• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 22

مشکلات مرورگر فایرفاکس در ویندوز 10 به همراه راه حل های موجود

فایرفاکس یکی از پر استفاده ترین و محبوبترین مرورگرهای وب موجود در جهان است. همچنین به عنوان یکی از بهترین مرورگرهای شناخته شده برای پلت فرم ویندوز نیز محسوب می شود، اما متاسفانه به نظر می رسد که کاربران ویندوز 10 در استفاده از فایرفاکس بر روی این نسخه از ویندوز (10) با مسائل خاصی روبه رو هستند.

فایرفاکس

راه حل اول: غیرفعال کردن اسکن HTTP در آنتی ویروس avast

عده ای از کاربران مشکلات خاصی را در رابطه با استفاده از مرورگر فایرفاکس در ویندوز 10 گزارش نموده اند و بنا به گفته آنان این مرورگر، گرافیک را نشان نداده و وب سایت ها را به طور کامل بارگذاری نمی کند. واضح است که اگر از فایرفاکس به عنوان مرورگر پیش فرض خود استفاده می کنید این مسئله می تواند مشکل بزرگی محسوب شود اما خوشبختانه راه حلی برای این مشکل وجود دارد:

بنا به گفته کاربران، این مشکل ریشه در نرم افزار آنتی ویروس شما بالاخص آنتی ویروس Avast دارد. حال برای رفع این مشکل بایستی اسکن HTTPS را غیرفعال نمایید. برای انجام اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

 داشبورد آنتی ویروس Avast را باز نموده و بخش تنظیمات (Settings) را از منوی نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید.

به بخش Active Protection رفته و بر روی عبارت Customize که در ردیف Web Shield قرار دارد کلیک کنید.

 تیک گزینه فعال کردن اسکن (HTTPS (Enable HTTPS Scanning را برداشته و OK کنید.

آنتی ویروس

پس از انجام مراحل فوق الذکر، مشکلی که نشأت گرفته از آنتی ویروس Avast بود برطرف می شود. علاوه براین، اگر از این آنتی ویروس به عنوان نرم افزار امنیتی خود استفاده نمی کنید به عنوان یک راه حل  موقتی، می توانید آن را غیرفعال کنید.

در صورتیکه غیر فعال کردن آنتی ویروس نتوانست کمکی بکند شاید مجبور شوید آن را uninstall کرده و به استفاده از آنتی ویروس دیگری روی بیاورید. بنابراین چنانچه قصد تغییر آنتی ویروس خود را داشتید می توانید لیستی از بهترین آنتی ویروس های ویندوز 10 را مشاهده نموده و یکی را برگزینید.

لیست آنتی ویروس

راه حل دوم: غیرفعال کردن افزونه های (add-ons) مشکل زا

 شما می‌توانید قابلیت‌های فایرفاکس را با نصب انواع افزونه‌ها افزایش دهید، اما در برخی موارد این افزونه‌های جدید می‌تواند منجر به کرش کردن فایرفاکس در ویندوز 10 شود.

بنا به گفته کاربران، برخی از افزونه‌هایی که منجر به کرش فایرفاکس آنان می شود عبارتند از افزونه FlashGet. اما به خاطر داشته باشید که تقریبا هر افزونه دیگری هم می‌ تواند باعث کرش فایرفاکس گردد، لذا احتمال دارد که برای حل این مشکل مجبور شوید که آن افزونه خاص را غیرفعال و یا حذف کنید. پس برای غیرفعال کردن یک افزونه خاص در این مرورگر مراحل زیر را دنبال کنید.

مرورگر فایرفاکس را باز کرده و بر روی دکمه منو که در گوشه بالای سمت راست واقع است کلیک کنید.

گزینه Add-ons را از لیست انتخاب کنید.

گزینه Add-ons

در سمت چپ صفحه بر روی سربرگ  Extensions کلیک کنید، لیستی از افزونه های نصب شده نمایان می شود.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید