• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 01 / 17

کالای خود را به خودتان بفروشید؟!

forooshande

شما همیشه بهترین مشتری برای خود هستید. این حساب بانکی پر پول شما نیست که به شما خدمت می کند و این حساب بانکی نیست که شما را به این مرحله کشانده است نه اشتباه نکنید این خود شما هستید. اگر توانسته اید مشتری های خوبی بدست آورید بخاطر قابلیت های شماست. اگر بدون اعتماد به نفس کامل فروشندگی کنید، هیچگاه به بالاترین سطح فروش ممکن حتی نزدیک هم نمی شوید.

به همین دلیل قبل از فروش هر چیزی باید خود را خریدار فرض کنید گویی می خواهید آن کالا را به خودتان بفروشید. شما نمی توانید سر خودتان را کلاه بگذارید پس باید از مزایا و ارزش های آن کالا مطلع باشید و با اطمینان خرید کنید. باید مشتری احساس کند کالای باارزشی دریافت می کند. از خود این سوال ساده را بپرسید: آیا تا بحال پیش آمده که به خاطر حفظ مشتری یا جذب یک مشتری جدید تخفیف خوبی داده باشید؟ فروشنده های کمی هستند که جواب منفی به این پرسش بدهند. اگر چنین تخفیفی داده اید به این معناست که نتوانسته اید فروش 100% داشته باشید.

وقتی که یک فروشنده به شما کالای خود را پیشنهاد می دهد، اگر به ارزشمند بودن آن کالا اعتقادی نداشته باشید طبیعی است که انتظار خواهید داشت به شما تخفیف بدهد، یا حتی ممکن است از خرید منصرف شوید. در حقیقت وقتی که می خواهید چیزی بخرید که درباره آن اطمینان 100% ندارید در عوض این عدم اطمینان چیزی می خواهید.  و این روند تا جایی ادامه خواهد داشت که فروشنده اطمینان ما را به بالاترین درجه ممکن برساند و این کالا را بدون تخفیف خریداری کنیم. افراد وقتی که خرید می کنند در حقیقت می خواهند در ازای پولی که می پردازند به نوعی امتیاز بگیرند.

برای اینکه کالا و خدمات خود را در بالاترین سطح به فروش برسانید، نه تنها باید خودتان از آن کالا یا خدمات استفاده کنید بلکه بسیار مهم است که همه مزایای کالا یا خدمات خود را بشناسید. به عنوان یک متخصص فروش و مشاور فروش که هر ساله با به بیش از هزاران نفر ارائه خدمات می کنم بسیار شگفت زده می شوم وقتی که می بینم یک فروشنده حتی از کالای که می فروشد استفاده نکرده است! بنابراین خیلی دور از انتظار نیست که این افراد خیلی زود یا جایگاه خود را از دست می دهند یا به دپارتمان دیگری فرستاده می شوند چون آنها نمی توانند در باره کالایی که حتی از آن استفاده نکرده اند توضیح دهند و ارزش های آنرا نمایان کنند چه برسد به این که بخواهند مشتری مردد را راضی به خرید کنند. حتی وقتی که این فروشندگان را وادار به استفاده از این کالا می کنید نمی توانند 5 قابلیت یا مزیت آنرا نام ببرند!

یک پروسه فروش ضعیف معمولاً نشانه خوبی از رفتار ضعیف فروشنده ها و ارائه دهندگان خدمات یک سازمان است. هیچ چیز بیش از یک فرایند فروش غیر حرفه ای اعتماد و اطمینان مشتری را ضایع نمی کند. متاسفانه برای بسیاری از فروشندگان فرایند ضعیف فروش طبیعی است!  اما این روند فقط مانع از فروش بیشتر می شود و در نهایت به از دست دادن سود زیادی منجر می شود. گذشته از اینکه به این ترتیب تعداد زیادی از مشتریان را از دست می دهید همان مشتریانی هم که می خواهند از شما خرید کنند در ازای خرید خود انتظار تخفیف دارند و مجبور خواهید بود رضایت آنها را برآورده کنید یا آنها را از دست بدهید.

در شرایط کنونی اقتصاد جهانی بسیار مهم است که کارکنان بخش فروش هر سازمانی از افراد متخصص، با اعتماد به نفس بالا و با صلاحیت انتخاب شوند تا بتوانند بزرگترین موفقیت را نصیب آن کنند. در هر تماسی که با مشتری دارید بهترین کار این است که درباره کیفیت کالا و خدمات صحبت شود و به او اطمینان کامل دهید. به خاطر داشته باشید «مشتری کالایی را که حتی فروشنده حاضر نیست آنرا بخرد نخواهد خرید.»

نوشته: مارک هانتر

ترجمه: علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید