• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 01 / 14

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

فیلم To Die For در سال 1995 با بازی نیکول کیدمن ساخته شد. نیکول در نقش دختری بازی می کند که تشنه ی شهرت و بی رحم است و سه نوجوان الکلی از یک دبیرستان را اجیر می کند تا شوهرش رو بکشند. کمدی تلخ این فیلم تا حدی بر پایه ی داستانی واقعی است که به صورت طنز مستند (Mockumentary: ترکیب Mock و Documentary طنز انتقادی که به حالت مستند بیان شود) بیان شده است که به پرداخت نقش های خواکین فینیکس و کیسی افلک کمک کرده است. اینک پس از 18 سال نگاهی به بازیگران این فیلم انداخته ایم تا ببینیم این روزها مشغول چه کارهایی هستند.

نیکول کیدمن در نقش سوزان مارتو استون

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: نقش سوزان مارتو استون ابتدا به م گرایان پیشنهاد شده بود اما پس از تغییر نظر او، این نقش به کیدمن داده شد. در کتاب To Die For که فیلم برپایه آن ساخته شده کارکتر سوزان گفته که «زنی باید نقشش را در فیلم این کتاب بازی کند که در دنیای واقعی زن تام کروز شده باشد»، که مشخصا اشاره به کیدمن داشته است.

فیلم To Die For و کارکتر مارتا استون در واقع بر پایه ی داستان زندگی واقعی پاملا اسمارت است که عاشق 15 ساله خود را به قتل شوهرش اجیر می کند.

امروز: کیدمن بازیگری است که شهرتش را بیشتر مدیون فیلم های «چشم های کاملا بسته» و «مولین راژ» است اخیرا در فیلم های «پسر کاغذی» و «Stoker» ایفای نقش کرده است. نقش گریس کلی را هم در فیلم Grace of Monaco بر عهده خواهد داشت.

مت دیلن در نقش لری مارتو

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: مت دیلن بازیگر فیلم های «مجردها» و «کابوی داروخانه» نقش لری مارتو همسر سوزان را در این فیلم بر عهده داشت؛ کسی که سوزان با او ازدواج کرده بود چراکه فکر می کرد آن قدر ثروتمند هست که بتواند او را در رسیدن به رویای شهرت کمک کند، اما زمانی که پیشنهاد بچه دار شدن را می دهد سوزان به فکر نقشه ای برای قتلش می افتد.

امروز: دیلن این روزها بیشتر به خاطر نقش هایش در فیلم های «چیزهای وحشی» و «There’s something about Marry» شناخته می شود و اخیرا در فیلم های Girl Most Likely، Pawn Shop Chronicles و Sunlight Jr. به ترتیب با کریستن ویگ، پل واکر و ناومی واتز همبازی بوده است. نقش بعدی او در فیلم The Art of Steal خواهد بود.

خواکین فینیکس در نقش جیمی امت

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: فینیکس بازیگر نقش امت نوجوان دبیرستانی که سوزان او و دوستانش را برای قتل همسرش اغوا می کند. این نقش پیش از فینیکس به استفن دورف و ادوارد فرلانگ هم پیشنهاد شده بود .

امروز:  پس از To Die For فینیکس در فیلم های «گلادیاتور» و walk the line ایفای نقش کرده است. پس از این دو فیلم هم در مستندی به نام «من هنوز هستم» به کارگردانی دوست قدیمی و همبازی اش در To Die For یعنی کیسی افلک نقش یک خواننده ی رپ را عهده دار شد. پارسال هم با بازی در فیلم The Master تحسین عمومی را برانگیخت و ایفای نقشش در فیلم Her گزینه ای برای بردن جایزه ی زمستان امسال به شمار می آید.

کیسی افلک در نقش واسل هینز

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: در این فیلم، کیسی کارکتر راسل نقش مقابل برادر بزرگترش بن و دوست دوران کودکی اش مت دیمون را ایفا می کرد. ایفای نقش راسل_ کسی که سوزان برای قتل همسرش او را فریفته بود_ آغاز شهرت افلک کوچک تر شد. کیسی پس از همکاری با گاس فن سنت در To Die For فیلم نامه ی کوتاهی نوشته ی برادرش بن و مت دیمون به نام « Good Will Hunting» را به او داد که معامله ای بزرگ از آب در آمد.

امروز: افلک که در تمام قسمت های سه گانه ی Ocean’s 11 استیون سودربرگ بازی کرده اخیرا در انیمیشن زیبای پارانورمن به دوبلوری پرداخته است. از کارهای آتی او می توان به بازی در فیلم Out of Furnace اشاره کرد که در آن با کریستین بیل همبازی خواهد بود. هم اکنون نیز در کنار ماتیو مک کوناگی، آن هاتاوی و جسیکا کستین مشغول بازی در فیلم علمی تخیلی Interstellar ساخته ی کریستوفر نولان کارگردان فیلم شوالیه تاریکی است.

ایلینا داگلاس در نقش جانیس مارتو

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: داگلاس که پیش از to die for در فیلم های goodfellas و cape fear بازی کرده بود، نقش جانیس خواهر سوزان را بر عهده داشت.

امروز: او که در فیلم های stir of echos و Ghost World بازی کرده اخیرا در کنار جری لوییز افسانه ی فیلم های کمدی در فیلم Max Rose به بازی پرداخته و همچنین در سریال Easy To Assemble هم حضور داشته است.

آلیسون فولاند در نقش لیدیا مرتز

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: اولین نقش فولاند لیدیا مرتز بود؛ دختری که به همراه دو دوست دیگرش برای قتل شوهر سوزان توسط خود او فریفته شد.

امروز: فولاند در فیلم های «پسرها گریه نمی کنند»، «من آنجا نیستم» و The happening بازی کرده است. نقش کوتاهی هم در Good Will Hunting به عنوان دانشجوی M.I.T داشته است. اخیرا نیز نقش دوست دختر سابق میکی وارد را در فیلم مبارز عهده دار بوده است.

کرت وود اسمیت در نقش ارل استون

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: اسمیت بازیگر فیلم های روبوکاپ و انجمن شاعران مرده در این فیلم نقش پدر سوزان را به عهده داشت.

امروز: او را بیشتر به خاطر نقش رد فورمان در That 70s Show صدایش در انیمیشن های Beware the Batman و Turbo(2013) می شناسند. شو جدید او یعنی رستاخیز در شبکه ی ABC مارس 2014 به روی پرده ها خواهد رفت.

هالند تیلور در نقش کارول استون

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: ایفاگر نقش مادر سوزان که ممکن است او را قبلا در فیلم های «جواهر نیل» و «او یک بچه دارد» دیده باشید.

امروز: از آن زمان تا کنون او در فیلم های «نمایش ترومن»، Legally Blonde و Baby Mama ایفای نقش کرده اما طرفداران تلویزیون او را از بازی هایش در مجموعه ی تلویزیونی بلند Two and an Half Man می شناسند.

دیوید کرونن برگ در نقش مرد کنار دریاچه

دیروز و امروز بازیگران فیلم To Die For

دیروز: از آنجا که to die for در کانادا فیلم برداری می شد گاس فن سنت کارگردان و دوست کانادایی خود یعنی کرونن برگ را برای نقش شکارچی که پدر لری برای قتل سوزان استخدام می کند برگزید. کرونن برگ کارگردان فیلم هایی همچون scanners، Videodrome و The Fly بوده است.

امروز: از فیلم های جدید او می توان به «متد خطرناک» و cosmopolis اشاره کرد. پروژه ی آتی او با حضور جولیان مور و رابرت پاتینسون Maps to the Stars نام دارد. براندن کرونن برگ پسر او کارگردانی خود را به تازگی و با فیلم Antiviral آغاز کرده است.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید