• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 11 / 19

چگونه رنگ و تازگی لباس را حفظ کنید.

می دانید که با شستشوی مداوم پوشاک، لباسها پژمرده، کهنه و کم رنگ می شوند. با این حال، راه هایی وجود دارد که درخشندگی و تازگی رنگ لباس، تقریبا همانند زمانی که تازه خریداری شده، حفظ شود! در این مقاله با روشهایی آَشنا می شوید که تا حد ممکن تازگی و درخشندگی رنگ لباسها حتی تا چندین سال باقی بماند.

حفظ رنگ لباس

روشهای حفظ رنگ و تازگی لباس ها
  • لباس ها را برای شستن آماده کنید

برخی مردم لباس هایی که تازه خریداری کرده اند را قبل از اولین بار پوشیدن، می شویند. اگر شما از این دسته افراد هستید پس به یاد داشته باشید که برچسب، مارک و سنجاق هایی که به لباس نو آویخته شده است را قبل از شستن بکنید. اگر لباس کهنه و دست دوم تهیه کرده اید دیگر نیازی به انجام این مرحله برای کندن برچسب و سنجاق نیست.

  • برنامه لباسشویی را تنظیم کنید

برای حفظ رنگ لباس در هنگام شستشو تا حد ممکن از آب سرد استفاده کنید. دمای آب لباسشویی را قبل از ریختن لباس در آن تنظیم کنید. اگر در مورد کم رنگ شدن لباس نگران هستید می توانید برنامه گرمکن آب لباسشویی را غیر فعال کنید در این صورت مطمئن هستید که آب خیلی سرد است.

  • لباس های هم رنگ را با یکدیگر در ماشین لباسشویی قرار دهید

اگر لباس های نو شما برای اولین بار شسته می شود بایستی یا آن لباس را به تنهایی بشویید و یا با لباس هایی که هم رنگ آن هستند در ماشین لباسشویی قرار دهید.

  • در ماشین لباسشویی نمک بریزید

در مورد غذا، نمک به عنوان نگهدارنده و طولانی کننده عمر مواد غذایی خصوصا موادی که بیرون از یخچال نگهداری می شوند، محسوب می شود. در لباسشویی نیز اگر نمک را صحیح استفاده کنید در نقش حفظ کننده رنگ لباس عمل می کند. 1/4 استکان نمک یددار را مستقیما روی لباس ها در ماشین لباسشویی بریزید.

  • سرعت ماشین لباسشویی را تنظیم کنید

از سرعت متوسط یا کند شستشوی ماشین استفاده کنید و این تنظیم سرعت به خصوص برای لباسهایی که برای اولین بار شسته می شوند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

  • لباس های شسته شده را خشک کنید

در بالا اشاره شد که گرما در شستشو، از بین برنده رنگ یا کم رنگ کننده لباس است. به همین علت نیز بعد از شستشو، لباس ها بدون گرمای زیادی بایستی خشک شوند. باد و جریان هوا لباس را تا حدود زیادی خشک می کند، سپس آنها را روی جا لباسی و مانند آن، آویزان کنید. اگر نیاز بود تا از خشک کننده ای استفاده کنید سعی کنید از نوع خشک کننده چرخشی یا لغزشی باشد و بعد از اتمام کار خشک کننده، آن را سریعا آویزان کنید. با این روش کمترین آسیب به رنگ و بافت لباس می خورد.

اگر نگران بخش خاصی از لباس هستید، می توانید از پاک کننده های خشک استفاده کنید. پاک کننده های خشک معمولا برای جنس هایی مثل ابریشم، پشم، گاهی پنبه و کتان زبر و مانند چنین جنس های حساسی که با روش های معمول نمی توان آنها را شست، به کار می رود.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. درود بر شما
    بسيار مطلب آموزنده وجالبي است!
    سپاسگزارم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید