• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 20

PRP چیست؟ مزایا و معایب

جوان سازی صورت یک اولویت برای بسیاری از پزشک ها است، اما همه بیماران پوستی مایل به عمل کردن برای جوان سازی پوست نیستند. خوشبختانه تعدادی درمان موثر و در دسترس وجود دارد که بدون نیاز به جراحی می تواند نتایج قابل توجهی را داشته باشد. یکی از جدیدترین درمان ها، استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت PRP است که برای ترمیم برخی از رایج ترین نگرانی های پیری صورت می باشد. PRP یک فرمول منحصر به فرد ایجاد شده از خون خود فرد بیمار می باشد که به طور خاصی پردازش می شود.

در حالی که استفاده های کاربردی وسایل آرایشی و بهداشتی نسبتا جدید هستند استفاده از PRP دارای سابقه طولانی در ارتوپدی پزشکی، جراحی ترمیمی و دندانپزشکی می باشد. این یک درمان محبوب برای مفصل، تاندون و صدمات بافتی در ورزشکاران حرفه ای است، زیرا تا حد زیادی پس از یک آسیب، زمان بیرون بودن ورزشکاران را کاهش می دهد.

پلاسما غنی از پلاکت و فاکتور های رشد است که برای تحریک سلول های بنیادی شناخته شده اند. سلول های بنیادی به نوبه خود باعث تحریک رشد کلاژن، برای کمک به التیام و بازسازی سریع تر بدن می باشد.

PRPچیست؟

چگونه PRP در درمان آرایشی استفاده می شود

همچنین PRP برای درمان مناسب است و قادر به درمان بیماری هایی است که در ناحیه صورت به وجود می آید. این روش در مقایسه با سایر تکنیک های سخت غیر تهاجمی، بسیار ساده است.

محبوبترین استفاده ها از PRP عبارتند از:

بهبود بافت پوست

اضافه کردن حجم، به صورت، دستها و گردن

درمان خطوط ریز و چین و چروک اطراف و زیر چشم ها

حجم دهنده خط های (گودی) زیر چشم

به حداقل رساندن چین و چروک و خطوط اطراف دهان

حذف جای جوش و علائم کشیدگی پوست

نگاهی به روش PRP

درمان PRP می تواند در کمتر از سی دقیقه انجام شود. یک سرنگ کوچک از خون بیمار گرفته می شود، مقدار آن به اندازه دیگر آزمایشات معمولی خون می باشد. سپس خون در یک سانتریفیژ می چرخد تا فاکتورهای رشد، پلاکتها و سلول های بنیادی را از خون جدا کند. هنگامی که این مخلوط منحصر به فرد به دست آمد پزشک با یک سرنگ ریز شبیه به بوتاکس، در محل مورد نظر تزریق می کند.

PRPچیست؟

نتایج

برای رسیدن به بهترین نتایج، بیشتر بیماران باید طی سه دوره با فواصل 4 تا 8 هفته این درمان را انجام دهند. در ماه اول بهبود قابل توجهی روی پوست دیده می شود. بازسازی کلاژن حداکثر حدود 3 ماه پس از شروع اولین درمان رخ می دهد.

و در نتیجه این چاق کننده مصنوعی کمی از خطوط و چین و چروک پوست را بر می دارد. تاثیر این درمان برای 18 تا 24 ماه می باشد.

بسیاری از بیماران بعد از یک سال از اثرات این درمان رضایت داشتند و تمایل به تجدید این درمان هستند.

بهبود و خطر

بعد از درمان با پلاکت های پلاسما، بیماران می توانند بلافاصله فعالیت های عادی خود را شروع کنند. در ارتباط با این درمان عوارض جانبی کمی وجود دارد زیرا منابع ماده ای که تزریق می شود از بدن خود بیمار می باشد که خطر ابتلا به عفونت ها و یا واکنش به آلرژیک را از بین می برد. برخی از بیماران در ناحیه تزریق، قرمزی تا 48 ساعت پس از درمان را دارند اما این ناراحتی ندارد، و به راحتی می توان با مقداری آرایش آن را پنهان کرد. تورم و کبودی غیر معمولی کمتر از یک هفته روی صورت بروز می کند. پزشک بعد از درمان، بیماران خود را تشویق به نگهداری از پوست خود به صورت هیدراته و استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و استفاده چند بار در روز از کرم های ضد آفتاب برای محافظت پوست و نگهداری و طولانی کردن تاثیرات درمان است.

افراد ایده آل برای درمان PRP

درمان پلاسمای غنی از پلاکت، برای افرادی که به دنبال بهبود تدریجی در ظاهر پوست خود هستند ایده آل است همین طور این افراد به دنبال طبیعی دیده شدن پوستشان هستند. این درمان برای افرادی که نشانه های خفیفی از پیری را دارند مناسب است.

افراد باید روی هم رفته از سلامت خوبی برخوردار باشند و انتظار واقع بینانه ای داشته باشند.

ترجمه : میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید