• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 01 / 02

با بروز رسانی مطالب وب سایت تان جواهرات خود را برق بیندازید!

به روز رسانی

مدیران وب سایت ها بخوانند

اگر مدیر یک وب سایت اینترنتی هستید احتمالا یکی از بزرگترین دغدغه های شما افزایش رانکینگ، بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو و در نهایت افزایش ترافیک آن باشد. مسلم است که این کارها تبدیل به علمی شده است و لازم است از تجربه و تخصص افراد خبره بهره ببرید و گاه مجبور خواهید بود هزینه گزافی بابت آن بپردازید لذا در این مقاله بر آن شدم تا یکی از تجربیات خود را در زمینه بهینه سازی سایت و افزایش رانکینگ در اختیار شما قرار دهم که نیاز به هزینه اضافی هم ندارد اما کارایی آن بسیار بالاست. این کار چیزی نیست به غیر از به روز رسانی مطالب قدیمی ما این فن را در یادبگیر دات کام مورد استفاده قرار دادیم و نتیجه بسیار خوبی هم گرفتیم.

شاید بگویید خوب این که چیز تازه ای نیست همه می دانند که باید هر وب سایتی به روز رسانی شود اما می خواهیم به این موضوع از منظر بهینه سازی سایت یا همان چیزی که امروزه به آن سئو می گویند نگاه کنیم. موتور های جستجو همیشه برای مطالبی که قدیمی می شوند ولی تمایل به کلیک بالایی دارند رتبه خوبی در نتایج جستجو اعطا می کنند. و به همین دلیل است که وب سایت های قدیمی با تلاش کمتر نتیجه بهتری نسبت به وب سایت های نوپا می گیرند. بنابراین می توان این صفحات قدیمی را مانند گنجینه ای برای آن وب سایت دانست که می توانند از طریق موتور های جستجو ترافیک قابل توجهی به آن وب سایت هدایت کنند. اما  اینکه چه کارهایی در این صفحات قدیمی می توان انجام داد و چرا باید باید این به روز رسانی ها انجام شود در ادامه به آن می پردازیم.

افزودن لینک مطالب جدید

برای اینکه مطالب جدید از طریق گوگل برای شما ایجاد ترافیک کنند باید صبر داشته باشید اما می توانید با اضافه کردن لینک مطلب جدید خود در صفحات مرتبط قدیمی کاربران وب سایت خود را تشویق به گذراندن وقت بیشتر در وب سایت خود نمایید. و همچنین به گوگل اهمیت بیشتر مطلب جدید را فهمانده اید و به این ترتیب شانس افزایش رتبه این صفحات را در نتایج جستجو بالا برده اید. اگر یک وب سایت دینامیک دارید با کمی برنامه نویسی می توانید این کار را به صورت پویا یا دینامیک انجام دهید و لازم نیست که هر بار که مطلب جدید اضافه کردید به سراغ مطلب مرتبط بروید و لینک این صفحه جدید را در آن صفحات اضافه کنید و این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد. البته حتما توجه داشته باشید که باید به صفحات مرتبط با کلمات کلیدی مشابه لینک دهید تا نتیجه خوبی بگیرید.

افزایش ارزش محتوا

هر مقاله یا مطلبی که در وب سایت خود قرار می دهید ممکن است قدیمی شود ممکن است وقایعی درباره این موضوع رخ داده باشد فناوری های جدید و رشد علوم افق های روشنی را در این زمینه باز کرده باشند حتی ممکن است علم جدید یافته های قبلی را نقض کنند که در این مورد اخیر بسیار مهم است که حتما اصلاحات لازم را در مطالب خود انجام دهید. به مرور همگان به وب سایت شما به عنوان یک منبع ارزشمند و معتبر نگاه می کنند و وقتی که نام وب سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده می کنند برای کلیک کردن روی آن به خود هیچ شکی راه نمی دهند. یکی از کار هایی که هنگام اصلاح و بروزرسانی مطالب خود می توانید انجام دهید اطلاع رسانی به موتور های جستجو است که البته خود بهتر می دانید باید از sitemap وب سایت خود استفاده کنید و آدرس صفحاتی را که به روز رسانی کرده اید در این فایل متنی یا XML  مربوطه بیفزایید.

غلط گیری و ویرایش

غلط های املایی و جملات نامفهوم یا غلط های نگارشی آفت اعتبار یک وب سایت است و هر چه قدر هم که برای جلوگیری از آن تلاش کرده باشید باز هم چنین مشکلاتی در مطالب شما وجود خواهد داشت شاید فکر کنید اعتبار وب سایت چه تاثیری روی رتبه آن در موتور های جستجو می تواند داشته باشد! بله حق با شماست تاثیر مستقیم ندارد اما زمانی که اعتبار وب سایت شما مخدوش می شود تمایل افراد به کلیک روی لینک شما در موتور های جستجو کاهش می یابد و این یکی از فاکتور هایی است که گوگل در دوره های مختلف زمانی با شدت کم یا زیاد برای رتبه یک صفحه در نتایج جستجو در نظر می گرفته است. بنابراین نباید به این گزینه بی اعتنا باشید.

بهینه سازی تیتر ها و متا تگ ها

عباراتی که به عنوان تیتر صفحه در کد های HTML یکی از مهمترین و حیاتی ترین قسمت ها در بهینه سازی یک سایت است و باید در انتخاب این تیتر ها بسیار دقت کنید و همچنین متا تگ ها برای موتور های جستجو بسیار مهم هستند و همیشه باید آنها را مد نظر داشته باشید.  البته اعمال تغییرات در تیتر و متا تگ ها دوره های زمانی کوتاه تر از یک سال توصیه نمی شود چون تغییرات مداوم در این کد ها سبب پایین آمدن رتبه آن صفحه خواهد شد. گوگل توصیه کرده تا حد امکان کمترین تغییر را در این کد ها ایجاد کنید تا مشمول جریمه نشوید.

فراموش نکنید هر چقدر هم که روی بهینه سازی وب سایت خود هزینه کنید اگر محتوای ارزشمندی نداشته باشید در نهایت موفقیت بزرگی بدست نخواهید آورد. به ارزش صفحات خود بیفزایید تا به ارزش وب سایت خود بیفزایید و بیشترین بهره وری را از وب سایت خود داشته باشید. مطالب و محتوای وب سایت شما جواهرات آن وب سایت هستند پس با به روز رسانی محتوای خود برق این جواهرات را به رخ بکشید.

نوشته: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید