• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 23

به چند لنز براي عكاسي نياز دارم؟

دستور العملی براي انتخاب و خريد لنز دوربين

قبل از هر چيز بايد بگويم چيزي كه نبايد درباره آن نگران باشيد تعداد لنز هاي شماست. بخش بزرگي از حرفه عكاسي خود را مي توانيد فقط با يك لنز انجام دهيد!

انتخاب لنز عکاسی

اگر در فروشگاه هاي لوازم عكاسي بگرديد يا در كلوپي عضو باشيد كه با عكاسان مختلف در تماس باشيد، احتمالا توصيه هاي بسياري براي خرید انواع لنز و قابلیت های فوق العاده آنها خواهيد شنيد يا اگر به تالار هاي گفتگوي عكاسي مراجعه نماييد به راحتي شما را متقاعد مي كنند كه بدون اين لنز هاي نمي توانيد عكس هاي خوبي بگيريد يا یک عكاس حرفه اي باشید. به خصوص اگر در شروع كار عكاسي هستيد نياز به تعداد زيادي لنز نداريد اما اگر مي خواهيد به صورت حرفه اي عكاسي كنيد توصيه مي كنم اين مقاله را تا به انتها مطالعه نماييد. توجه داشته باشيد كه اين مقاله حاصل تجربيات چندين ساله من به عنوان يك عكاس حرفه اي است و ممكن است برخي عكاسان عقيده اي متفاوت و مخالف بنده داشته باشند كه به نظر آنها احترام مي گذارم.

عكاسي منظره، مراسم ازدواج و پرتره

اگر در اين زمينه ها عكاسي مي كنيد لنز هاي زير مي تواند خواسته هاي شما را برآورده كند.

  • لنزهاي فوق وايد ( 15mm , 16-35mm , 17-40mm )
  • لنز هاي وايد/ زوم متوسط ( 24mm , 24-70mm, 28-80mm, 28-135mm )
  • لنز استاندارد تله ( 85mm , 100mm, 135mm , 70-200mm )

انتخاب لنز برای عکاسی

لنز فوق وايد براي عكاسي در داخل كليسا در هنگام برگزاري مراسم عقد، عكاسي از تعداد زيادي از افراد و همچنين عكاسي از طبيعت ( البته همه عكس هاي خوبي كه از طبيعت مي بينيد با لنز وايد گرفته نشده است.) مناسب هستند.

لنز هاي با زوم متوسط/ وايد براي عكاسي از عده اي از افراد با تعداد نه خيلي زياد، به خصوص عكاسي در مراسم عروسي بسيار مناسب هستند چون به كمك زوم آنها می توانيد افراد مورد نظر را از بقيه جدا كنيد. همچنین اين لنز ها براي عكاسي پرتره بسيار مناسب هستند.

و لنز هاي استاندارد تله براي عكاسي چهره فوق العاده هستند. شفافيت و وضوح بالا در عكس هايي كه با جزييات بالا از  سر و صورت مي خواهيد داشته باشيد سبب محبوبيت اين لنز ها در بين عكاسان پرتره شده است. حتي وقتي كه با اين لنز ها تلاش مي كنيد زوم لنز خود را تنظيم كنيد متوجه مي شويد كه باز هم عكس هاي شفاف تري مي توانيد داشته باشيد. توصيه مي كنم در كيف خود حداقل يك لنز تله استاندارد پرايم داشته باشيد.

يك لنز تله با زوم متوسط هم مي تواند كانديد خوبي براي عكاسي از مراسم عروسي باشد به خصوص وقتي كه نمي خواهيد کسی حواسش به شما باشد و مي خواهيد در گوشه اي با خيال راحت عكس هاي خود را ثبت كنيد، به كمك لنز تله مي توانيد بخش هاي اضافه را در هنگام عكاسي حذف كنيد و فقط روی سوژه خود تمرکز نمایید. همچنين براي عكاسي از طبيعت مي توانيد از همين قابليت استفاده كنيد و آن بخشي را كه نمي خواهيد از تصوير حذف كنيد و مطابق سليقه خود كادر بندي نماييد.

به نظر شما از لنز هاي بالا چندتا لنز مي تواند كار شما را راه بيندازد؟ اگر حداقل ها را بخواهيد دو لنز كافيست: 16-35 ميليمتر و 28-135 ميليمتر. اما اگر مي خواهيد براي تعداد زيادي لنز خیلی بیشتر هزینه كنيد توصيه مي كنم به جاي آن يك دوربين پشتيبان داشته باشيد كه آنرا در كيسه اي محافط و ضد آب قرار داده ايد تا در صورت صدمه دیدن دوربین اصلی عكس هاي مورد نظر خود را از دست ندهید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید