• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 19

کدوی پفکی

کدو میوه نارنجی رنگ و خوشمزه که طرفدار زیادی در بین مردم دارد، این میوه دارای خواص بسیاری می باشد که برخی از خواص آن را می توانید در مقاله زیر با عنوان ببینید:

خواص درمانی و تغذیه ای کدو تنبل

کدو مهمان خانه ها در فصل پاییز و زمستان است و از آن به شکل های مختلفی در غذا ها استفاده می شود، با نزدیک شدن به شب یلدا یک نوع خوراکی خوشمزه با استفاده از کدو به شما آموزش می دهیم تا در این شب طولانی و باستانی ایرانیان از آن برای پذیرایی از مهمانان خود استفاده کنید. می توانید به عنوان یک شیرینی یا دسر از آن استفاده کنید.

کدو پفکی

مواد لازم:
  • کدو تنبل 200 گرم
  • بیسکوییت ساقه طلایی 1 بسته
  • تخم مرغ 2 عدد
  • دارچین 1.5 قاشق چایخوری
  • روغن به میزان لازم
طرز تهیه:

نکته: این شیرینی به خاطر استفاده از کدو و بیسکویت، شیرین است، کسانی که به شیرینی بیشتری علاقه دارند می توانند به مخلوط بیسکویت و دارچین مقداری شکر نیز اضافه کنند.

ابتدا مقداری از کدو تقریبا به اندازه ی 200 گرم از آن را جدا کنید و به صورت خلال باریک برش بزنید. مابقی کدو را در جای خنک نگهداری کنید تا مدت طولانی تری دوام داشته باشد.

پس از خلال کردن بایستی پوست کدو از خلالها جدا شود. توجه داشته باشید که کدو ها نباید خیلی ضخیم شوند چون هنگام سرخ شدن داخل آن خام و نپخته می ماند. بنابراین تا حد ممکن خلالها را باریک کنید.

شکل کدو ها بستگی به سلیقه شما دارد و می توانید آن را به شکل های مختلف مثل گل یا هر چیز دیگری درآورید. فقط قطر کدو باید کم باشد تا هنگام سرخ شدن داخل آن کاملا بپزد.

بیسکویت ساقه طلایی را با گوشت کوب خرد کنید، توجه کنید نباید بیسکوییت ها خیلی پودر شوند پس نیازی نیست آن را در دستگاه 1،2،3 یا خردکن بریزید چون در آن صورت پودر می شود. تا اندازه ای بیسکویت ها را خرد کنید که تکه بزرگ داخل آن نباشد. بعد دارچین را به آن اضافه کنید تا یکدست شود.  همان طور که در بالا اشاره شد اگر این دسر را شیرین تر می پسندید می توانید در این مرحله کمی شکر به آن اضافه کنید. سپس در ظرف گودی بریزید و کنار بگذارید.

تخم مرغ را در ظرف نسبتا گودی بشکنید و هم بزنید تا یکدست شوند و کنار بگذارید.

در این مرحله ماهی تابه کوچکی را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن بریزید، روغن درون ماهی تابه به اندازه ای باشد که هنگام سرخ کردن، روغن روی کدو را بگیرد و درون روغن غلتانده شود. شعله گاز را ملایم کنید تا روغن داغ شود.

سپس کدو ها را یکی یکی بردارید و اول داخل ظرف تخم مرغ و سپس درون ظرف بیسکویت و دارچین بغلتانید، بعد آن را به  آرامی داخل روغن بیندازید تا سرخ شود. تمامی کدو ها را نیز به این صورت دانه دانه در روغن سرخ کنید. با کمی تمرین متوجه می شوید که همین که کدو طلایی شد بایستی از روغن خارج شود البته نکته مهم این است که شعله باید ملایم باشد تا هم کدو نسوزد و هم مغز پخت شود. اگر روغن درون ماهی تابه کم است و روی کدوها را نمی گیرد پس آنها را پشت و رو کنید تا سرخ شوند

اولین کدوی سرخ شده را تست کنید تا از پخته شدن آن مطمئن شوید تا بقیه را به اندازه سرخ کنید.

وقتی که همه کدو ها را سرخ کردید آنها را در ظرف مناسبی بچینید و به سلیقه خود تزئین کنید. می توانید یک لبو را آب پز کنید و به تکه های مربع کوچک برش بزنید. کدو پفکی آماده شده را در خلال دندان فرو کنید و در سر خلال دندان، تکه های لبو را فرو کنید. هر نوع میوه یا خوراکی که طعم آن شیرین و به طعم کدو نزدیک باشد برای تزیین مناسب است از طرفی بهتر است از میوه یا سبزیجاتی که رنگ متضادی دارند برای تزیین استفاده کنید تا کدو پفکی شما زیباتر نمایان شود مثلا اگر آنها را در ظرفی روی هم می چینید می توانید برای تزیین از چند برگ جعفری استفاده کنید.

میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید