• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 21

تیم داوری ایران جایزه ویژه داوران کنفدراسیون آسیا در سال 2016 را از آن خود کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا جایزه ویژه داوران 2016 ای اف سی را به شش داور (سه زن و سه مرد) شامل علیرضا فغانی و دستیارانش رضا سخندان و محمد رضا منصوری از ایران اعطا کرد.

تیم داوری ایران

 به گزارش ای اف سی، داوران آسیایی در سال 2016 میلادی با حضور در برخی از بزرگترین عرصه های جهان معیار جدیدی ایجاد کردند. کنفدراسیون آسیا نیز به پاس عملکرد عالی آن ها، روز یکشنبه به شش داور شامل سه مرد و سه زن جایزه ویژه داوران ای اف سی را در کوالالامپور اعطا کرد.

سه داور از ایران شامل علیرضا فغانی و دستیارانش رضا سخندان و محمد رضا منصوری هستند. تیم داوری زنان نیز شامل کیت جیسویکز، رنائه کاگهیل هر دو از استرالیا و اوونا فرناندز از هند جوایز خود را از هانی طالب صفر (قطر) نایب رئیس کمیته داوری ای اف سی دریافت کردند.

اهدای جوایز در آغاز گشایش سمینار داوران و کمک داوران برگزیده ای اف سی در پایتخت کوالالامپور انجام شد.

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مراسم گفت: ماموریت و چشم انداز ای اف سی تمایل ما را برای تضمین موفقیت بازیکنان و داوران آسیایی در عرصه جهانی مورد تاکید قرار داده است. عملکرد داوران زن و مرد آسیا بار دیگر قاره ما را به عنوان یک قدرت بزرگ در فوتبال جهان نشان می دهد و اینکه داوران ما احترام جهانی را بدست آورده اند.

فغانی، سخندان و منصوری امسال تاریخ ساز شدند. آن ها اولین تیم داوری آسیا بودند که در فینال تورنمنت فوتبال مردان المپیک میان برزیل و آلمان در ریودوژانیرو به قضاوت پرداختند.

در جام ملت های آسیا 2015 ، فغانی و سخندان مسئولیت داوری دیدار فینال میان کره جنوبی و استرالیا میزبان جام را به عهده گرفتند. این سه داور ایرانی همچنین فینال جام باشگاه های جهان 2015 در توکیو میان بارسلونا و ریورپلاته را قضاوت کردند.

جوایز ویژه داوران ای اف سی اولین جوایز سالیانه کنفدراسیون آسیاست که اعطا می شود. این جوایز جزو چهار جایزه دیگر است که در موقعیت های خاص اعطا خواهد شد. جوایز بازیکن فوتسال ای اف سی، بازیکن جوان سال ای اف سی، بازیکن بین المللی آسیایی نیز در زمان و مکان مقتضی به برندگان اعطا خواهد شد.

فهرست نامزدهای این جوایز سالیانه کنفدراسیون فوتبال آسیا به شرح زیر است:

بازیکن فوتسال سال ای اف سی:

 علی اصغر حسن زاده (جمهوری اسلامی ایران)
احمد اسماعیل پور (جمهوری اسلامی ایران)
فرهاد توکلی (جمهوری اسلامی ایران)

بازیکن جوان سال ای اف سی:
مردان

ریتسو دوان (ژاپن)
محمد داود (عراق)
راکان الانازه (عربستان سعودی)

زنان

فوکا ناگانو (ژاپن)
سونگ هیانگ سیم (کره شمالی)
هانا تاکاهاشی (ژاپن)

بازیکن بین المللی آسیایی سال ای اف سی

شینجی اوکازاکی (لسترسیتی- ژاپن)
شینجی کاگاوا (بروسیا دورتموند- ژاپن)
سون هیونگ مین (تاتنهام – کره جنوبی)

منبع: خبرگزاری ایرنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید