• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 02

عینک مایکروسافت به کمک کاربران برای یافتن اشیای کوچک آمد

اخیرا مایکروسافت اختراعی را به ثبت رسانده است که امکان استفاده از عینک مجازی HoloLens را برای یافتن اشیای کوچک مانند کلید، فراهم می کند.

عینک مایکروسافت

در واقع اظهارنامه ثبت این اختراع، سیستمی را توصیف می کند که قادر است وضعیت اشیا را بدون دریافت دستورالعملی از کاربر، پیگیری کند.
عینک HoloLens دارای دو دوربین است که قادرند یک نقشه سه بعدی از اتاق تهیه کنند و فناوری دید ماشینی قادر است اشیای خاص را در این تصویر سه بعدی شناسایی کند. البته برای استفاده از این قابلیت لازم است کاربر، دائما عینک HoloLens را به چشم داشته باشد و تکلیف اشیایی که فرضا در جیب لباس هستند نیز معلوم نیست.
اما آنچه واقعا در این اختراع جالب توجه است، قابلیت HoloLens در تشخیص اشیای مهم و موردنیاز کاربر و ردگیری موقعیت این اشیا است. این ابزار قادر است تعداد دفعات تعامل کاربر با اشیای مختلف را ثبت کند و هنگامی که این عدد به حد خاصی رسید، شی مربوطه در فهرست اشیای مهم قرار می گیرد که باید ردگیری شوند.
اگر چند کاربر به طور همزمان از این عینک استفاده کنند، عینک ها اطلاعات را به اشتراک می گذارند و
بدین ترتیب عینک واقعیت مجازی مایکروسافت قادر است نیازهای کاربر را قبل از این که خودش به آن ها پی ببرد، شناسایی و تامین کند.

منبع :خبرگزاری ایرنا

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید