• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 20

مدارسی که بیشترین ابتکار را در جهان دارند

نوآوری در آموزش و پرورش می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، این نوآوری می تواند ترکیب کردن تکنولوژی های جدید یا روش های آموزشی باشد. نوآوری می تواند اردوهای آموزشی در مدارس را شامل شود، هنجارهای اجتماعی را رد کند یا با جامعه و مردم در ارتباط باشند و دیوار بین مدرسه و بیرون برداشته شود.

مدرسه

یک مدرسه نوآور می تواند مدرسه استیو جابز در آمستردام باشد، مدرسه ای که پس از ظهور یک مدیر عامل افسانه ای برپا شده است یا مدرسه ای که برای نابینایان تاسیس شده مانند مدرسه اگالیا (Egalia) در استکهلم سوئد.

در این مقاله چند مورد از مدارسی که با تغییر شیوه های آموزشی قصد دارند بچه ها را با مهارت ها زندگی و آینده ای که در انتظارشان است آشنا کنند، معرفی شده اند.

مدرسه‌ی Summit Sierra در سیاتل، واشنگتن: مدرسه ای که شخصی شده است.

بیل گیتس می گوید: رویکرد مدرسه  Summit Sierra شخصی سازی روند یادگیری است، شکلی از آموزش که از فناوری برای توانمندسازی دانش آموزان استفاده می کند تا خودشان بتوانند راهنمای آموزشی باشند. این روش یکی از موثرترین راه های آموزش کودکان است.

مدرسه

مدرسه Summit Sierra در سال 2015 تاسیس شده است، که 200 دانش آموز دارد. در این مدرسه دانش آموزان هر روز به مدت 30 دقیقه مطالعه می کنند، 30 دقیقه مسائل ریاضی را حل می کنند، دوره آموزش آنلاین دروس را می گذرانند، با مربی خود در مورد شغل و اهداف زندگیشان صحبت می کنند و دیگر دانش آموزان را در طی ساعات اجتماعشان ملاقات می کنند و با آن ها در مورد عواطف و احساسات و افکارشان صحبت می کنند و با یکدیگر تبادل اطلاعات می کنند.

اگرچه دانش آموزان خودشان روند آموزشی را هدایت می کنند ولی معلم هنوز هم نقش حیاتی را بازی می کند. معلمان در منزل می توانند با استفاده از نرم افزارهای خاصی مشاهده کنند کدامیک از دانش آموزان تکالیف و آزمون هایش را انجام داده است. با به کار بردن یک روند فعال در آموزش کودکان، آن ها یاد می گیرند مسئولیت پذیر باشند و اعتماد به نفس داشته باشند.

دبیرستان Ørestad Gymnasium در کپنهاگ، دانمارک: مدرسه در یک مکعب

دبیرستان Ørestad Gymnasium  یک کلاس درس بزرگ است جاییکه 358 دانش آموز دبیرستانی در یک مکعب شیشه ای آموزش می بینند. از این طریق دانش آموزان تشویق می شوند تا در یک محیط باز با هم همکاری کنند. این مدرسه امیدوار است افکار دانش آموزان در موضوعات مختلف زندگی انعطاف پذیر شود.

مدرسه مکعبی

آلن کائر اندرسن مدیر مدرسه می‌گوید: ما قصد داریم دانش آموزان طوری تعلیم ببینند تا با تحقیق و کار گروهی مسائل را حل کنند. بنابراین می خواهیم مدرسه ای داشته باشیم که با دنیای بیرون ارتباط داشته باشد.

فضاهای باز با استوانه های وسیعی که برای یادگیری در یک محیط آرام آراسته شده اند. طوری که دانش آموزان تشویق می شوند تا نقش فعالی در آموزش خود داشته باشند. دانش آموزان به صورت گروهی و تیمی در کلاس تقسیم می شوند و گاهی اوقات مربی آن ها را راهنمایی می کند و نقش راهنما را به عهده می گیرد.

آلن کائر اندرسن می گوید: آموختن دانش به تنهایی کافی نیست بلکه باید به آن ها یاد بدهیم چطور دانش را به عمل تبدیل کنند.

دبیرستان Big Picture Learning در پراویدنس، ایالت رودآیلند: مدرسه ای در دنیای واقعی

در مدل  Big Picture Learning، دیوارهای بین آموزش و دنیای کار فرو می ریزد و از همان ابتدا دانش آموزان یاد می گیرند احساسات خلاق خود را بیان کنند. در این مدرسه دانش آموزان به کمک مربی در  زمینه حرفه ای که قصد دارند آینده وارد آن شوند فعالیت می کنند.

مدرسه

مهم ترین عنصر در شیوه آموزش این دبیرستان این است که دانش آموزان در دنیای واقعی آموزش می بینند. این سیستم در حال حاضر در 55 مدرسه در ایالات متحده اجرا می شود. در  نهایت هر دانش آموز یک دوره  LTI یا آموزش از طریق کارآموزی را به اتمام می رساند. این آموزش ها شامل: تعمیر اتومبیل یا یادگیری نحوه نگارش نامه های حقوقی و … می باشد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید