• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 18

ساختمان فلسی با هدف صرفه جویی در انرژی ساخته می شود

ساختمانی در شهر سنت لوییس ایالت میسوری آمریکا ساختاری شبیه فلس های بدن برخی حیوانات دارد، هدف از طراحی این ساختمان فراهم کردن منظره بهتر برای ساکنان ساختمان و صرفه جویی در انرژی بوده است.

ساختمان

به نقل از نیو اطلس شکل مطبق این ساختمان طوری طراحی شده تا اتاق نشیمن هر آپارتمان منظره ای از پارک نزدیک آن و تمام شهر داشته باشد.

جین گانگ موسس شرکت معماری استودیو گانگ می گوید: چون در این شهر چهار فصل سال هرکدام زیبایی خاص خود را دارند، تصمیم گرفتیم ساختمانی طراحی کنیم تا ساکنان بتوانند از تمام مناظر یک جا لذت ببرند. به همین منظور با در نظر گرفتن بخش هندسی نمای ساختمان و پرداختن به طبقات مختلف آن توانستیم طوری آپارتمان ها را طراحی کنیم که همه نمایی از پارک و شهر را داشته باشند. همچنین زاویه پنجره های آپارتمان ها به گونه ای است که سبب می شود نور بیشتری وارد فضای داخلی شود به این ترتیب در مصرف الکتریسته صرفه جویی می شود.

این ساختمان که در فضایی ٥٠٢٠٠ متر مربعی ساخته شده و ١١٧ متر ارتفاع دارد، ٣٠٥ آپارتمان را در خود جای داده است. این ساختمان ٣٦ طبقه به هشت طبقه با ٤ لایه داخلی تقسیم می شود. علاوه بر این پنج طبقه زیر زمین نیز ساخته می شود.

همچنین سقف این ساختمان به فضای سبز تبدیل می شود، علاوه بر آن سیستمی برای جمع آوری اب باران طراحی شده تا از هدر رفت روان آب ها جلوگیری کند.

ساخت این پروژه از سال آتی میلادی آغاز و تا ۲۰۱۹ تکمیل می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید