• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 08

تلاش پاناسونیک برای تولید باتری انعطاف پذیر

باتری های تاشدنی نسل آینده، پوشیدنی های هوشمند و گوشی های هوشمند را قدرتمند می سازد.

شرکت پاناسونیک، از یک نوع باتری جدید خبر می دهد که قابلیت خم شدن و پیچ خوردگی دارد و از جنس لیتیوم است. این شرکت که در حال طراحی این باتری است می گوید این باتری به دستگاه های پوشیدنی قدرت داده و روزی برای توسعه گوشی های هوشمند و انعطاف پذیر استفاده خواهد شد.

باتری تاشدنی

 این باتری هنوز در مراحل اولیه تولید به سر می برد مقاومت آن در برابر خم شدن، چرخیدن و دیگر تغییر شکل ها آزمایش شده است و این درحالیست که قادر است شارژش را نگه دارد. اما یک باتری لیتیومی عادی که در گوشی های هوشمند و سایر گجت ها بکار گرفته می شود، هنگام تغییر شکل می شکند، بنابراین عمر دستگاه را کم می کند.

اگر باتری های لیتیومی درست عمل نکنند ممکن است به شدت بی ثبات باشد. درست مثل باتری گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ که مشکل پیدا کرد و بیش از حد داغ و در مواردی منفجر شده است. اگر باتری های معیوب بیش از حد شارژ شوند ممکن است آتش بگیرند چرا که یون های لیتیوم در یک نقطه جمع شده و به لیتیوم متالیک تبدیل شوند. در اینصورت، گرمای ناشی از شارژ بیش از حد شروع به تولید حباب اکسیژن کرده و به شدت با لیتیوم واکنش می دهد اگر این دو ترکیب شوند، ممکن است انفجار صورت گیرد.

باتری های تاشوی شرکت پاناسونیک از “یک بدنه چند لایه با ساختار داخلی توسعه یافته” استفاده کرده است که موجب می شود باتری بیش از اندازه گرم نشود. با استفاده از این پوشش جدید و سیم کشی داخلی، هم باتری مطمئن تر بوده و هم برای فناوری های پوشیدنی بیشتر قابل استفاده است.

باتری های تاشو 0.02 اینچ (0.55 میلیمتر) ضخامت دارد و براحتی خم می شود بطوریکه شعاع حالت خمیده آن 25 میلی متر بوده و تا 25 درجه پیج خوردگی خواهد داشت. شرکت پاناسونیک یادآور می شود ظرفیت این باتری ها هنوز پایین است. کوچک ترین سایز آن ها 17.5 میلی آمپر و بزرگترین آن ها 60 میلی آمپر شارژ نگه می دارد. بعنوان مثال آیفون 7 باتری 1،960 میلی آمپری دارد. هرچند پیش از اینکه باتری در گوشی های هوشمند آماده استفاده گردد تلاش بیشتری مورد نیاز است، با اینحال این نوآوری برای دستگاه های کم قدرتی مثل کارت ها و پوشیدنی های هوشمند مناسب است.

شرکت پاناسونیک در گزارشی می گوید:” این باتری می تواند هنگام استفاده در ابزارهای کارتی همچون کارت های هوشمند و کلیدهای کارتی که با باتری کار می کنند، همچنین در دستگاه های بدنی و لباس های هوشمند مشخصه های خود را حفظ کند حتی اگر دستگاه مدام خم شود و تاب بخورد”.

با اینکه نمونه هایی از این باتری در کنفرانس ارائه داده شده و محموله نمونه آن آخر ماه آماده خواهد شد، شرکت پاناسونیک می گوید تولید انبوه آن هنوز نیاز به طراحی و توسعه بیشتر دارد.

ترجمه: پروا روزبه جوان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید