• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 15

معرفی چند کتاب در مورد پیامبر اکرم (ص)

کتاب «برای اولین بار در تاریخ جهان» (بررسی تاریخ پیامبر اسلام)

معرفی کتاب پیامبر(ص)

 کتاب «برای اولین بار در تاریخ جهان» (بررسی تاریخ پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله) اثر آیت الله العظمی سید محمد شیرازی توسط انتشارات دلیل ما منتشر شد.

در معرفی این کتاب آمده است:

در تمامی مذاهب اسلامی، شناخت سنت رسول الله (ص) یکی از بایسته‌های دینی است. برای شناخت این الگوی نیکو، باید با زندگی و رفتار و تاریخ آن حضرت آشنا شد که بهترین راه دستیابی به این مهم، مطالعه کتاب‌های سیره و گزارش‌های تاریخ صدر اسلام است.

این کتاب با نام «و لاول مرة فی تاریخ العالم» به زبان عربی چاپ شده و سپس توسط عبدالمحمد حسنی به فارسی ترجمه شده و محمد حنیف‌زاده به تحقیق و ویرایش آن پرداخته است.

کتاب «برای اولین بار در تاریخ جهان» در 656 صفحه وزیری با جلد سخت به قیمت 30هزار تومان منتشر شده است.

کتاب «خلفای پیامبر اعظم (ص)»

معرفی کتاب پیامبر(ص)

کتاب «خلفای پیامبر اعظم (ص)» نوشته احمد علی طاهری ورسی به چاپ دوم رسید.

در معرفی این کتاب آمده است:

عقل انسان حکم می‌کند که درباره مرجع دینی بعد از پیامبر تحقیق  و بررسی کند که قول و گفتار چه کسی یا کسانی کاشف از اراده تشریعی خداوند و بیانگر سنت رسول خدا(ص) است؟ تا دستورهای دینی خود را از او بگیرد که از گروه ناجیه باشد. کتاب حاضر، کاوشی است برای شناخت و معرفی مرجع دینی مسلمانان بعد از رسول خدا(ص) که در روایات متواتری از آن بزرگوار، همه محدثین، صاحبان صحاح و سنن مذاهب اسلامی نقل کرده‌اند؛ مبنی بر این که: «خلفای بعد از من، دوازده نفر قریشی هستند که وظایف مرا انجام می‌دهند». نویسنده کوشیده است نظریات دانشمندان اسلامی را در بیان مصداق این روایات به صورت تطبیقی ارزیابی و بررسی کند و با توجه به قرائن و شواهد موجود در همین روایات و روایات دیگر، افرادی که می‌تواند مصداق این روایات باشند معرفی نماید.

موسسه بوستان کتاب چاپ دوم کتاب «خلفای پیامبر اعظم (ص)» را با قیمت 18 هزار تومان منتشر کرده است.

 کتاب «آمنه مادر پیامبر (ص)»

معرفی کتاب پیامبر(ص)

 موسسه بوستان کتاب «آمنه مادر پیامبر (ص)» نوشته عایشه بنت الشاطی را با ترجمه احمد صادقی اردستانی منتشر کرده است.

در معرفی این کتاب آمده است:

آمنه، مادر پیامبر(ص) دختر «وَهْب بن عبد مَناف» در 12 یا 17 ربیع الاول عام الفیل (570 م) فرزند خویش، حضرت محمد(ص) را در «شعب ابی‌طالب» در غیاب همسرش «عبداللّه» که برای تجارت به «شام» سفر بی‌بازگشت کرده بود، به دنیا آورد. آمنه جوان، وقتی خبر دردناک وفات همسر جوان را دریافت کرد، فرزند دلبند خویش را با همراهی «اُمّ ایمَن» برای زیارت مزار پدر به مدینه برد، ولی هنگام بازگشت، در محلّ «اَبواء» بین مدینه و مکه، وفات یافت و در همان جا به آغوش خاک آرمید. وفات این بانوی بزرگ، شش سال و سه ماه پس از ولادت رسول خدا اتفاق افتاد. این بانوی بزرگوار، نزد خداوند متعال، شخصیتی شریف و صالح بوده است که فرزندی چون حضرت محمد(ص) را در دامن خویش پرورید، از همین رو، آشنایی با او، امر لازمی است.

چاپ سوم کتاب «آمنه مادر پیامبر (ص)» با قیمت 14 هزار تومان بازچاپ شده است.

 آخرین پیامبر خدا: کوتاهه هایی از زندگانی رسول اکرم (ص)

معرفی کتاب پیامبر(ص)

مؤلف: مهدی قزلی

ناشر: امیرکبیر، کتابهای جیبی

زبان: فارسی

سال چاپ: 1395

نوبت چاپ: 3

تیراژ: 500 نسخه

تعداد صفحات: 104

تهیه و تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید