• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 12

ساخت درخت کاج کریسمس با وسایل دور ریز

در این مقاله یک نوع درخت کاج با وسایل دور ریز آموزش داده می شود.

با دقت در اطراف خود مطمئنا وسایل زیادی را می بینید که دور ریز هستند و در ضمن به شکل استوانه ای باشند، مثلا می توانید از لوله مقوایی که با تمام شدن دستمال توالت برجا می ماند، استفاده کنید. و یا با مقوا چند تا استوانه درست کنید که درست کردن آنها خیلی ساده است.

برای ساخت استوانه، یک مقوای مستطیل شکل انتخاب کنید. دو ضلع بزرگ مستطیل را بر روی هم منطبق کنید و چسب بزنید.

مطابق شکل زیر تعدادی استوانه بسازید، اندازه درخت کاج کریسمس به سلیقه خودتان بستگی دارد که کوچک یا بزرگ باشد برای درخت زیر 31 عدد استوانه لازم است که سه تای آن برای تنه درخت می باشد، استوانه ها را سبز رنگ کنید و 3 تای آنها را قهوه ای تیره کنید. بهتر است برای رنگ آمیزی از گواش یا آبرنگ استفاده کنید.

ساخت کاج کریسمس

سپس آنها را به ترتیب کنار هم چسب بزنید ردیف اول 7 استوانه را از پهلو به یکدیگر چسب بزنید. ردیف دوم، 6 عدد و ردیف سوم 5 عدد را چسب بزنید. به همین ترتیب در هر ردیف یک استوانه کم کنید تا در ردیف بالا تنها یک استوانه بماند که نشانه سر درخت است.

حال نوبت ساخت تنه درخت است.4 عدد استوانه قهو ه ای را به صورت عمودی کنار یکدیگر چسب بزنید و در وسط و زیر استوانه های سبز بچسبانید. همان طور که در بالا گفته شد استوانه های قهوه ای را یا با مقوای قهوه ای بسازید و یا استوانه سفید را رنگ قهوه ای بزنید.

ساخت کاج کریسمس

با وسایل تزئینی درخت را به سلیقه خود تزئین کنید تا زیبا تر شود. مثلا می توانید زنگوله هایی را داخل هر استوانه ببندید و یا از لامپهای LED کوچک برای داخل استوانه ها استفاده کنید همین طور از ریسه ها یا مرواریدهای رنگی برای تزیین دو قسمت خارجی درخت یعنی دو ضلع مثلث درخت استفاده کنید.

ساخت کاج کریسمس

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید