• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 12

پنجره هایی که خود به خود تیره می شوند

 محققان شیشه ای خلق کرده اند که به صورت هوشمند تیره می شود.

به نقل از نیواطلس در حال حاضر شرکت های معماری مشغول بررسی راه هایی هستند تا توازنی میان حفظ حریم خصوصی فرد و ورود نور خورشید به خانه به وجود بیاورند. در همین راستا تقاضا برای ساختمان هایی با پنجره هایی الکترو کرومیک افزایش یافته است. شرکت کینسترال از سیستم شیشه هوشمندی پرده برداری کرده که خود به خود تیره می شود. این سیستم که هالیو نام دارد را می توان به طور دستی یا اتوماتیک کنترل کرد.

شیشه هوشمند

کینسترال ادعا می کند «هالیو» در حالت عادی تفاوتی با شیشه های معمول  ندارد اما هنگامیکه نور خورشید به تلویزیون می تابد یا زمانیکه فرد می خواهد اتاق تاریکتر شود، می توان آن را به دلخواه تیره تر کرد. رنگ شیشه را می توان به طور دستی و به وسیله یک پنل دیواری، برنامه موبایل، یا دستور صوتی تغییر داد، یا می توان آن را به طور اتوماتیک تنظیم کرد تا در واکنش نسبت به عواملی مانند آب و هوا، ساعت خاصی از روز یا حتی موقعیت خورشید رنگ خود را تغییر دهد.

شیشه هوشمند

این سیستم طیف رنگ خاکستری متنوعی دارد. بنابراین می توان رنگ های مختلفی را انتخاب کرد، مثلا می توان پنجره آشپزخانه را که رو به یک همسایه است کاملا تیره کرد و پنجره های آفتابگیر خانه را روشن نگه داشت تا داخل خانه به طور طبیعی پر نور باشد.

کینسترال اعلام کرده شیشه هالیو سال آتی در برخی بازارها عرضه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید