• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 01 / 02

از خواص لبو بیشتر بدانید

لبو چیست؟

لبو، چغندر نیز نامیده می شود چغندر قرمز یکی از چندین گونه از همان گیاه چغندر است. چغندر ها برای ریشه و برگ های خوردنی آنها کشت می شود.

چغندر قند، که دارای گوشت سفید و برگی سبز به نام برگ چغندر است. چغندر ها اغلب قرمز رنگ هستند. با این حال ممکن است نمونه های، سفید، طلایی، قرمز راه راه از این سبزیجات را ببنید.

چغندرها اغلب برای اهداف دارویی و مواد غذایی کشت می شوند. کاربردهای درمانی آن شامل درمان تب، یبوست، ناراحتی های پوستی می باشد. رومی ها معمولا این سبزیجات را به عنوان داروی تقویت غرایز جنسی استفاده می کنند.

از لبو بیشتر بدانید

آیا چغندر برای افراد مبتلا به دیابت خوب است؟
پایین آورنده فشار خون

تحقیقات نشان داده است که خوردن چغندر یا نوشیدن آب چغندر ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مفید باشد. فشار خون بالا یک مشکل شایع در میان افراد مبتلا به دیابت و به ویژه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است.

از گذشته چغندر در طب استفاده می شده است.

اثر کاهش فشار خون، به خاطر نیترات موجود در آب چغندر می باشد. این نیترات ها به بهبود توانایی عروق خونی و جریان خون کمک می کنند. محققان دریافته اند که نوشیدن هر روز یک فنجان آب چغندر، به کاهش قابل توجهی از فشار خون در افراد با فشار خون بالا کمک میکند. این مطالعه شامل 64 بیمار بین 18 و 85 سال و با فشار خون بالا بوده است. نیمی از شرکت کنندگان داروی مورد نظر خود را دریافت کرده اند اما نمی توانند به فشارخون مورد نظر دست یابند. نیم دیگر تا به حال درمانی را دریافت نکرده اند.

پس از چهار هفته، محققان دریافتند که 34 بیمار که هر روز یک فنجان آب چغندر را نوشیدند به میزان 8.4 میلی متر جیوه، از سطح فشار خون کاهش داشته اند. کسانی که یک نوشیدنی نیترات_آزاد مصرف کرده اند چنین کاهشی را تجربه کرده اند.

بیمارانی که آب چغندر را مصرف کرده اند مقدار قابل توجه 20 درصدی، ارتجاعیت رگهای خونی آنها بهبود پیدا کرده است.

دکتر شنون آمویلز از موسسه قلب بریتانیا بیان می کند که اگر برای کاهش فشار خون به جای مصرف قرص، از محصولات طبیعی و خوراکی استفاده شود بسیار بهتر است.

گام بعدی این خواهد بود که ببینیم اگر این نتیجه را در یک گروه بسیار بزرگتر از افراد با فشار خون بالا و در یک دوره طولانی مدت تکرار کنیم چه نتیجه ای به دست می آید.

در بررسی سال 2013 از 16 آزمایش، که در مجموع شامل 254 شرکت کننده بود، به این نتیجه رسیدند که نوشیدن آب چغندر با سیستولیک در فشارخون در ارتباط بود. فشار خون سیستولیک به مرحله ای از ضربان قلب، که در آن انقباض قلب و نیرو های خون از طریق سرخرگها است اشاره دارد.

با این حال نویسندگان می گویند این یافته ها قبل از هر گونه توصیه، نیاز به مطالعات طولانی مدت و آزمایش دارد.

کاهش آسیب های عصبی

مطالعات نشان می دهد اسیدآلفالیپوئیک، یک آنتی اکسیدان موجود در چغندر، ممکن است آسیب های عصبی که در بیماران مبتلا به دیابت رخ دهد را کاهش دهد.

اما تاثیر آن ممکن است از تزریق اسید آلفا لیپوئیک کمتر باشد. هنوز مشخص نیست که پیشرفت های قابل توجهی مشاهده شود، با تجویز خوراکی اسید آلفا لیپوئیک بالینی مربوط هستند.

بهبود عملکرد ورزشی

پژوهش ها همچنان اشاره می کنند که نوشیدن آب چغندر ممکن است به توانایی عضلات به جذب کردن اکسیژن در مدت ورزش و اشتباهات ورزشی را بهبود بخشد.

ورزش باعث کم کردن خطر و کاهش سرعت بیمار های قلبی و سایر اختلالات قلبی عروقی می شود. این مخصوص و به نفع مردم مبتلا به دیابت می باشد و آنها در معرض خطر بالای این شرایط هستند.

خواص مغذی چغندر

چغندر حاوی کالری کمی است و در هر 100 گرم تنها 43 کالری دارد. آنها در سطح بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند که پاک کردن و آسیب رساندن به مولکولهایی موجود به نام رادیکال های آزاد است که می تواند به رگ های خونی آسیب برساند. آنها همچنین در غذاهای گیاهی به نام betalains  وجود دارد و به کاهش التهاب کمک می کند.

علاوه بر این، چغندر بک منبع غنی از فولات می باشد، مصرف روزانه 100 گرم از چغندر در هر وعده، 20 درصد از ویتامین B بدن را تامین می کند. آنها منبع خوبی از منگنز هستند، مصرف روزانه آن توصیه می شود، در هر 100گرم ، 14درصد از مواد معدنی بدن را تامین می کند. آنها همچنین حاوی کلسترول و مقادیر کمی از چربی هستند.

هر 100 گرم چغندر خام شامل:

9.96 گرم کربوهیدرات، متشکل از 7.96 گرم شکر و 2.0 گرم فیبر غذایی می باشد.

1.68 گرم پروتئین دارد.

دیگر ویتامین ها و مواد معدنی چغندر عبارتند از:

چغندر حاوی طیف گسترده ای از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله کلسیم، آهن و پتاسیم است.

 تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، پانتوتنیک اسید (B5)، ویتامینB6، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، فلز روی

 چغندر همچنین یک منبع غنی از نیترات در رژیم غذایی می باشد، که تصور می شود، به نفع رگ های خونی و سلامت سلول های عصبی هستند.

نگرانی های احتمالی و تداخلات دارویی با چغندر

یک رژیم غذایی که حاوی سطح بالایی از نیترات است می تواند تاثیر نیترات و نیترات آلی دارو ها را که برای درمان آنژین صدری استفاده می شود را کاهش دهد.

این رژیم غذایی نیز می تواند اثر بخشی PDE_5 داروهای جلوگیری کننده، که برای درمان اختلال نعوظ استفاده می شود را کاهش دهد.

نیترات ناچیزی در آب چغندر ذخیره شده که می تواند به طور بالقوه به نیتریت مضر تبدیل شود، اگر در معرض نوع خاصی از باکتری ها قرار بگیرد.

همچنین باید توجه داشت که درصد کمی از مردم تجربه رنگ قرمز در ادرار خود دارند که پس از خوردن چغندر این اتفاق می افتد.

چگونه چغندر را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

برخی از خواص سودمند چغندر هنگام پخت و پز طولانی کاهش می یابد. در نتیجه، موثرترین راه برای به دست آوردن حداکثر مزایای چغندر، خوردن در حالت خام و آب آن و یا به سادگی بر روی سالاد رنده کنید. آب چغندر برای تهیه کوکتل یا اسموتی مناسب می باشد.

چغندر همچنین می تواند به صورت بخارپز، آب پز، سرخ شده و یا در ترشی استفاده شود. در کشور های اروپای شرقی به عنوان مواد اولیه بسیاری از سوپ های محبوب در وجود دارد.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. درودبر شما
    مراتب تشكرخود را بابت ارسال مطالب مفيد وآموزنده سايت “ياد بگيردات
    كام” ابراز مي دارم.
    شادو موفق باشيد

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید