزان چربی 0.12 گرم

کلسترول  0میلی گرم

فیبر 3.10 گرم

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید