• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 29

گلهای آپارتمانی_درباره یوفوربیا بیشتر بدانید

یوفوربیا اکرورنسیس

یوفوربیا گیاهی ستونی است که نسبت به ارتفاعش، پهن و عریض نمی شود. نمونه بزرگ آن 3.5 متر بلندی دارد. شاخه های جدید آن سبز کمرنگ هستند. در اکرورنسیس تعداد زیادی از برگ های کوچک در نزدیکی نوک گیاه شروع به رشد می کنند. برای این گیاه امری طبیعی است که برگهای آن به طور کامل می ریزد و مجددا برگ های جدید در ماه های بعد رشد می کند.

یوفوربیای اکرورنسیس

معرفی گیاه

خانواده: یوفوربیاسی

شرایط ایده آل نور: بیشتر سایه دوست است تا آفتاب

شرایط ایده آل آبدهی: در تابستان به طور معمول دو یا سه بار در هفته و در زمستان زمانی که خاک گیاه خشک شود.

قد گیاه: 3 متر و 60 سانت

پهنای گیاه: 60 سانتی متر

نام لاتین: یوفوربیا اکرورنسیس

نام متعارف: شمع بیابان

یوفوربیا مثلثی یا شیره آفریقایی

یوفوربیا مثلثی که با نام های درخت شیره آفریقایی، کاکتوس کلیسایی، کاکتوس دوستی، کاکتوس شمعدانی و یوفوربیای حبشی نیز شناخته می شود. این گیاه یک درخت، بوته یا کاکتوس نیست. درخت شیره آفریقایی بومی آفریقای غربی است و یخ زدگی را تحمل نمی کند.

یوفوربیا

گیاه شیره افریقایی را تا حد ممکن در مسیر نور نگه دارید. این گیاه حداقل به نصف روز نور مستقیم خورشید نیاز دارد. اگر آن را در منزل نگهداری می کنید، نزدیک پنجره آفتابگیر در منزل با گردش هوای مناسب قرار دهید.

هرگز این گیاه را در مکانی با دمای زیر 10 درجه سانتی گراد قرار ندهید. اگر درخت شیره آفریقایی را به صورت خانگی نگهداری می کنید آن را به خارج از منزل در مکان آفتابی حرکت دهید که دمای آن قسمت بالای 13 درجه سانتی گراد باشد.

این درخت را در گلدان خاک رس قرار دهید که زهکشی خاک به سرعت انجام گیرد وگرنه در دراز مدت باعث پوسیدگی ریشه می شود.

آبدهی درخت شیره آفریقایی را زمانی انجام دهید که وقتی سطح خاک را لمس کردید خشک باشد در ضمن در هر وعده آب دهی نیز، زیاد آب ندهید. در زمستان نیز زمانی گیاه را آب دهید که حدود 3 سانتی متر از سطح خاک، خشک باشد.

یوفوربیا

درخت شیره آفریقایی را 2 یا 3 بار در فصل رویش گیاه، کوددهی کنید یعنی از اواسط فروردین تا اواسط مهر ماه. از کود تمام فسفر به میزان 20 – 20 – 20 استفاده کنید. اگر این گیاه رشد خوبی ندارد آن را کوددهی نکنید.

درخت شیره آفریقایی را یک بار در هر تابستان بین تیر و مرداد در گلدان بزرگتر بگذارید زمانی که در بهترین زمان رشد گیاه قرار دارد.

درخت شیره را هر روز سرکشی کنید تا اگر نشانه هایی از بیماری و پوسیدگی وجود می شود، سریعا متوجه شوید. سیاه شدن ساقه آن و تیرگی وخشک شدن ساقه وسفید شدن هر قسمتی از ساقه آن، نشانه نوعی حمله قارچی است که با طولانی شدن آن ظاهر می شود. حمله قارچی با خاک مرطوب یا سرد رشد آرامی دارد.

پوسیدگی درمانی ندارد، اما در بعضی موارد می توان پوسیدگی را از گیاه جدا کرد. یک چاقوی تیز را با الکل ضد عفونی کنید. قسمت آلوده شده گیاه را ببرید و بردارید تا قسمت بیمار جدا گردد و به قسمت جراحت خورده گیاه، ماده ی قارچ کش یا پودر گوگرد بزنید. پیشنهاد می شود که از خاک برگ گیاهان بیمار برای این گیاه استفاده نکنید. و گیاه بیمار را هم در نایلونی محکم بپیچید و در آشغالی بیندازید تا با کود یا کمپوست های دیگر مخلوط نشود.

میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید