• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2016 / 12 / 28

چه ورزشی را برای کاهش وزن انتخاب کنیم؟

این سوال برای بسیاری از افراد وجود دارد که چه ورزشی بیش‌تر به کاهش وزن کمک می‌کند. معمولا زمانی که افراد با هدف خاصی یک ورزش را انتخاب می‌کنند، به سمت ورزش‌هایی می‌روند که از آن لذت نمی‌برند و در صورتی که فرد از ورزش لذت نبرد به اندازه کافی ورزش را ادامه نخواهد داد تا تاثیرات آن را مشاهده کند.

کاهش وزن

 ‌به نقل از Coach calorie کاهش وزن زمانی ایجاد می‌شود که فرد از ورزش لذت ببرد و در انجام آن پشتکار داشته باشد.

کاهش وزن و تغییر عادت‌ها پروسه‌های طولانی‌ مدتی هستند. در صورتی که فرد بر روی نتیجه‌ ورزش تمرکز کند نمی‌تواند ورزش را به اندازه کافی ادامه دهد.

هر نوع فعالیت ورزش تاثیر متفاوتی دارد. برای مثال پیاده‌روی و ورزش‌های قدرتی هر کدام تاثیر خاصی دارند و دویدن و وزنه‌زدن سریع‌تر شکل بدن را تغییر می‌دهد.

سوال این جا است که اگر می‌خواهید وضعیت جسمانی خاصی به دست آورید اما ورزش مورد نظر آن را دوست ندارید باید چه کار کنید؟

در این زمان دو راهکار وجود دارد:

  •  می‌توانید نظر خود را درباره وضعیت جسمانی ایده‌آل تغییر دهید. از خودتان بپرسید که چرا چنین بدنی را می‌خواهید؟ آیا به نظر دیگران اهمیت می‌دهید؟ آیا حس‌تان نسبت به خودتان تغییر می‌کند؟
  • می‌توانید به دنبال ورزش‌هایی بگردید که از آن‌ها لذت می‌برید و نتیجه‌ مشابهی دارند.

باید فاصله بین ورزشی که از آن لذت می‌برید و وضعیت بدنی ایده‌آل خود را کاهش دهید. در این صورت شما به ورزش ادامه می‌دهید و از آن نتیجه‌ می‌گیرید. زمانی که به این ورزش در برنامه زندگی خود عادت کردید می‌توانید کم‌کم تغییرات در آن ایجاد کنید. بنابراین بهتر است ابتدا فارغ از نتیجه‌های که می‌خواهید از ورزش بگیرید فعالیتی که دوست دارید انتخاب کنید و به تدریج ورزش را به سمتی که نتیجه‌ بخش باشد تغییر دهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید