• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2013 / 11 / 21

برای درخشندگی و صاف شدن پوستتان این آبمیوه را تهیه کنید

آبمیوه برای پوست

پوست بدن و صورت، احساسات و عواطف ما را بیان می کند. وقتی که آرایش می کنید قصد دارید سریع و از راه میان بر به پوست صاف و درخشنده دست یابید! شاید رنگ مواد آرایشی روی پوست شما، اعتماد به نفس تان را بالا برد. آرایش کردن زمان و تمرکز زیادی را از شما می گیرد چنانچه ناگهان متوجه می شوید زمان زیادی را در جلوی آینه صرف کرده اید، در حالی که پوست بدون آرایش شما هیچ شفافیت و درخشندگی را به دست نیاورده است.

پوست بزرگترین اندام بدن است همچنین بزرگترین اندامی است که مانع از ورود عوامل بیماری زا در بدن می شود. سموم و بسیاری از عوامل دفع شونده در بدن به سطح پوست می آیند و باید بدانید که صابون ها، ژلها و کرمها به تنهایی پاک کننده سطح پوست نیستند. تغذیه خوب می تواند بیشتر سموم ایجاد شده را مهار کند. آبمیوه ها از جمله مواد خام و نپخته ای هستند که تمام مواد مغذی که پوست نیاز دارد را در اختیار آن قرار می دهند.

در این بخش طرز تهیه معجون گیاهی را به شما آموزش می دهیم که برای سلامتی پوست مفید است. اگر آبمیوه گیری در منزل ندارید می توانید از مخلوط کن استفاده کنید سپس عصاره آن را از پارچه تمیزی عبور دهید و صاف کنید تا آبمیوه ای برای درخشندگی و صاف شدن پوست تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه آبمیوه و بیان خواص هر یک برای سلامت پوست
  • یک عدد گیاه کامل رازیانه

در بیشتر بخشهای گیاه رازیانه اثر مثبت آن بر پوست را می یابید و با وجود شیرینی کمی که دارد محرک و انرژی زا است. با اینکه رازیانه مملو از ویتامین C است که از آسیب رسیدن به سلولها جلوگیری می کند، ولی دارای آنتی اکسیدانی به نام آنتول دارد که خاصیت آلرژی زایی دارد. بنابراین در مصرف این گیاه تعادل را رعایت کنید. رازیانه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و ادرارآور است. در ضمن پف آلودگی چشم را نیز برطرف می کند.

  • یک عدد چغندر بزرگ

چغندر، آهن زیادی دارد که از بروز حلقه سیاه رنگ زیر چشم جلوگیری می کند. وجود ویتامین A در چغندر برای سلامتی پوست مؤثر است.

  • دو عدد سیب سبز

سیب تمام آنتی اکسیدان ها، رادیکال های آزاد و ویتامین C دارد. سیب دارای فیبر کافی است و سموم را از بدن دفع می کند.

  • یک عدد گلابی

گلابی بسیار لذیذ و خوشمزه است و خاصیت ضد التهابی دارد، یعنی التهاب و سرخی پوست و زخم را بهبود می بخشد. آنزیم های گلابی سرعت سوخت و ساز را بالا می برد بدین معنی که سلول های جدید پوست سریعتر بازسازی می شوند.

  • یک مشت بزرگ از گیاه قاصدک تازه

گیاه قاصدک مقدار زیادی ویتامین A دارد که به عملکرد کلیه در حذف مواد زاید کمک می کند.

هشدار: اگر در جایی که زندگی می کنید دسترسی به قاصدک ندارید، لطفا برای چیدن و به دست آوردن برگ قاصدک سراغ طبیعت نروید. چون گونه های خطرناکی در این بین وجود دارند که ممکن است نتوانید آنها را از قاصدک تشخیص دهید.

بنابراین اگر قاصدک نیافتید آن را با سبزیجاتی مانند اسفناج یا کلم جایگزین کنید.

گیاهان بالا را به دقت بشویید و سپس در آبمیوه گیری یا مخلوط کن قرار دهید دکمه روشن را فشار دهید. اگر آبمیوه گیری ندارید و از مخلوط کن استفاده می کنید یک فنجان آب نیز اضافه کنید تا عصاره گیاهان و سبزیجات راحت تر گرفته شود. معجون بالا رنگ سبز روشنی دارد ولی وقتی چغندر به آن اضافه می شود به علت وجود چغندر به رنگ قرمز در می آید. این آبمیوه را در شیشه ای در بسته و در یخچال نگهداری کنید و قبل از هر بار مصرف شیشه را تکان دهید. دو بار در روز این ترکیب را بنوشید و تا زمانی که اثر معجزه آسای درخشندگی و صافی را در پوست خود احساس کنید، نوشیدن این آبمیوه را ادامه دهید.

ترجمه: سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید