• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 02

معرفی سگ با نژاد بیگل

نژاد سگ های بیگل کوچک، جمع و جور، دلیر و همنشین هایی فعال برای کودکان و نوجوانان هستند. سگ های پرورش یافته نژاد بیگل شاداب و دوستدار سرگرمی هستند اما سگ های شکاری می توانند سرسخت باشند بنابراین در آموزششان باید صبور باشید و از روش های خلاقانه استفاده کنید. بینی این سگ او را در طول زندگی راهنمایی می کند و آن ها هرگز شادتر از زمانی که رد شکار جالبی را دنبال می کنند نیستند. بیگل های اصیل به عنوان کارآگاهان زبردستی پرورش داده می شدند تا پرندگان‌ و پستانداران‌ شكاري‌ كوچك‌ و بیش از همه خرگوش ها را پیگیری کنند. این نژاد هنوز هم در بعضی کشورها مانند ایالات متحده به این منظور استفاده می شود.

بیگل

تاریخچه

منشا لغت بیگل نامعلوم است، تصور می شود از لغت “begueule” که یک لغت فرانسوی است و مفهوم دهان باز یا از یک لغت قدیمی انگلیسی “beag” به معنی کوچک مشتق شده باشد.

تصور دیگر این است که از لغت فرانسوی beugler به معنی صدای غرش یا لغت آلمانی begele معنی سرزنش‌ كردن گرفته شده باشد‌. تاریخچه این نژاد مبهم است. اسناد یونانی از 400 سال قبل از میلاد، سگ های بیگل مانند را توصیف کرده اند. ممکن است رومی ها سگ شکاری خرگوش را با خودشان به انگلستان آورده و با سگ های شکاری محلی پرورش داده باشند. طبق روایات ویلیام فاتح، در سال 1066 سگ شکاری تالبوت (نسل منقرض شده امروزی) را در طول غلبه نرمن ها همراه خود به انگلستان آورد. تصور می شود این سگ ها اجداد بیگل ها و Foxhound ها باشند. بیگل ها در انگلستان خیلی زود محبوب شدند و به خاطر صدای شیپور مانندشان بیگل های آوازخوان نیز نامیده می شدند.

ملکه الیزابت اول (1533-1603) دسته ای از بیگل هایی که حدود 22 سانتی متر طول داشتند را نگهداری می کرد. این سگ های کوچک در نقاشی ها با پاهایی کوتاه و بینی هایی نوک دار به تصویر کشیده شده است. آن ها برای شکار استفاده می شدند اما به خاطر اینکه خیلی سریع نبودند زیاد مورد توجه قرار نگرفتند. اگر مزرعه داران از این نژاد در انگلستان، ایرلند و ولز برای شکار خرگوش و خرگوش های صحرایی استفاده نمی کردند تاکنون نسلشان منقرض شده بود. در اواسط 1800 میلادی کشیش Phillip Honeywood گروهی از بیگل ها را در اسِّکس (Essex) انگلستان نگهداری کرد، تصور می شود این سگ ها اجداد بیگل های امروزی باشند و به نظر نمی رسد که برای مهارت های شکاری پرورش یافته باشند. توماس جانسون انگلیسی عهده دار پرورش بیگل هایی بود که هم جذاب و هم شکارچی های خوبی بودند. در همان زمان آمریکایی ها شروع به واردات بیگل ها از انگلستان برای اصلاح سگ هایشان کردند بعد از آن بسیاری از انگلیسی ها نسل پرورش یافته بیگل ها را که قدی حدود 38 تا 43 سانتی متر تا شانه داشتند را وارد کردند طوریکه این گروه می توانست روباه شکار کند. آن ها در سال های 1940 و 1950 میلادی خیلی مشهور شدند زیرا قادر بودند سریع بدوند. امروزه بسیاری از مردم آن ها را بیگل هایی با وصله های لیمویی، سفید یا قرمز و سفید می نامند. American Kennel Club و اولین کلوپ ویژه بیگل ها در سال 1884 تاسیس شد. در همان سال ACK شروع به ثبت بیگل ها کرد. در سال 1916 پنج عضو ازکلوپ بیگل های ملی خریداری شدند در کشور Western Loudoun ویرجینیا به هدف نگهداری زمین ها خریداری شدند.

سایز

ACK دو نوع مختلف از بیگل ها را ثبت کرده است. نوعی سگ شکاری  33 سانتی متری تا شانه و نوعی سگ شکاری 38 سانتی متر که در حالت ایستاده قدی حدود 33 تا 38 سانتی متر تا شانه دارد. با توجه با این توصیفات بیگل بین 8 تا 13 کیلوگرم وزن دارد.

بیگل

شخصیت

بیگل ها نجیب، خوش طبع و با مزه هستند. آن ها شما را می خندانند اما زمانی نیز وجود دارد که به خاطر رفتارهای شیطنت آمیزشان شما را به گریه وادار  می کنند.

مانند هر سگی بیگل ها هم نیاز دارند تا زود اجتماعی شوند و زمانی که کوچک هستند در معرض افراد، صداها و نشانه ها و تجربیات مختلف قرار گیرند. اجتماعی کردنشان کمک می کند تا زمانی که توله بیگل شما رشد کرد و بزرگ شد مطمئن شوید که سگ خوبی خواهد شد.

سلامت

همه بیگل ها بیماری هایی که در زیر اشاره شده است مبتلا نمی شوند اما آگاهی از بیماری ها به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی از بیگل خود مراقبت کنید.

دیسک بین مهره‌ای: نخاع به وسیله ستون فقرات احاطه شده است و بین استخوان های ستون مهره دیسکی وجود دارد که ضربه ها را جذب می کند و اجازه می دهد مهره به صورت نرمال حرکت کنند. این دیسک ها از دو لایه ساخته شده اند یک لایه الیاف بیرونی و یک لایه داخلی که از جسم ژلاتین مانند. بیماری دیسک بین مهره ای وقتی اتفاق می افتد که جسم ژلاتینی لایه داخلی به سمت ستون فقرات برآمدگی پیدا کند و به ستون مهره فشار وارد کند. بهم فشردگی ستون فقرات ممکن است کم باشد و منجر به گردن یا پشت درد یا حتی در حالت های شدیدتر منجر به از دست دادن احساس، فلج و از دست دادن کنترل روده و مثانه شود. استخوان آسیب دیده ممکن است به وسیله تراکم فقراتی برگشت پذیر باشد. درمان آن به چند عامل بستگی دارد که شامل: محل، شدت و مدت زمان بین صدمه و درمان است. درمان این بیماری با جراحی امکان پذیر است تا فشار درد وارد شده به ستون مهره را کمتر کند، جراحی معمولا موفقیت آمیز است.

Hip Dysplasia: این بیماری ارثی است که استخوان ران به طور کامل در محل اتصال مفصل ران قرار نمی گیرد و با درد همراه است، بعضی سگ ها درد و لَنگی در هر دو پای عقبی دارند و ممکن است متوجه این درد و بدشکلی در سگ نشوید. این بیماری در سگ های با سن بالا منجر به آرتریت می شود. اسکن با اشعه X به وسیله دامپزشک برای این بیماری انجام می شود.

Cherry eye: شرایطی است که در آن برجستگی برآمده ای (غده) زیر پلک ایجاد می شود که به نظر می رسد شبیه گیلاسی در گوشه چشم است. ممکن است دامپزشک از طریق جراحی بتواند غده را جدا کند.

آب‌سیاه یا گلوکوم : این بیماری دردناکی است که فشار در چشم به صورت غیرعادی بالا می رود. اصطلاحی برای توصیف گروهی از اختلالات چشمی با علت‌های متفاوت ولی اثری بالینی و مشترک بر روی چشم و عصب بینایی و وابسته به فشار داخل چشمی است. یک مردمک بزرگ به نور واکنش نشان نمی دهد و جلوی چشم، نزدیک به سفیدک تقریبا آبی تیره می شود. بینایی کم می شود و گاهی اوقات با درمان هایی مانند دارو و جراحی ممکن است بهبود پیدا کند ولی نهایتا نتیجه آن نابینایی است.

Chinese Beagle Syndrome (CBS: این شرایطی است که  در آن جمجمه پهن و چشم ها غیرعادی به نظر می رسد. در این حالت سگ به طور عادی رشد می کند گاهی اوقات سگ هایی با بیماری CBS مشکلات قلبی و پنجه ای غیرعادی دارد.

کوتولگی بیگل: در این حالت معمولا سگ کوچک و طبیعی است. این شرایط شاید با دیگر شرایط فیزیکی غیر نرمال همراه باشد مانند کوتاهی شدید پا.

بیماری هایی مانند صَرع و هیپو تیروئیدی و  Distichia از جمله بیماری هایی است که ممکن است یک سگ به آن مبتلا شود به همین دلیل باید توله بیگل را از یک پرورش دهنده خوب که گواهینامه سلامت پدر و مادر توله بیگل را در اختیارتان قرار دهد خریداری کنید. گواهینامه سلامت ثابت می کند که سگ آزمایش شده است و از شرایط خاص زدوده شده است.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید