• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 13

اثرات خوردن جگر، دل و قلوه گوسفند

در این مقاله نکاتی در مورد اثراتی که خوردن دل، جگر و قلوه گوسفند بر بدن انسان می گذارد، ذکر شده است.

جگر گوسفندی دارای مزاج گرم و تر بوده و خون نسبتا زیادی تولید می کند، لذا برای کم خونی توصیه می شود. اما هضم جگر گوسفند خیلی آسان نیست.

دفع جگر گوسفند از بدن سخت است. لذا به صورت معمول برای همه توصیه نمی شود. مخصوصا جگر حیواناتی که در مجاورت شهر های آلوده و یا صنعتی تغذیه شده و رشد کرده اند.

اثرات جگر، دل و قلوه گوسفند

دل یا همان قلب، از بهترین قسمت های بدن گوسفند می باشد که عمده حجم آن را گوشت خالص تشکیل می دهد. دارای مزاج گرم و خشک، حرارت نسبتا زیاد و پر انرژی است.

دل گوسفند برای افرادی که دچار ضعف قوا و سردی مزاج هستند توصیه می شود. منتها هضم آن مشکل تر از هضم گوشت ماهیچه می باشد.

دل گوسفند

طحال گوسفندی عضوی است سیاه رنگ و نزدیک معده که با توجه به حرام بودن آن از نظر فقها معمولا دور انداخته شده و مصرف نمی شود.

طحال حاوی سودای بسیار زیادی بوده، عوارض بسیار زیادی برای بدن دارد و در صورت خورده شدن، خون آلوده بسیار غلیظ و پر از سودا تولید خواهد کرد.

طحال گوسفند

قلوه یا همان کلیه حیوان، طبع معتدل و رو به خشکی دارد و محل تولید ادرار است.

اثرات جگر، دل و قلوه گوسفند

مصرف قلوه یا همان کلیه گوسفند، مثل جگر و ریه به عموم افراد توصیه نمی شود. هضم سخت و دیر دارد و خون ناصالحی تولید می کند.

مزاج گوشت سر گوسفند و بنا گوش و چشم، گرم و تر است و برای افرادی که قوه هاضمه قوی ای ندارند مصرف آنها توصیه می شود.

خون نسبتا لزج و چربی بر اثر هضم مغز گوسفند در بدن ایجاد می شود. برای بهبود هضم آن مخصوصا در سرد مزاجان باید از ادویه جات گرم مثل خردل یا دارچین همراه با کمی سرکه یا آبلیمو استفاده کرد.

تهیه و تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید