• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 01 / 18

بهترین افزونه ها برای فایرفاکس

afzoone1

بدون شک فایرفاکس یکی از برترین مرورگر های اینترنتی است که علاوه بر رایگان بودن و متن باز بودن یک قابلیت جذاب دیگر دارد و آن امکان اضافه کردن افزونه ها به این مرورگر است با استفاده از این قابلیت می توانید کارهایی را با این مرورگر در اینترنت انجام دهید که در حالت عادی برای آنجام آنها نیاز به نصب نرم افزار مخصوص آن دارید و جالب است بدانید بسیاری از افزونه های فایرفاکس با نرم افزار های برتر دنیا  که رایگان هم نیستند رقابت می کنند و گاه حتی گوی سبقت را هم از آنها ربوده اند. فایرفاکس حتی یک قابلیت جستجو برای افزونه ها در مرورگر خود قرار داده است که به کمک آن می توانید کاربری مورد نظر خود را جستجو کنید به عنوان مثال اگر یک شتاب دهنده دانلود می خواهید کافیست در قسمت جستجو گر آن کلمه download را جستجو کنید مشاهده خواهید کرد آخرین نسخه از افزونه های مرتبط با دانلود را همراه با لینک دانلود برای شما به نمایش می گذارد همینطور یک توصیف کوتاه درباره آن وجود دارد همچنین به کمک تعداد ستاره هایی که به این افزونه بوسیله کاربران داده شده است می توانید از میزان محبوبیت آن مطلع شوید. اما در این مقاله از سلسله مقالات آموزشی یاد بگیر دات کام در زمینه اینترنت قصد داریم شما را با تعدادی از برترین و کاربردی ترین افزونه های این مرورگر آشنا کنیم:

 

Adblock Plus

آیا از تبلیغات مزاحمی که مدام دربرابر شما گشوده می شوند خسته شده اید؟ با نصب این افزونه محبوب می توانید از شر تبلیغات مزاحم خلاص شوید و کنترل گشت و گذار در اینترنت را به راحتی در دست بگیرید.

DownTemAll

این افزونه قدرتمند سرعت دانلود شما را در اینترنت تا بالاترین حد ممکن افزایش می دهد این افزونه رایگان رقیب سرسختی برای بسیاری از نرم افزار های برتر شتاب دهنده دانلود است توصیه می کنیم حتما این افزونه را نصب کنید چون سرعت دانلود آن شما را شگفت زده خواهد کرد! و البته برای مدیریت دانلود ها هم ابزار مناسبی است.

NoScript Security Suite

این بهترین افزونه امنیتی است که برای یک مرورگر می توانید از آن استفاده کنید! فقط در وب سایت هایی که به آنها اطمینان دارید اجازه اجرای برنامه ها را بدهید و خود را در برابر XSS و Clickjacking ها حفاظت نمایید.

NetVideoHunter Downloader

همانطور که می دانید بسیاری از وب سایت ها فیلم و محصولات چند رسانه ای را نمایش می دهند اما قابلیت دانلود آنرا غیر فعال کرده اند و هر بار که می خواهید این ویدیو را تماشا کنید باید به همان وب سایت مراجعه نمایید اما با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید موسیقی و فیلم را از وب سایت هایی مانند یوتیوب، فیس بوک، متاکیف، دیلی موشن، دایوشیر و… دانلود کنید.

LastPass Password Manager

با استفاده از این افزونه به راحتی می توانید رمز عبور های خود را در فیلد های مربوطه وارد نمایید و این کار را به روش امن تری انجام دهید. این افزونه حتی می تواند رمز عبور های شما در مرورگر های اینترنت اکسپلورر، سافاری و کرم را که در کامپیوتر ذخیره شده اند رمز گذاری کند و مانع از دسترسی غیر مجاز به آنها شود.

Tab Mix Plus

با استفاده از این افزونه مدیریت زبانه های یا همان تب ها در فایرفاکس ساده تر می شود همچنین قابلیت های جدیدی به آن افزوده خواهد شد. می توانید از یک زبانه نسخه ای دیگر باز کنید، یک زبانه بسته شده را دوباره باز کنید و بسیاری کارهای دیگر که کار کردن با فایرفاکس را راحت تر می کند و وقتی که حجم کار زیادی در اینترنت دارید و باید به صورت همزمان با صفحات زیادی کار کنید این افزونه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

BetterPerivacy

این افزونه یک سری کوکی های غیر معمول را پاک می کند و با انجام تنظیماتی می توانید درجات مختلفی برای حفاظت از حریم خصوصی خود در اینترنت فراهم کنید.

Xmarks Sync

این افزونه برای ایجاد یک مجموعه از علاقه مندی های شما ایجاد شده است. و می توانید این لیست را بازیابی کنید و با دیگر کامپیوتر ها و تجهیزات خود آنها را به اشتراک بگذارید.

FastestFox – Browse Faster

با استفاده از این افزونه می توانید کارهای تکراری را سریعتر انجام دهید، دانلود های موازی را سریعتر انجام دهید، این افزونه به گونه ای شگفت انگیز کارایی فایرفاکس را افزایش می دهد.

Pocket

وقتی که در اینترنت به مطلبی برخورد می کنید که به نظر شما جالب است و فرصت خواندن آنرا ندارید می توانید با استفاده از این افزونه آنرا به جیب اینترنتی خود اضافه کنید و بعدا آنرا با همین کامپیوتر یا هر کامپیوتر دیگر ، با موبایل یا تبلت خود مشاهد کنید حتی اگر بعدا به اینترنت دسترسی نداشته باشید باز هم این افزونه می تواند آن مطلب را برای شما ذخیره کند.

اردتمند شما

علی یزدی مقدم

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید