• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 10 / 31

دیدنی های شگفت انگیز سن پترزبورگ

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه و یکی از بزرگترین شهرهای دنیاست. حتی دیدنی های این شهر بسیار بیشتر از موزه ارمیتاژ است! سن پترزبورگ یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی جهان با تاریخچه ای فوق العاده غنی، فرهنگ و سنتی صدها ساله و آینده ای روشن است. عوامل کلیدی در موفقیت این شهر نیز همین پیشینه تاریخی و فرهنگ صدها ساله بعلاوه پتانسیل گردشگری بی نظیر آن می باشد. سازمان گردشگری جهان (WTA) در سال 2015، سن پترزبورگ را بهترین مقصد گردشگری جهان در اروپا نامیده است.

سن پترزبورگ

تقریبا تمام تغییرات اصلی در معماری جهان و روسیه بین قرن های 18 تا 20 در سن پترزبورگ دیده می شود. این شهر هم در تاریخ روسیه و هم اروپا نقشی اساسی ایفا کرده، در سال 1703 توسط پتر کبیر کشف شده و به مدت دو قرن پایتخت امپراطوری روسیه بوده است.

این شهر سه بار تغییر نام داده است: سن پترزبورگ (1703-1914)، پتروگراد (1914-1924) و لنین گراد (1924-1991) بوده و از سال 1991 تا کنون دوباره به سن پترزبورگ تغییر نام داده است. این شهر که شگفت انگیزترین شهر جهان شناخته می شود روی بیش از 45 جزیره، به سبک فرانسوی و توسط برخی از بزرگترین معماران جهان ساخته شده است.

این جزیره ها با بیش از 342 پل بهم متصل شده اند که 21 پل، شب ها بالا می آیند. به همین دلیل لقب “ونیز شمال” را به آن داده اند. بنابراین جای تعجب نیست که به آن “موزه در فضای باز” نیز می گویند. در میان تمام آثار تاریخی باشکوه، آثار فراوانی از قدرتمندترین امپراتوری روسیه، پتر یکم را می بینید. اساتید مشهوری همچون لایبنیتس آلمانی روی پروژه ساخت آکادمی علوم و دیگر موسسات این چنینی کار کرده اند.

امروزه، سن پترزبورگ در کنار شهرهایی همچون پاریس و رم قرار می گیرد و یکی از زیباترین شهرهای جهان به شمار می رود.

مکانهای دیدنی سن پترزبورگ
کلیسای جامع اسمالنی (Smolny Cathedral)

کلیسای جامع اسمالنی توسط بارتولومئو راسترلی، معمار ایتالیایی که اولین بار با پدرش به دعوت پتر یکم به روسیه پا نهاد، طراحی شده است. او کاخ رمستانه و کاخ واقع در tsarskoe selo را نیز طراحی کرده است. کلیسای جامع اسمالنی یکی از آخرین پروژه های راسترلی جونیور (Rastrelli Jr.’s) است. الهام او ترکیب انبوهی از برج ها به سبک باروک با گنبد پیازی شکل یکی از صومعه های قدیمی روسیه است. بالا رفتن از 277 پله یکی از برج های ناقوس دار 63 متری برای دیدن منظره شگفت انگیز شهر قطعا ارزشش را دارد.

کلیسای جامع

چشم انداز نوسکی (Nevsky Prospect)

اصلی ترین خیابان سن پترزبورگ و یکی از شناخته شده ترین خیابان های روسیه است. اگر بخواهیم از تاریخ روسیه عبور کنیم از مرکز فرماندهی نیروی دریایی Admiralty، یعنی نماد قدرت روسیه، گذشته و به صومعه الکساندر نوسکی می رسیم. قدم زدن در این خیابان، شب هنگام با تمام چراغانی هایش، بسیار زیباست. اینجا همه چیز را می توانید ببینید: خیره کننده ترین معماری ها، کاخ های باشکوه، مشهورترین موزه های جهان، هتل های 5 ستاره و سوئیت های کوچک، همه نوع رستوران و کافه و کلوپ های شبانه.

چشم انداز نوسکی

موزه دولتی آرمیتاژ، کاخ زمستانه (State Hermitage Museum, Winter Palace)

این موزه نزدیک به 3 میلیون قطعه را به نمایش می گذارد و سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر است. گروه اصلی معماری این موزه در مرکز سن پترزبورگ واقع شده و شامل کاخ زمستانه، محل اقامت دولت سابق امپراطوری روسیه، ساختمان های کوچک، موزه قدیم و جدید ارمیتاژ و تئاتر ارمیتاژ است.

کاخ زمستانه

کاخ کاترین کبیر، پارک و اتاق کهربا (Catherine Palace, Park and Amber room)

این کاخ نمونه شگفت آوری از معماری سبک باروک (سبک معماری در قرن هجدهم) است با فضای داخلی قابل توجهی که بسیار تماشایی هستند. کاخ کاترین بخاطر اتاق افسانه ای و منحصر به فرد کهربا شناخته شده است که در طول جنگ جهانی دوم تخریب، و در سال 2003 بازسازی شد، پروسه ای که بیش از 20 سال به طول انجامید و بیش از 12 میلیون دلار هزینه در برداشت.

کاخ کاترین

کلیسای جامع سنت ایزاک (St. Isaac Cathedral)

این کلیسا، اصلی ترین کلیسای شهر و بزرگترین کلیسای جامع روسیه بوده است و بین سال های 1818 و 1858 توسط معمار فرانسوی، آگوست مونت فراند (Auguste Montferrand) ساخته شده تا یکی از تاثیرگذارترین نشان اختصاصی پایتخت سلطنتی روسیه باشد. 180 سال بعد گنبد طلاکاری شده این کلیسا هنوز در آسمان سن پترزبورگ خودنمایی می کند. همچنین پیشنهاد می دهیم 300 پله را تا بالای کلیسا طی کنید و از چشم انداز بی نظیر شهر لذت ببرید.

کلیسا جامع اسحاق

کلیسای ناجی در خون (Church of Our Savior on Spilled Blood)

گنبدهای پیازی شکل پر زرق و برق و موزاییک های خیره کننده آن در جهان مشهور است. این کلیسای روسی حیرت انگیز در نقطه ای ساخته شده که امپراطور الکساندر دوم در مارس 1881 ترور شد.

کلیسای ناجی در خون

قلعه پیتر و پائول (Peter and Paul Fortress)

از اولین قلعه های ساخته شده در سن پترزبورگ است. این قلعه در جزیره ای کوچک، در 27 می 1703 در دلتای نوا کشف شد و آن روز، روز تولد سن پترزبورگ بوده است. از مارپیچ طلایی فوق العاده این قلعه در ارتفاع 122 متری مرکز شهر قابل رویت می باشد. تماشای این مجموعه بزرگ، دیدنی است. مقبره تزارهای روسیه رومانوف دیده می شود و می توان موزه تاریخی بی نظیر را دید و حتی در ساحل با چشم انداز موزه ارمیتاژ استراحت کرد.

قلعه پیتر

موزه روسی (Russian Museum)

بزرگترین موزه هنری جهان در روسیه قرار دارد که موزه دولتی روسیه است. در این موزه بیش از 400 هزار قطعه وجود دارد که تاریخچه هنر روسیه را از زمان باستان تا قرن بیست به نمایش می گذارد.

موزه روسی

چه زمانی بهترین موقع برای سفر به سن پترزبورگ است؟

در سن پترزبورگ هیچگاه هوا آنقدر سرد نمی شود حداقل در مقایسه با استاندارد روسیه و دمای آن حتی وسط زمستان به ندرت زیر 10- درجه سانتی گراد می رسد. تابستان این شهر به شب های سفید معروف است چرا که خورشید هیچگاه غروب نمیکند. این امر سن پترزبورگ را به تنها شهر جهان تبدیل کرده که تابستانش شب های روشن و بیدار دارد و مردمش در شهر قدم زده و از زیبایی های فریبنده آن لذت می برند.

شهر پوشکین در حومه سن پترزبورگ Pushkin Tsarskoe Selo

این شهر 25 کیلومتری جنوب سن پترزبورگ است و دو قصر مجلل، یک پارک باشکوه و مشهورترین اتاق کهربا در آن واقع است.

پوشکین

تزارهای روسی (رومانوف) در کمتر از دو قرن، دو منطقه بیرون از شهر ساخته اند در Tsarskoe و Peterhof که از نظر عظمت از کاخ ورسای نیز پیشی می گیرد. در قرن هجدهم در Tsarskoe Selo دو کاخ استثنایی و عظیم ساخته شد که هر دو توسط فضای وسیع سر سبز همراه با معماری متنوع و جذاب احاطه شده اند.

کاخ کاترین کبیر که توسط فرانچسکو بارتولومئو راسترلی معمار کاخ زمستانه و برای ملکه الیزابت ساخته شده بود، بدون شک اولین جاذبه این شهر است و بویژه بخاطر اتاق کهربایی خارق العاده آن مشهور می باشد. کاخ الکساندر، که اکنون تخریب شده و کمتر شناخته شده است، شاهکاری نئوکلاسیک است و رابطه نزدیکی با خانواده آخرین تزار، نیکلاس دوم دارد. همانطورکه گفته شد اتاق کهربایی افسانه ای و منحصر بفرد در جنگ جهانی دوم تخریب و در سال 2003 بازسازی شد.

Tsarskoe Selo نیز همچون Peterhof یکی از زیباترین جاذبه هایی است که باید دید و براحتی بازدیدکنندگان را برای کل روز سرگرم نگه می دارد. این دو شهر در تابستان مملو از گردشگران مختلف است. زود به سن پترزبورگ سفر کنید و خود را برای صف های طولانی آماده کنید!

ترجمه: پروا روزبه جوان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید