• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 11 / 22

پلتفرم بات تلگرام برای ساخت ربات های تلگرامی

در این مقاله به معرفی پلتفرم بات (Bot) اپلیکیشن پیام رسان تلگرام پرداخته ایم همان پلتفرمی که توسعه دهندگان نرم افزار را به ساخت ربات های اختصاصی خود ترغیب می کند.

همانطور که می دانید تلگرام یک نرم افزار پیام رسان مستقل و متن باز است به این معنا که دسترسی به کدهای آن برای هر فردی امکان پذیر است. اخیرا نیز سازندگان تلگرام، با راه اندازیBot API  (یک رابط مبتنی بر https برای ساخت ربات های تلگرامی) و یک پلتفرم، گام دیگری را در جهت متن باز بودن این پیام رسان برداشته اند تا از این پس، توسعه دهندگان شخص ثالث بتوانند ربات های اختصاصی خود را بسازند.

البته ربات های تلگرام از همان ابتدای عرضه این پیام رسان هم وجود داشتند، با این تفاوت که در بروزرسانی های جدید این نرم افزار شاهد ایجاد پلتفرمی هستیم که به دیگر توسعه دهندگان نرم افزار هم امکان ساخت ربات های اختصاصی را می دهد.

ربات ها در حقیقت حساب های تلگرام ساده ای هستند که به دلیل دارا بودن ویژگی های هوش مصنوعی، توسط نرم افزارها اداره می شوند نه انسان ها. آن ها توان انجام هر کاری را دارند مثلا کارهایی از قبیل: آموزش، انجام بازی، جستجو، انتشار، یادآوری رخدادها، برقراری ارتباط، ادغام با سرویس های دیگر و یا حتی منتقل نمودن دستورات و فرامینی به شبکه ای از چیزهای دیگر. بنابراین می توان وجود این ربات ها را یک مزیت رقابتی بزرگ برای پیام رسان تلگرام برشمرد. برای دریافت خدمات ربات های تلگرام، کافیست بر روی لوگوی هر ربات که در سمت راست توضیحات آن واقع است کلیک نمایید و یا  اینکه در قسمت جستجو، نام ربات را بعد از علامت @ تایپ کنید و بعد از یافتن ربات مورد نظر آن را Add کنید.

سومین بروزرسانی صورت گرفته برای اپلیکیشن تلگرام، برقراری ارتباط با ربات ها را فوق العاده آسان نموده است. به طوریکه در بیشتر موارد، حتی نیاز نیست که چیزی را تایپ کنید چرا که این ربات ها، مجموعه ای از دکمه های سفارشی را در اختیار شما قرار می دهند.

استیو جابز، که در سال 2007 آیفون را راه اندازی کرده است می گوید: “هر اپلیکیشنی نیازمند مجموعه ای از دکمه هاست که صرفا برای آن برنامه بهینه شده باشند”.  بر همین اساس، اغلب ربات های تلگرام هم برای انجام کارهای تخصصی خود، صفحه کلیدهای مخصوصی را در اختیار کاربران می گذارند. مثل مورد زیر:

بات تلگرام

شکل 1

 در اینجا نمونه ای از برخی ربات های تلگرام را می بینید که توسط تیم تست پلتفرم بتای تلگرام ساخته شده اند:

  • ImageBot@: برای این ربات کلید واژه ای را ارسال می کنید و او تصویر مرتبط با آن را برایتان فراهم می کند. (یعنی ورودی آن متن است و خروجی آن تصویر).

بات تلگرام

  • TriviaBot@: معلومات کم اهمیت و پیش پا افتاده شما را می آزماید و یا  اینکه برای رقابت با دیگر دوستانتان، شما را به گروه آنان ملحق میکند. (شکل 2)
  •  PollBot@: می توانید این ربات را به گروه چت تان اضافه کنید تا برای شما نظرسنجی (رای گیری) انجام دهد.

بات تلگرام

  •  AlertBot@: برای یادآوری کارهایی که دوست دارید، زمانی را تعیین می کنید و این ربات، رویدادها را به شما یادآوری می کند.
  • RateStickerBot@: یافتن استیکرهای جدید و نمره دهی به آن ها (شکل 1)
  • HotOrBot@: با این آتش زنه، می توانید دوستانی را متناسب با شخصیت خود بیابید (شکل 1)
  • GithubBot@: پیگیری بروزرسانی های صورت گرفته از پروژه های گیت هاب (Github: یک سرویس میزبانی وب برای پروژه‌های برنامه نویسان)
  • StoreBot@: یافتن ربات های جدید و نمره دهی به آنان

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



  1. درود
    بنده يك ربات مركزي يا يك بوت مركزي ميخواهم
    ميتونيد كمكم كنيد؟

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید