• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 17

درمان کک و مک ها

کک و مک ها نقاط کوچکی روی پوست هستند و زمانی که شما در معرض آفتاب باشید بیشتر ظاهر می شوند. آنها با قرار گرفتن منظم در معرض نورخورشید و با تیره شدن رنگ پوست به وجود می آیند.

کک و مک ها برای مردان یا زنانی که سفید پوست و بور هستند مساله مهمی تلقی می شود. رنگ آنها می تواند مایل به قرمز، مایل به قهو ه ای یا خرمایی و یا سیاه باشد.

درمان کک و مک ها

این مورد بسیار مهم است که قبل از خروج از منزل و قرار گرفتن در معرض نور خورشید، از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. با مراقبت های مناسب می توانید کک و مک ها را مقداری کم کنید، اما اگر می خواهید به طور دائم حذف شوند باید از لیزر برای درمان کک و مک ها کمک بگیرید و پوست خود را جوان کنید.

در مورد کک و مک ها بیشتر بدانید:

در گذشته از کک و مک به عنوان بختک (کابوس) نیز نام برده می شد. این کک و مک های کوچک به نوبه خود در قسمت بالای پوست از رنگدانه ها محافظت می کنند. بسیاری از خانم های جوان به خاطر پوستشان با این مشکل رو به رو هستند، و احساس خجالت و زشتی می کنند و گاهی با موانعی روبرو می شوند که آنها را از پیشرفت و کار باز می دارد.

برخی از افراد به حمام آفتاب می روند تا رنگ پوستشان را زیبا کنند، اما برخی افراد خوش شانس نیستند و هنگامی که در معرض آفتاب قرار می گیرند تا پوست برنزه خوش رنگ قهو ه ای مایل به زرد داشته باشند متاسفانه پوستشان مایل به قرمز و دارای کک و مک های واضح می شود.

چگونه می توانید این کک و مک ها را حذف کنید؟

به دلیل قرار گرفتن ناخواسته و بیش از حد در معرض نور خورشید کک و مک ایجاد می شود که بهترین روش برای حذف آنها، لیزر است. لیزر به مقدار زیادی برای برداشتن لک صورت موثر واقع می شود. روند کار لیزر هدف قرار دادن ملانین در پوست است که درمان ریشه ای کک و مک است. نور لیزر با عبور از میان رنگدانه ها به طور کامل جذب می شود. بعد از این رنگدانه ها به ذرات کوچک تری تبدیل می شوند و به طور طبیعی از طریق لایه برداری پوست حذف می شوند.

چه روش هایی برای برداشتن کک و مک وجود دارد؟

روش هایی برای از بین بردن کک و مک وجود دارد مانند این روش که کل درمان حدود 40 دقیقه طول می کشد و شما به چهار جلسه نیاز دارید تا بهبود یابید و البته به شرایط کک و مک شما نیز بستگی دارد. بسیاری از بیماران بیان کرده اند که حدود 40 سال خود را با داشتن کک و مک وفق داده اند در صورتی که از نظر آنها اصلا خوشایند نبوده است، در حالی که درمان آن، حدود 40 دقیقه بیشتر طول نمی کشد! تا پوستی صاف و زیبا بدون کک و مک داشته باشید.

درمان با صورت تمیز انجام می شود و قبل از لیزر از صورت خود عکس بگیرید تا در مراحل درمان تفاوت آن را احساس کنید.

علاوه بر این شما هنگام لیزر کردن برای جلوگیری از هر گونه آسیب از چشم های خود باید محافظت کنید. ژل هایی وجود دارد که آن را به صورت یک لایه نازک روی پوست می مالند تا در برابر لیزر آسیب نبیند و خنک شود. پس از اتمام کار، صورت خود را تمیز کرده و چون پوست حساس شده است، برای جلوگیری از نور مستقیم خورشید از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.

پس از لیزر کردن، چه نتیجه ای روی پوست خود مشاهده می کنید؟

درست پس از درمان با لیزر بعد از چند ساعت متوجه می شوید که کک و مک های روی پوست خود را تیره تر می بینید. طی هفته های آینده، لکه های تیره به آرامی روی سطح پوست به طور طبیعی محو خواهند شد، تردید نکنید این بهترین روش برای خذف کردن کک و مک های روی پوست است.

هر چند وقت به لیزر نیاز دارید؟

در این روش هر ده روز یک بار باید درمان انجام شود. شما برای راحتی می توانید قرار ملاقات های خود را یادداشت کنید تا به آن ها برسید، اما باید حداقل فاصله بین جلسه ی درمان یک هفته باشد تا تاثیر آن را ببینید.

درمان با لیزر برای برداشتن کک و مک های شما بسیار مناسب است و این کار را هر یک سال باید تکرار کنید، به محض این که هر زمان خال کوچکی روی صورت خود مشاهده کردید بلافاصله با متخصص پوست مشورت کنید.

 چه مدت نتیجه درمان طول می کشد؟

نتیجه درمان شما بستگی یه این دارد که چقدر از پوست خود مراقبت می کنید، زمانی که درمان انجام شد شما به مراقبت های بیشتری در مورد پوست خود نیاز دارید، مهم نیست چقدر دشوار است شما باید سخت تلاش کنید تا از شر کک و مک ها خلاص شوید.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید