• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2014 / 01 / 30

آیا برای عکاس حرفه ای شدن باید از ضریب هوشی بالایی برخوردار باشیم؟

عکاسی حرفه ای

در این مقاله کمی رک و بی پرده درباره اینکه یک عکاس حرفه ای چقدر باید باهوش باشد صحبت می کنیم. هر چند برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه ای نیاز نیست که از ضریب هوشی و توانایی های یک جراح برخوردار باشید اما باید توانایی برقراری ارتباط با چنین افرادی را داشته باشید!

 

بیشتر رقبای شما افراد معمولی هستند

بیشتر عکاسان حرفه ای اگر نگوییم انسان های کند ذهنی هستند، اما ضریب هوشی شگفت انگیزی هم ندارند هر چند در این میان استثناهایی هم وجود دارد. (هم چنان که در بسیاری از مشاغل این چنین است.) اگر بخواهم صادقانه درباره دنیای حرفه ای های عکاسی صحبت کنم بسیاری از افرادی که اکنون در این رشته موفق هستند قبلاً نتوانسته اند نمره قبولی آزمون ورودی دانشگاه یا یک آزمون استخدامی را کسب کنند. و عده ای از آنها هم عکاسی را به این دلیل انتخاب کرده اند که فکر می کرده اند کار ساده و بی دردسری است. برخی هم عکاسی را به عنوان یک سرگرمی شروع کرده اند. و البته برخی هم تحصیل کرده این رشته هستند و از دانشگاههای معتبر دنیا فارغ التحصیل شده اند. حتی من عکاسان موفقی را می شناسم که در هیچ دانشگاهی و در هیچ رشته ای تحصیل نکرده اند. خوب من فکر می کنم این خبر خوبی برای کسانی است که می خواهند وارد دنیای عکاسی حرفه ای شوند، چون قرار است با چنین افرادی رقابت کنند.

 

صبر کنید همه عکاسان حرفه ای افراد سبک مغزی نیستند. و البته عکاسان حرفه ای زیادی هم هستند که بسیار با هوش هستند و شاید خوش تیپ و خوش لباس و.. هم باشند. بلکه کل حرف من این است که یک فرد معمولی با ضریب هوشی متوسط شانس بالایی برای موفقیت در دنیای عکاسی دارد. اگر ضریب هوشی شما آنقدر بالا نیست که به دانشگاه هاروارد راه پیدا کنید، احتمالاً ضریب هوشی شما برای موفقیت در دنیای عکاسی کفایت می کند. این کار هیجان انگیز و سرگرم کننده است، اگر آنرا دوست داشته باشید کار ساده ای خواهد بود، می توانید به کمک آن درآمد خوبی داشته باشید، و در عین حال کاری را انجام دهید که دیگران آنرا به عنوان یک سرگرمی انجام می دهند و هنوز به اندازه یک ورزشکار حرفه ای، یا یک خواننده معروف بودن جذابیت دارد. و شاید هم نه اما حداقل می تواند وسیله امرار معاش شما باشد.

 

بیشتر مشتری های شما افراد کودنی نیستند!

هر چند بیشتر عکاسان حرفه ای افراد با ضریب هوشی بالا نیستند، اما بیشتر مشتری های آنها افرادی با هوش و دقیق هستند به خصوص آنهایی که برای کسب و کار خود به عکس های شما نیاز دارند. اگر مشتریان شما افرادی مانند نویسندگان، کارگردان های خلاق، یا متخصصین بازاریابی و تبلیغات یک سازمان باشند آنگاه با افرادی با تحصیلات بالا و توانایی های بالا طرف هستید. آنها پول خوبی می دهند تا برای مخاطبان فرهیخته خود عکس هایی بی عیب و نقص خریداری کنند. و عکس های شما باید واقعا سطح بالا باشند. چنین مشتریانی معمولاً به دنبال یک عکاس تحصیل کرده و کار بلد با قدرت خلاقیت بالا هستند و از شما انتظار دارند حداقل توانایی هایی در سطح آنها داشته باشید و اینجاست که آموزش هایی که دیده اید می توانند به شما کمک کنند تا بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید و درآمد خوبی داشته باشید.

 

کاریزما

کاریزما موهبتی است خدادادی که شما از زمان تولد با خود دارید یا خیر! اگر شخصیت شما چنین جاذبه ای داشته باشد پس باید بگویم فرد خوش شانسی هستید. من با عکاسان حرفه ای بسیاری آشنایی دارم اما در میان آنها فقط دو نفر را می شناسم که این هدیه الهی را در خود دارند. خوب از نظر من هر دوی آنها عکاسان خوبی هستند اما سطح موفقیت آنها به مراتب فراتر از توانایی ها و استعداد هایشان است آنها افراد بسیار موفقی هستند. وقتی با مشتری های آنها صحبت می کنی متوجه تاثیر مثبت عکاس در مشتری می شوی آنها فکر می کنند این عکس بهترین عکس کل دوران زندگی آنهاست و هیچ عکاس دیگری نخواهد توانست چنین عکسی از او بگیرد. باور کنید حقیقت را می گویم پس اگر خدا به شما چنین هدیه ای را ارزانی کرده است نه تنها در عکاسی بلکه برای موفقیت در بسیاری از مشاغل شانس بالایی دارید.

 

فهمیدن کل تصویر

من نمی دانم که این موضوع ربطی به هوش دارد یا نه اما بسیار مهم است که بتوانید در زمانی نه چندان طولانی به کل تصویر احاطه پیدا کنید. بعضی مواقع آنقدر روی جزییات قسمتی از تصویر متمرکز می شویم که از توجه به کل فضا غافل می شویم. در عکاسی هم مانند بسیاری از مشاغل دیگر نیاز است مهم را از غیر مهم تشخیص دهید. باید بعضی چیز ها دیده شوند و بعضی چیز ها نه. ممکن است برای برقراری ارتباط، خرید تجهیزات، یا کار در زمینه ای خاص فکر شما بیش از حد معمول مشغول شود اما همه این مشکلات حل خوهند شد. اما قدرت تصمیم گیری شما در هنگام عکاسی و تیز بینی و نکته سنجی شما در موفقیت حرفه ای شما نقش بسیار مهمی دارد.

ترجمه: علی یزدی مقدم

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. ممنون از مطالب مفيدتان
    موفق باشيد
    با تشكر

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید