• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 24

معرفی چند کتاب برتر مهندسی عمران

کتاب مهندسی راه‌ آهن ویژه مهندسان عمران

معرفی چند کتاب برتر مهندسی عمران

مهندسی راه آهن یک نظام مهندسی است که درباره طراحی، ساخت، نگهداری و بهره برداری از راه آهن بحث می کند و دانش کافی از فناوری های نوین، اقتصاد حمل و نقل و جامعه شناسی را نیز طلب می کند.

راه آهن همانند اغلب فعالیت ها، نیز در مرحله اول یعنی از ابتدای پیدایش خود تا اواسط قرن بیستم توسعه سریع یافته و حمل و نقل زمینی را به انحصار در آورد. در حالیکه در مرحله دوم یعنی تا دهه 1980، به علت کاهش شدید فعالیت های حمل و نقلی ناشی از رقابت اتومبیل و هواپیما دچار بحران شده و آسیب دید.

نویسنده/ مترجم:محمودرضا کی‌منش

ناشر: نوآور

تعداد صفحات: ۱۳۰

سال چاپ: ۱۳۹۵

نوبت چاپ: اول

شابک: ۹۷۸۶۰۰۱۶۸۳۴۵۹

کتاب ترسیم سریع و آسان نقشه‌های اجرایی سازه های بتنی در Autocad …

معرفی چند کتاب مهندسی عمران

نویسنده/ مترجم: محسن بیرنگ

ناشر: نوآور

تعداد صفحات: ۲۸۸

سال چاپ: ۱۳۹۳

نوبت چاپ: اول

شابک: ۹۷۸۶۰۰۱۶۸۱۷۹۰

به همراه تهیه لیستوفر سازه و متره برآورد

کاربردی ترین نرم افزار ترسیم نقشه های فاز دو اجرا و تهیه لیستوفر سازه

ترسم سریع انواع المان های بتنی و پیش ساخته به همراه کلیه جزییات اجرایی آن ها

امکان ترسیم میلگردهای اصلی و تقویتی, قطع و خم متناسب با نظر طراح

قابلیت اعمال ضوابط ترسیمی آیین نامه های معتبر بینالمللی

ارتباط با سایر نرم افزارها و قالبیت ارسال و دریافت فایل از نرم افزارهای دیگر

کتاب همراه ناظر ساختمان

معرفی چند کتاب برتر مهندسی عمران

نویسنده/ مترجم: سیامک الهی‌فر

ناشر: نوآور

تعداد صفحات: 320

سال چاپ: 1395

نوبت چاپ: سوم

شابک: ۹۷۸۶۰۰۱۶۸۳۰۹۱

مجموعه نکات فنی، حقوقی و ایمنی در برابر کنترل، بازرسی، نظارت و اجرای ساختمان ویژه رشته‌های عمران، معماری، مکانیک و برق
با بررسی ساختار اجرایی و کنترلی ساخت و سازهای شهری در ایران وفق آیین‌نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظم مهندسی و کنترل ساختمان و مبحث دوم مقررات ملی ساختمان ویرایش ۱۳۸۴ و تطابق آن با نظام مدیریت کیفیت ساختمان در سایر نقاط جهان، این مهم نتیجه می‌شود که در کشور ما تناسب دقیقی میان مسئولیت عوامل برنامه‌ریزی و تضمین کیفیت با عوامل کنترلی وجود ندارد. در کشور ما مهندسان ناظر به شکل نامناسبی دارای مسئولیت بسیار سنگینی برای خدماتی که ارائه می‌دهند، در برابر نواقص برنامه‌ریزی و تضمینی داشته و به عنوان عامل بسیار سنگینی برای خدماتی که ارائه می‌دهند، در برابر تمام نواقص برنامه‌ریزی و تضمینی داشته و به عنوان عامل اول تامین کیفیت ساختمان‌ها شناخته می‌شوند. از این رو و با توجه به وسعت ساخت و سازهای کشور در چند سال اخیر، آگاهی هر چه بیشتر مهندسان ناظر و البته مهندسان مجری ساختمان بالاخص جوانانی که بعد از فراغت از تحصیلات دانشگاهی به این عرصه ورود پیدا می‌کنند، نسبت به مسائل فنی، حقوقی و ایمنی ضروری می‌نماید.
کتاب حاضر نیز که ظرف مدت یک و نیم‌ سال و با بهره‌گیری از تجربیات حدوداً پانزده ساله نگارندگان تهیه شده، بر اساس همین انگیزه شکل گرفت که گامی در جهت آگاهی بخشی و آشنایی هر چه بیشتر همکاران محترم محسوب شده و ایشان را در ارائه هر چه بهتر خدمات مهندسی نظارت یاری رسانده و همراهی نماید.
در این کتاب که شامل موضوعات مهمی نظیر اخلاق مهندسی، چالش‌های حرفه نظارت، گزارش‌نویسی، نمونه گزارشات و نامه‌های کاربردی، چک‌لیست‌های نظارت و اجرا ساختمان، مستند سازی پروژه و اشکالات رایج ساخت به صورت مصور، قوانین حقوقی مهم در ساخت و ساز شهری و بیمه و مالیات می‌باشد، تلاش شده است که اهم مطالب مرتبط با حرفه نظارت از ابعاد مختلف فنی، حقوقی و ایمنی مطرح گردد.
امید است این کتاب مورد استفاده کلیه اساتید، مدیران اجرایی، ناظران ساختمان، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی عمران، معماری، مکانیک و برق، کارفرمایان، کارشناسان، مشاوران، پیمانکاران و علاقه‌مندان به صنعت ساختمان قرار گیرد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید