• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 06

مصاحبه اختصاصی یاد بگیر دات کام با محمد متین نصیری نقاش سه بعدی

سایت یاد بگیر دات کام مصاحبه اختصاصی با محمد متین نصیری نوجوان خوش ذوق و با استعداد در زمینه نقاشی سه بعدی صورت داده است تا علاقه مندان به این رشته با آن آشنا شوند و سبک او را ادامه داده و ایده های نو خلق کنند.

آقای نصیری لطفا بیو گرافی مختصری از خودتان بفرمایید؟

من محمد متین نصیری متولد سی ام تیر 1380در شهر قزوین هستم و در حال حاضر در رشته گرافیک درس میخوانم.

از کودکی به کارهای هنری مثل نقاشی،طراحی،ساز زدن و از این دسته کارهای هنری علاقه داشتم و آنها را دنبال میکردم.

نقاشی 3 بعدی محمد متین نصیری

چطور با نقاشی به سبک 3 بعدی آشنا شدید؟

در حدود سن 12سالگی به طور اتفاقی با کارهای آقای مارسلو بارنگی نقاش سه بعدی ایتالیایی آشنا شدم و آثارشان برایم بسیار جالب توجه بود و سعی کردم سبکشان را یاد بگیرم.

از نمونه های واقعی اشیا، میوه جات و غیره استفاده کردم و سعی کردم طرح انها را طوری روی کاغذ پیاده کنم که از دید بیننده، سه بعدی و برجسته به نظر برسد…و هر بار که سوژه جدیدی را امتحان میکردم به ابعاد دیگری از این هنر پی میبردم و سعی میکردم فاکتورهایی که در این شیوه از طراحی خیلی مهم هستند مثل: نحوه ترکیب رنگ ها، ایجاد شکل انعکاس نور و براق کردن سطح، شیوه سایه گزاری و…را صحیح تر انجام دهم و تا حدودی موفق شدم که در این زمینه پیشرفت کنم …

نقاشی 3 بعدی محمد متین نصیری

نقاشی 3 بعدی محمد متین نصیری

آیا در کلاس های مربوط به این رشته شرکت کرده اید؟ و از استادهای خود بگویید؟

من تاکنون در زمینه طراحی و نقاشی در هیچ کلاسی شرکت نکردم و هیچ استادی هم نداشتم و هر آنچه که تا حالا ارائه دادم همه فقط و فقط حاصل تمرین، تکرار و آزمون و خطاهای فراوان بوده…

در ایران کسانی را می شناسید که به این سبک نقاشی کنند؟

زمانی که من تازه شروع به اجرای این سبک از هنر نقاشی کردم خیلی دلم می خواست با نقاشان سه بعدی کشورم هم آشنا شوم، ولی پس از تحقیق و جست و جوی فراوان متوجه شدم که در کشور ما هنوز کسی به شکل حرفه ای و جدی این شاخه از طراحی را دنبال نکرده (منظورم به شیوه آقای بارنگی ایتالیایی هست) و خدا را شکر من این توفیق را داشتم که بتوانم این استایل رو برای اولین بار در هنر کشورم اجرایی کنم.

نقاشی 3 بعدی محمد متین نصیری

نقاشی 3 بعدی محمد متین نصیری

برای دیدن شدن آثارتان تا به امروز فعالیت هایی انجام داده اید؟ و نظرات دیگران نسبت به این سبک نقاشی چه بوده است؟

بله و به همین دلیل فضای اینستاگرام را برای به اشتراک گذاشتن آثارم با مردم انتخاب کردم و خدا را شکر در حدود یک سالی که در این فضا فعالیت دارم، بازخورد خوبی را دریافت کردم.

و مردم هم لطف کردند دیدگاه های مختلفشون را با بنده در میان گذاشتند و همچنین هنرمندان عزیز زیادی (ازجمله: بازیگران، کارگردان، مجریان توانمند و…) هم با حسن توجه و مهرشان تا امروز انرژی زیادی به من دادند که باعث می شوند کیفیت کارهایم را به مراتب بالاتر ببرم.

چیزی که بیش از همه در کامنتهای مردم نازنین برایم مهم و جالب به نظر رسید و اکثرشان تقریبا روی یک موضوع اتفاق نظر داشتند و آن اینکه همیشه این آثار را از طراحان خارجی دیده بودند و اوایل فکر میکردند که آثار قرار گرفته در صفحه بنده، کار طراحان خارجیست ولی وقتی که میفهمیدند همه طراحی ها را خودم انجام میدهم بسیار تعجب می کردند و البته از کارها استقبال می کردند که بسیار برایم لذت بخش بود.

نقاشی 3 بعدی محمد متین نصیری

نقاشی 3 بعدی محمد متین نصیری

از کار هایی که در سطح تلویزیون انجام داده اید توضیح دهید؟

به تازگی با کمک و مشاوره یکی از کارگردانان عزیز تئاتر ، کارگردانی و بازیگری در یک تئاتر را شروع کردم، اربعین امسال هم یکی از نماهنگ هایمان به اسم “مسیر پرواز” از تلویزیون پخش شد.

مدتی پیش، از همین طریق با کارگردانی آشنا شدم که با لطفی که به من داشتند برای تعدادی از پروژه هایشان که به سفارش شبکه کودک و نوجوان (پویا) صورت گرفته بود، بنده را به عنوان بازیگر انتخاب کردند که در این پروژه ها در نقش طراح ظاهر شدم که برایم تجربه منحصر به فرد و خاطره انگیزی بود.

امسال هم برحسب علاقه ای که داشتم و برای تقویت کارهایم رشته هنر و گرافیک را برای تحصیل در دبیرستان انتخاب کردم و در پایان امیدوارم که هنر مملکت ما در تمامی زمینه ها خصوصا طراحی، روز به روز پیشرفت کند و در سطح جهانی بیش از پیش بدرخشد.

و از همه کسانی که تا امروز به من لطف داشتند و با نگاه پر از مهرشان کارهایم را دنبال کردند هم بسیار سپاسگزارم امیدوارم از این به بعد افراد بیشتری را بتوانم به این سبک آشنا و علاقه مند کنم

و همچنین سپاس ویژه از شما که این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید. با آرزوی توفیق فراوان برای شما و سایت پر محتوا و وزین تان.

تهیه و تنظیم: میترا نامجو

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. محمد متین عزیزخیلی خوشحالم که هر روز افق های جدید رو بهروت قرار میگیره و از خدا برات تنی سالم دلی خوش و اراده ای استوار خواستارام.امیدوارم اینجا سر بزنی و نظرمو بخونی.

  2. جالبه که دقیقا هم سن هستیم و دقیقا من چند روز بعد از تو به دنیا امدم و جالب اینجاست که منم نقاشیم خوبه و نویسندگیم هم خوبه و فک میکنم تو هم نویسندگیت خوبه چون امشب در خندوانه خوب ظاهر شدی.موفق باشیم.

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید