• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 06

طرز تهیه دسر خرمالو

با توجه به فصل پاییز و زمستان و فراوانی خرمالو، میتوانید دسر خوشمزه خرمالو را در منزل تهیه کنید و از خواص خرمالو بهره ببرید. شما این دسر را می توانید بعد از وعده غذایی و یا برای عصرانه میل کنید، و همچنین در مهمانی ها و دور همی برای پذیرایی آماده کنید، توجه داشته باشید مدت زمان جا افتادن این دسر 12 ساعت می باشد. پس برای مهمانی بهتر است دسر را از شب قبل درست کنید.

دسر خرمالو

مواد لازم:
  • خرمالو پنج عدد بزرگ
  • خرمالو برای تزئین دو عدد
  • زرده تخم مرغ شش عدد
  • شکر یک و نیم پیمانه
  • شیر سه و سه چهارم پیمانه
  • پودر ژلاتین دوازده قاشق چایخوری
  • آب سرد یک پیمانه
  • خامه صبحانه تقریبا سه بسته

نکته: بهتر است شیر ولرم باشد.

نکته: برای خوش رنگ شدن دسر خرمالو می توانید کمی زعفران به شیر اضافه کنید.

نکته: همه مواد باید همدمای محیط باشند تا با یکدیگر مخلوط شوند. پس آنهایی که یخچالی هستند ساعتی قبل در دمای محیط قرار دهید تا همدمای محیط شوند.

طرز تهیه:

ابتدا زرده تخم مرغ ها را از سفیده جدا کنید. سفیده ها چون در این دسر قابل استفاده نیست در یخچال نگهداری کنید و در کوکو، املت و … استفاده کنید. زرده ها را در یک ظرف گود و مناسبی بریزید. و آن ها را با همزن آنقدر بزنید تا پف کند و به رنگ زرد درآید. در ادامه شکر را به زرده تخم مرغ افزوده و مجددا با همزن بزنید تا سفید شود و مواد حالت کرمی و کش دار پیدا کند.

برای آماده کردن ژلاتین از روش بن ماری استفاده کنید. به این ترتیب که آب کتری را به جوش آورید. ژلاتین را در ظرف روحی یا استیل، در آب سرد هم بزنید. درب کتری را بردارید و ظرف را روی کتری بگذارید تا بر روی بخار آب، ژلاتین در آب حل شود. آن را هم بزنید تا یکدست شود.

شیر را روی حرارت بگذارید تا ولرم شود. شیر ولرم را به بقیه مواد اضافه کنید و آرام هم بزنید تا کاملا یکدست شود، توجه داشته باشید که مواد خیلی داغ و یا سرد نباشد بلکه هم دمای محیط را باشند.

برای این دسر، باید از خرمالو های کاملا رسیده استفاده کنید. خرمالو ها را کاملا شسته و پوست آن را جدا کنید، یا برای راحت جدا کردن محتویات آن، قسمت سبز بالای خرمالو را جدا کنید و با یک قاشق کوچک مغز آن را خارج کنید. سپس مغز آن را داخل میکسر بریزید تا کاملا یکدست شود. سپس خرمالو را به بقیه مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود.

در این مرحله نوبت اضافه کردن خامه است، خامه ها را جداگانه داخل ظرفی بریزید و با هم زن به مدت یک دقیقه سریع هم بزنید. توجه داشته باشید هم زدن خامه را طولانی نزنید چون بافت آن از بین می رود. سپس خامه را به بقیه مواد اضافه کنید.

مواد را کاملا مخلوط کرده تا یکدست شود. کمی از مواد آماده شده را بچشید اگر برای ذائقه شما کم شیرین بود می توانید کمی شکر به آن اضافه کنید.

دسر خرمالو را داخل ظرفی که برای پذیرایی در نظر گرفته اید بریزید و بگذارید به مدت 12 ساعت داخل یخچال بماند تا خود را بگیرد.

دسر آماده است برای تزئین آن از برش های خرمالو استفاده کنید و به سلیقه خود آن ها را روی دسر و یا کنار آن بچینید. و یا خامه را در قیف شیرینی پزی بریزید و شکوفه هایی روی سطح دسر بزنید. سپس روی هر شکوفه یک دانه انار یا یک دانه آلبالو یا گیلاس که در مربای موجود در یخچال خود دارید، قرار دهید. زغال اخته نیز برای تزیین روی شکوفه ها مناسب است. سپس نوش جان کنید.

دسر خرمالو زیبا، خوشمزه و خوشرنگ و پرخاصیت است. از طرفی کودکان نیز طعم خوشایند آن را می پسندند پس برای رسیدن مواد مغذی این دسر مثل تخم مرغ، خرمالو و شیر به بدن کودکانی که از خوردن اینها امتناع می کنند، دسر خرمالو گزینه مناسب و خوشمزه ای است.

سارا نوری

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید